Δώδεκα ποιητές, συγγραφείς και αρχιτέκτονες ενώνουν τις δυνάμεις τους απαγγέλλοντας κείμενα για το έντομο-σύμβολο του ελληνικού καλοκαιριού. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Μαρία Τοπάλη
news247, Ιανουάριος 08 2013 15:46
Πυρωμένο καλοκαίρι θα αναβιώσει για λίγο την ερχόμενη Πέμπτη στην παγωμένη καρδιά του αθηναϊκού χειμώνα.
Το τζιτζίκι, με τη βοήθεια της ποιήτριας και αρχιτεκτόνισσας Φοίβης Γιαννίση διεκδικεί για λίγο (ή και για περισσότερο) έναν δυναμικό χώρο στην τέχνη και στα γράμματα, με μέσα ποιητικά, εικαστικά και οπτικο-ακουστικά.
Το βράδυ της Πέμπτης, 10 Ιανουαρίου, στις 8μμ, στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης δώδεκα ποιητές, εικαστικοί, συγγραφείς, αρχιτέκτονες θα συμπράξουν, υπό την καθοδήγηση της Γιαννίση, απαγγέλλοντας μαζί και χώρια κείμενα, για το τζιτζίκι, που η ίδια συνέθεσε ή μετέφρασε (από την αρχαία φιλοσοφία και ποίηση) ή μετέφερε στην «εγκατάστασή» της.
Θέμα των κειμένων και της performance της Πέμπτης το έντομο-σύμβολο όχι μόνο του ελληνικού καλοκαιριού αλλά και των Μουσών και ενός τρόπου ζωής που δε φοβάται την ψυχική και διανοητική σπατάλη προς όφελος της δημιουργίας, του έρωτα, της ομορφιάς.
Δέκα αναλόγια, δυο καλάθια, ένα βίντεο-φόντο και άλλα ακόμη εκθέματα συναποτελούν την εγκατάσταση με τίτλο «Τέττιξ» (= τζίτζίκι στα αρχαία ελληνικά) που η Γιαννίση παρουσιάζει στο ΕΜΣΤ (η εγκατάσταση θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου).
Η εκφώνηση των κειμένων από τους αναγνώστες / περφόρμερ σωματοποιεί ξανά τον ποιητικό λόγο, καθώς επίσης, κυρίως αυτόν, τον άναρθρο ρυθμό, που όλα μαζί ακίνητα καθώς στέκουν, εκπέμπουν.
Συνολικά 12 πρόσωπα / αναγνώστες, οι εικαστικοί Κωστής Βελώνης, Νάντια Καλαρά, Νάνα Σαχίνη, οι ποιητές Κατερίνα Ηλιοπούλου, Δούκας Καπάνταης, Γιάννα Μπούκοβα, Ιορδάνης Παπαδόπουλος, Μαρία Τοπάλη, Πατρίτσια Κολαΐτη, ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Ματσούκας και η αρχιτέκτων Ίρις Λυκουριώτη μαζί με την ποιήτρια-αρχιτέκτων Φοίβη Γιαννίση θα υποδυθούν τα προσωρινά μέλη μιας ποιητικής ορχήστρας που θα σταθεί μπροστά από τα αναλόγια της εγκατάστασης, για να ζωντανεύσει με τη φωνή της τα κείμενα που περιέχονται εκεί άψυχα, όπως θα έλεγε ο Πλάτων.
Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.