Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, αργά το βράδυ της Τρίτης υπέγραψε με την Αθήνα τη σχετική “σύμβαση εμπιστευτικότητας”.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα όσα είχαν γίνει γνωστά το Qatar Investment Authority είχε αποσύρει το ενδιαφέρον του για την έκταση του πρώην διεθνούς αεροδρομίου. Πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ, είχαν δηλώσει στο Capital.gr, ότι οι λόγοι αποχώρησης του Κατάρ οφείλονταν σε απαιτήσεις που ήγειρε το Κατάρ σχετικά με το διαδικαστικό σκέλος της αξιοποίησης. Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι οι Καταριανοί επιθυμούσαν εξαρχής διακρατική συμφωνία.
Στο μεταξύ, όπως μεταδίδει το Dow Jones Newswires, το Κατάρ ενισχύει την δύναμη πυρός του για εξαγορές στο εξωτερικό δημιουργώντας ένα νέο επενδυτικό fund ύψους 12 δισ. δολ.
Η Qatar Holding, μονάδα του κρατικού επενδυτικού κεφαλαίου του Κατάρ, θα διαθέσει 6 δισ. δολ. στο νέο ταμείο, ενώ τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από επενδυτές που θα προέλθουν από τον ιδιωτικό τομέα.
Το νέο επενδυτικό ταμείο θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Κατάρ μέσα στις επόμενες έξι με οκτώ εβδομάδες. Θα επενδύει σε όλους τους τύπους περιουσιακών στοιχείων, όπως μετοχές και ομόλογα και σε διαφορετικούς τομείς της οικονομίας που περιλαμβάνουν και το real estate.
Πηγή:www.capital.gr
ΓΙΑTI EΦΥΓΕ Ο ΕΜΙΡΗΣ
Για την αποχώρηση του Κατάρ ο Φώτης Κόλλιας σημείωνε>
Αναμενόμενη ήταν για πολλούς η αποχώρηση του Κατάρ, μέσω της Qatari Diar, από το διαγωνισμό για το Ελληνικό.
Η Qatar Investment Autority (QIA), το επενδυτικό όχημα του Εμιράτου που ελέγχει και την Qatari Diar, δε συνηθίζει να επενδύει σε τόσο αμφίβολης κατάληξης επενδυτικές πρωτοβουλίες, όπως είχε επισημάνει εδώ και μήνες το Euro2day. Επιπλέον, ο Εμίρης Χαμάντ ιμπν Χαλίφα αλ Θανί δυσκολεύεται να ξεχάσει τη μεταχείριση που του επιφύλαξε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου.
Τότε που o Εμίρης Αλ Θανί φωτογραφίζονταν μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Ελληνα πρωθυπουργό ως επενδυτής στα Μεταλλεία Κασσάνδρας στη Χαλκιδική για να διαπιστώσει λίγες εβδομάδες μετά πως πωλήθηκαν στην καναδική Eldorado!
Ούτε πρόκειται να ξεχάσει πως χρησιμοποιήθηκε το όνομα του εμιράτου στην περίπτωση της περίφημης επένδυσης για τερματικό σταθμό στον Αστακό Αιτωτολακαρνανίας που επίσης ναυάγησε λόγω πληθώρας ενδιαμέσων.
Οι δυο προηγούμενες κυβερνήσεις βρίσκονταν όντως “εκτεθειμένες” καθώς δεν είχαν αποκλείσει το ενδεχόμενο πώλησης του Ελληνικού μέσω διακρατικής συμφωνίας όπως επιθυμούσε το Κατάρ.
Μολονότι γνώριζαν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα δέχονταν την πώληση ενός τόσο σημαντικού στοιχείου χωρίς διαγωνισμό έδιναν ελπίδες στους εκπρόσωπους του εμιράτου, οι οποίοι για αυτό το λόγο εξεδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον
Θεωρούσαν δηλαδή πως μέσω της συμμετοχής στις αρχικές φάσεις του διαγωνισμού θα έμεναν μέσα στο παιχνίδι μέχρι να επιτευχθεί η διακρατική συμφωνία.
Τελευταία ελπίδα για την προσέλκυση κεφαλαίων από το αραβικό εμιράτο αποτελεί η περίπτωση του Αστέρα Βουλιαγμένης, καθώς το τουριστικό συγκρότημα ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ της QIA που τον τελευταίο χρόνο έχει πραγματοποιήσει αντίστοιχες επενδύσεις στη Μεσόγειο.