Για μένα τα βιβλία είναι τα καλύτερα δώρα.
Φέτος ειδικά, ένα βιβλίο που πήρα τα Χριστούγεννα είναι ανεκτίμητο δώρο.
Πρόκειται για την πρώτη ποιητική συλλογή ενός αμφιλεγόμενου πολιτικού, του Άδωνι Γεωργιάδη.
Οι θετικές εντυπώσεις ξεκινούν ήδη από τον τίτλο του βιβλίου: “Κλειούς παραφερνάλια”! Τα προικιά της Κλειούς δηλαδή.
Για όσους το αγνοούν, η Κλειώ κατά την Ελληνική Μυθολογία ήταν η Μούσα της επικής ποίησης και της Ιστορίας.
Πόσο εύστοχος ο τίτλος ! Λιτός, κομψός, αρχαιοπρεπής.
Η 84άρων σελίδων ποιητική συλλογή περιέχει 24 ποιήματα, αριθμός πιστεύω όχι τυχαίος.
Όσες οι ώρες ενός ημερονυχτίου!
Όσα τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου!
Όσες οι ραβδώσεις του κάθε ιωνικού κίονα στον Παρθενώνα!
Όσα τα καράτια του χρυσού, του πολιτιμώτερου μέταλλου!
Όσες οι ραψωδίες της Οδύσσειας του Ομήρου!
Το κάθε ποίημα μια ευχάριστη έκπληξη. Ένα αναπάντεχο δώρο…
στην καρδιά και στο μυαλό του κάθε Έλληνα.
Στο κάθε ποίημα η αποκάλυψη ενός από τα πολλά πρόσωπα του Ανθρώπου (με το άλφα κεφαλαίο) Άδωνι Γεωργιάδη.
Δεν είμαι φιλόλογος, ούτε βιβλιοκριτικός. Ως απλός αναγνώστης όμως θα παρουσιάσω μερικά αποσπάσματα από την συλλογή αυτή, για να γνωρίσουμε όλοι μας καλύτερα τον -ίσως- παρεξηγημένο αυτόν άνδρα.
Ο πολιτικός Άδωνις μάς φανερώνεται για παράδειγμα στο ποίημα ” Εν Θερμώ Πύλες”
(…)
Οι 300 παρετάχθησαν εκατέρωθεν του Λεωνίδα.
Μόνο που από το αριστερό άκρο
απουσίαζε ο Εφιάλτης.
Πάντα στο αριστερό άκρο βρίσκονται οι Εφιάλτες,
τότε όπως και τώρα…
όπως και πάντα
Τον φιλόπατρη Άδωνι θα συναντήσουμε στο ποίημα ”Τα ου που θέλω”, αφιερωμένο στην μνήμη του Γ.Ράλλη
Ου καταισχύνω τα ιερά όπλα
Ου την φιλτάτη πατρίδα μου
Ου το ένδοξον αίμα της φυλής μου
Ου την γλώτταν την προγονικήν
Ου…
Ου…
Ου…
Ου καταισχύνω,
ου καταισχυνθώ
ελληνοπρεπώς θα ζω
ως την θανή μου.
Και ιδού, ο ιστορικός Άδωνις. Στο ποίημα “Ιστορία, η μόνη αμαρτία μου”
(…)
Μελέτησα την Ιστορίαν
Σπούδασα την Ιστορίαν
Δίδαξα την Ιστορίαν
Διδάχτηκα από την Ιστορίαν
Αγάπησα την Ιστορίαν
Μόνη μου φιλοδοξία παιδιόθεν
να “γράψω” Ιστορίαν.
Και να με γράψει και η Ιστορία…
εις τας δέλτους της.
Οι κοινωνικές ανησυχίες του Άδωνι περιγράφονται περίφημα στο ποίημα “Εσωτερικός διάλογος με ένα άστεγο”
(…)
Φίλτατε, μη λες ότι είσαι άστεγος.
Στη χώρα αυτή
κανείς δεν είναι άστεγος
Κάτω από το γαλανό μας ουρανό
στη σκιά της Ακρόπολης
στον ψίθυρο της Ιστορίας,
είτε μένουμε σε βίλα,
είτε μένετε σε παγκάκι
όλους μας σκέπει η Αθηνά η Παλλάδα
κι η Παναγιά η γλυκυτάτη μητέρα μας
Και τέλος ο ερωτικός Άδωνις, δροσερός και παιγνιώδης, στο ποίημα ” Είσαι θεά”
Η Άρτεμίς μου δεν κρατεί βέλος διά να τοξεύσει το γοργοπόδαρο ελάφι
Η Αθηνά μου δεν κρατεί δόρυ και ασπίδα
Η Αφροδίτη μου δεν κρατεί το μήλον της Έριδος που της χάρισε ο ερωτύλος Πάρις
Η ωραία Ελένη μου δεν κρατεί αργυρούν κάτοπτρον διά να καλλωπίζεται
Η Δήμητρα μου δεν κρατεί χρυσό στάχυ διά να ψωμίσει τους πεινασμένους της γής.
