Εως και το 2011 οι 3.000 περίπου κάτοικοι της Ιθάκης επικοινωνούσαν καθημερινά κατά τη διάρκεια του χειμώνα με την ηπειρωτική Ελλάδα με δύο δρομολόγια την ημέρα από Πάτρα.
Πέρυσι τα δρομολόγια αυτά μειώθηκαν σε ένα και φέτος καταργήθηκαν εντελώς. Το πλοίο που τους εξυπηρετούσε βγήκε σε ακινησία και δεν αντικαταστάθηκε, υποτίθεται δε ότι θα ξαναδρομολογηθεί τον Ιανουάριο.
Έτσι ύστερα από χρόνια καλής συγκοινωνίας οι Ιθακήσιοι ζουν τη δική τους οδύσσεια αν θέλουν να φύγουν από το νησί τους ή να επιστρέψουν σε αυτό.
Η μόνη κανονική σύνδεση γίνεται πλέον μόνο τρεις φορές την εβδομάδα από την Κυλλήνη και αφού το πλοίο «πιάσει» πρώτα σε Ζάκυνθο και Κεφαλονιά.
Το θαλάσσιο ταξίδι διαρκεί κοντά τρεις ώρες και ενώ έχουν διανύσει περί τα 70 χλμ από την Πάτρα – όπου πηγαίνουν για δουλειές με το δημόσιο, με τράπεζες ή για να επισκεφθούν γιατρούς – με τους γνωστούς άθλιους και επικίνδυνους δρόμους.
Από την άλλη πλευρά όσοι πρέπει να ταξιδέψουν στην Κεφαλονιά – το διοικητικό κέντρο της Ιθάκης – αναγκάζονται να επιστρέψουν στο νησί τους την άλλη μέρα καθώς η επιστροφή αυθημερόν γίνεται μόνο κολυμπώντας ή με θαλαμηγό για όσους διαθέτουν.
Αλλά για να μη ν είμαστε άδικοι υπάρχει μία δεύτερη εναλλακτική οδός για την Ιθάκη. Είναι η γραμμή από τον Αστακό της Αιτωλοακαρνανίας από όπου η σύνδεση παραμένει καθημερινή με μία ωραιότατη «παντόφλα», η οποία αν η θάλασσα είναι « λάδι» δηλαδή δεν πνέουν άνεμοι άνω των 5 – 6 μποφόρ, τότε σε ταξιδεύει με 8 ολόκληρα μίλια την ώρα.
Οι απαιτητικοί λοιπόν ταξιδιώτες μπορούν σε 3,5 ώρες να διανύσουν 21 μίλια και να «αποθεώνουν» κάθε λεπτό τον υπουργό Ναυτιλίας κ Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για τις ανέσεις που τους προσφέρει με την πολιτική του….
Όσοι βέβαια θέλουν να αποφύγουν αυτή την ταλαιπωρία ας καθίσουν αποκλεισμένοι στο νησί τους και ας περιμένουν ήσυχοι να έρθει ο Ιανουάριος άλλωστε δεν είναι πολύς ο χρόνος, υπομονή, υπάρχουν και χειρότερα αφού ως γνωστό κάθε πέρυσι και καλύτερα…
e-nautilia.gr
(pireas2day.gr)