«Σε μια ακόμη en bloc αγορά πλοίων προχώρησε αυτή την εβδομάδα ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου καταβάλλοντας 145 εκατομμύρια δολάρια για 5 ολοκαίνουργα ποντοπόρα φορτηγά από κινεζικά ναυπηγεία τα οποία και θα παραδοθούν τους αμέσως επόμενους μήνες στην ναυτιλιακή συμφερόντων του Sea Traders.
Ο Γιώργος Προκοπίου, -ευρύτερα γνωστός από τον πολύ μεγάλο στόλο δεξαμενοπλοίων που διαχειρίζεται η Dynacom Tankers Management Ltd και ακόμα περισσότερο των 10 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου που έχει αναπτύξει έναντι 2 δισ. δολ με αλλεπάλληλες παραγγελίες της Dynagas συμφερόντων του τα τελευταία δύο έτη- επανέρχεται όπως προκύπτει δυναμικά και στα φορτηγά ξηρού φορτίου.
Η αγορά των πέντε πλοίων από το κινεζικά ναυπηγεία New Times λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι παραμένουν πιεσμένοι -αν και έχουν απομακρυνθεί από τα πρόσφατα χαμηλά- και οι αξίες των πλοίων θεωρούνται ως ελκυστικές.
O Έλληνας εφοπλιστής τα τελευταία 10 χρόνια έχει προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ανανέωσης στόλου διεθνώς. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των πετρελαιοφόρων του είναι σύμφωνα με το site της εταιρείας του τα 3 χρόνια έναντι διεθνούς μέσου όρου δέκα ετών.
Η ολική επαναφορά της Sea Traders στα φορτηγά συμπληρώνεται τώρα με δύο capesize, και τρία kamsarmax. Η Dynacom Tankers Management Ltd. και η Dynagas Ltd. είναι τα εταιρικά οχήματα με τα οποία διαχειρίζεται περισσότερους από 11 εκατ. τόνους μεταφορικής δυναμικότητας στην μεταφορά αγρού πετρελαίου και στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Με ένα μεγάλο κυλιόμενο ναυπηγικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου του την προηγούμενη δεκαετία πούλησε περισσότερα από 50 τανκερ τα οποία παράλληλα αντικατέστησε με πολύ νεότερα σε μια στρατηγική που τον κατέταξε μεταξύ των μεγαλύτερων ανανεωτών του ελληνικού στόλου. Υπολογίζεται ότι παρήγγειλε το ίδιο διάστημα 67 καινούργια σε ναυπηγεία.
Με την κρίση στις ναυλαγορές να έχει πιέσει σημαντικά τις αξίες των πλοίων εμφανίστηκε τα τελευταία έτη αγοραστής στην δευτερογενή εκμεταλλευόμενες τις ευκαιρίες που δημιούργει η κρίση.
Η μεγάλη επέκταση που έχει δρομολογήσει στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς εξαιρετικά διορατική κίνηση δεδομένης της πολύ μικρής προσφοράς τέτοιου τονάζ συγκριτικά με την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Έχει παράλληλα μπει με αγοραπωλησίες και παραγγελίες και στα containership.
Ξεκίνησε την ναυτιλία μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, ο οποίος σήμερα ελέγχει την Centrofin. Το 1991 ίδρυσε τη δικιά του Dynacom Tankers Management Ltd.
Τα τάνκερ της Dynacom εξυπηρετούν περισσότερα από 1000 λιμάνια ανά την υδρόγειο και περιλαμβάνουν όλους σχεδόν τους τύπους των πλοίων μεταφοράς αργού και επεξεργασμένων πετρελαιοειδών συμπεριλαμβανομένων αρκετών με παγοθραυστικές ικανότητες τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν το, δύσκολο, εμπόριο στον αρκτικό κύκλο.
Αυτές τις μέρες το δεξαμενόπλοιο LNG, Ob River συμφερόντων του, ναυλωμένο από την Gazprom περνά από το Βόρειο Πέρασμα ή Northern Sea Route (NSR) δηλαδή τον αρκτικό ωκεανό. Το Ob River είναι το πρώτο που το επιχειρεί φέτος με δρομολόγιο από τη Νότιο Κορέα προς τη Δυτική Ευρώπη συνεπικουρούμενο από πυρηνοκίνητο ρωσικό παγοθραυστικό».
Ωστόσο δύο ημέρες μετά την κλήση των Αρχών για τακτοποίηση της οφειλής του, σύμφωνα με διαρροή της ΕΥΠ, εκείνος μετέφερε στην Ελβετία 600 εκατ. ευρώ. Ηταν ένα είδος προειδοποίησης του δισεκατομμυριούχου ότι θα ήταν καλύτερα να τον αφήσουν στην ησυχία του, παρά να μεταφέρει το σύνολο των επιχειρήσεών του στο εξωτερικό.