Η δικιά μου θεά, η Ευγενία,
την καρδιά μου κρατεί στα τρυφερά της χέρια.
Και μίαν ράβδον μαέστρου
για να διευθύνει την μουσική του σύμπαντος μου
ραπίζοντας με χάριν τον αέρα.
Ως πολιτικός ο κ. Γεωργιάδης έχει φανατικούς φίλους αλλά και ορκισμένους εχθρούς. Εδώ όμως δε μιλάμε για τον υπουργό, αλλά για τον ποιητή Άδωνι Γεωργιάδη. Και νομίζω ότι όσοι διαβάσουν την ποιητική συλλογή “Κλειούς Παραφερνάλια”, και κρίνουν αντικειμενικά, χωρίς κομματικά ματογυάλια, με καθαρά λογοτεχνικά κριτήρια, θα αναφωνήσουν αυτό που ανεφώνησε έμμετρα ο Κωστής Παλαμάς στον Γιάννη Ρίτσο: “Παραμερίζουμε ποιητή για να περάσεις”.
Το βιβλίο κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2013 από τις εκδόσεις Γεωργιάδη, χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες, ενδεικτικό της σεμνότητας του ανδρός. Ο ποιητής γνωρίζει ότι οι αναγνώστες αργά ή γρήγορα, από στόμα σε στόμα, θα ανακαλύψουν τον κρυμμένο αυτό θησαυρό.
Το βιβλίο τιμάται μόνο 25 € . Όσο ένα εισιτήριο για το νοσοκομείο δηλαδή, που θέσπισε για το κοινό καλό ο υπουργός μας…
Από afmarx
Σχόλιο
kraftwerkvs permalink
02/01/2014 10:01 πμ
Καλημέρα στην όμορφη ποιητική παρέα που έχει μαζευθεί, επειδή τυγχάνει να είμαι στενός φίλος του Αδώνιδος και επειδή τέλος πάντων είχα πρόσβασει στο ποιητικό του έργο θέλω να καταθέσω εδώ το ΚΡΥΦΟ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑ της πρώτης αυτής συλλογής το οποίο εξαιτίας της βαθιάς ταπεινότητας του Αδώνιδος δεν ήθελε να το συμπεριλάβει στην συλλογούλα του. Θεωρώ ότι δεν είναι σωστό να μην γίνει κτήμα και αυτό ολάκερου του κόσμου…δικό σας ,,πάμε
Που είσαι Πίνδαρε ποιητή, Ησίοδε γίγαντά μου
Που είσαι Αισχύλε κεραυνέ και Σοφοκλή άρχοντα μου
εσάς καλώ να σας την πω την ιστορία τούτη
που είναι αιτία για να φωνασκώ «ποιος είμαι ορέ πούστη!»
Το βράδυ εψές κοιμήθηκα και είχα φάει σουβλάκια
και έπεσα εις την κλίνη μου να κάνω τα νανάκια
καθώς λοιπόν ρευόμουνα όραμα ηρθέ μεγάλο
να γράψω ποίημα δυνατό σκόνη να σας εκάμω
Και όλο το βράδυ έγραφα και ας είχα και καούρες
καθόλου δεν επίστευα πως έγραφα όλο μπούρδες
Καθώς όμως τα ετελείωνα μια πορδή εξάφνου
ήρθε να σπάσει την σιωπή στον οίκο Γεωργιάδου
Θεική παρέμβαση for sure ήτανε ο παιάνας
σήμα πως ήμουν έτοιμος να γίνω ο νέος Πάνας
πήρα τα χειρόγραφα και στην νυχτιά ξεχύθηκα
που ήμανε γυμνός καθόλου δεν ελυπήθηκα
Είναι εξάλλου μόνο πια λίγες αυτές που μείναν
οι ώρες που θα χρειαστώ τα ποιήματα που γίναν
να τα εκδώσω και να γίνω πιότερο δοξασμένος
απ’ τον παλιό τον Όμηρο (που είναι και πεθαμένος).
από: greki-gr
One Comment
aris
Χα χα χα χα και από φωνή κορμάρα που λένε ο Άδωνις!
Πάντως δε ξέρω αν ένας καλός ποιητής θα μπορούσε να είναι καλός υπουργός.
Και από αριστερά ο Εφιάλτης όπως πάντα έ?
Εδώ βέβαια δε κρατάει σταθερά για να ξέρουμε ποιους εννοεί, όπως μα τη Παναγία δεν έχω καταλάβει και εγώ μέχρι τώρα.
Μικρός με έστερνε η θεοσεβούμενη μάνα μου (απόδειξη ότι τη πήρε γρήγορα ο Κύριος στο Παράδεισο, για να βοηθάω το παπά στο ιερό και δε κατάλαβα ποτέ ποιος είναι ο αριστερός ψάλτης.
Αυτός τάχα που μου ερχότανε ζερβά ότα ήμουνα στο ιερό, ή αυτός που έβλεπα ότα ήμουνα με τα μανουάλια απ΄όξου. Αφού γυρίζανε γύρω – γύρω, τι έφταια εγώ?
Μετά εσκεφτόμουνα πως είναι δυνατό να χωρίζει ο Θεός αριστερούς και δεξιούς αφού ο ίδιος είναι τρισυπόστατος. Άρα δεν υπάρχει αριστερά – δεξιά?
Αυτά βέβαια ήτανε παιδικές σκέψεις.
Θα μεγαλώσω και θα τα ξεδιαλύνω έλεγα, αλλά μία από τα ίδια.
Πάμε στο άρθρο που κλείνουνε τα μαγαζιά τώρα.
Αυτοί τι είναι αριστεροί, ή δεξιοί?
Είχα μια κοπελιά που είχε μπουτίκ ρούχων μια εποχή. Τη γύρναγα με το αυτοκίνητο στους εισαγωγείς και διάλεε ρούχα. Το κέρδος που έβγαζε πουλώντας ποτέ κάτου από 350% και 1000% ενίοτε.
Τη πήαινα και στο Περισσό κάπου – κάπου, φανατίκλα αριστερή!
Και σκεφτόμουνα ορέ ετούτη εδώ τι δουλειά κάνει?
Πάει παίρνει έτοιμο πράμα, από άλλονε που έχει έτοιμο πράμα, πουλάει τέσσερα φουστάνια τη βδομάδα και βγάνει περισσότερα από μένανε που ξυπνάω τσι πέντε το πρωί και γυρνάω τσι δέκα το βράδυ καμιά φορά.
Ποιος πρέπει να είναι ο αριστερός εγώ, ή αυτή?
Και άμα εγώ είμαι ο αριστερός αυτή γιατί πάει στο Περισσό και εγώ δε μπαίνω?
Έτσι που μια μέρα αποφάσισα να γυρνάω γύρω – γύρω από τον εαυτό μου να δώ από ποιά μεριά θα ζαλιστώ και θα πέσω, να δω τέλος πάντων μπας και βοηθήσει η τύχη να καταλάβω.
Το αποτέλεσμα, έπεσα και μελιδιάστικα και δε θυμόμουνα από ποια μεριά έπεσα, μόνο ο πισινός μου έμεινε να με πονάει και έκτοτε σταμάτησα τσι μ@λ@κίες.
Μαγαζιά παραδέχομαι μόνο αυτά που παράγουν και ταυτόχρονα πουλάνε.
Στο καφενείο πληρώνω το καφέ που κουράζεται και μου φτιάνει ο καφετζής, τώρα άμα θέλω και κάνα «μικρό» κουνάμενο να μου τον σερβίρει πληρώνω και τη μεταφορά με θεάματα, χα χα χα.
Και για το 25άρικο του Άδωνι (του κάθε Άδωνι) στα νοσοκομεία τώρα.
Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι η υγεία θα ήθελα και πιστεύω ότι πρέπει να είναι τσάμπα.
Για να έχεις τσάμπα υγεία όμως πρέπει να έχεις και λίγο μυαλό.
Τα 25 ευρώ για μια φορά που θα πας στο νοσοκομείο (αν το 25άρι τελικά βοηθάει το νοσοκομείο και δε «χώνεται» αλλού), μπροστά σε ότι συμβαίνει σήμερα είναι ποσό γελοίο, είναι το ¼ του ποσού που δίνουνε οι περισσότεροι που διαμαρτύρουνται στο χρόνο απάνου για τρισάγια στους νεκρούς. Εκεί γιατί τα δίνουνε?
Για τις συμμετοχές στα φάρμακα που πήγανε στα ύψη δεν έγινε τόσος ντόρος. Γιατί???
Και όλοι αυτοί οι «φιλεύσπλαχνοι» άμα θέλουνε πραγματικά να βοηθήσουνε αντί να πάνε να στολίζουνε τσού τάφους με καντήλια και μάρμαρα να δώσουνε τα λεφτά στα νοσοκομεία, γιατί άμα πεθάίνουν οι ασθενείς με το συμπάθιο χεστήκανε άμα τσου έχουνε στα μάρμαρα, ή σε ένα απλό τάφο.
Και ο Κύριος ακόμα είπε για τους «γραμματείς» και «Φαρισαίους», μοιάζετε με τάφους που απ΄όξου έχουνε μάρμαρα και από μέσα όλη τη βρώμα. Άρα έμμεσα απαξίωσε και τη συνήθεια των μαρμάρων, εμείς οι χριστιανοί γιατί τη συνεχίζουμε?
Μήπως είμαστε Χριστιανοί – αριστεροδέξιοι Εφιάλτες?
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.