του Δημήτρη Μπαλή
Τέλη Ιανουαρίου και δειλά δειλά φαίνεται ότι τα μεγάλα οδικά έργα προχωρούν. Το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων επισημαίνει ότι έως το τέλος του Φεβρουαρίου θα έχουν αναπτυχθεί τα εργοτάξια.
Στο πλαίσιο αυτή, εντάσσεται και η επίσκεψη του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην Αιτωλοακαρνανία. Επιθεώρησε τα έργα της Αμβρακίας, οδικά και υδραυλικά, ενημερώθηκε για την οργάνωση κατασκευής των έργων της Ιόνιας Οδού και παρευρέθηκε στην απόδοση στην κυκλοφορία του τμήματος της Παραϊόνιας Οδού από τον Άγιο Ηλία μέχρι τη γέφυρα της Γουριάς.
Παράλληλα, ο υπουργός συναντήθηκε και συνομίλησε με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δημάρχους και βουλευτές της περιοχής και με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα.
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, έδωσε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και κατευθύνσεις για την ολοκλήρωση των εργασιών. Επεσήμανε ότι τα έργα στην Ιόνια Οδό και τα υπόλοιπα έργα της περιοχής «είναι μία ευκαιρία να τονωθεί η τοπική και η εθνική οικονομία, αλλά και να ενισχυθεί η προστιθέμενη αξία στο ΑΕΠ της χώρας, αφού η δραστηριότητα αυτή θα πολλαπλασιάσει τα ευεργετήματά της.»
Πρώτος σταθμός του υπουργού ήταν το εργοτάξιο της Βόνιτσας αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας. Ο αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας, μήκους 48,5 χλμ. και προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, ξεκινά από το Άκτιο και καταλήγει αρχικά στην ΕΟ Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με την οποία συνδέεται ανισόπεδα, και στη συνέχεια στην υπό κατασκευή Ιόνια Οδό. Με τον άξονα αυτό, η Κεντρική Ελλάδα και η Μακεδονία συνδέονται με τα παράλια του Ιονίου και το αεροδρόμιο του Ακτίου, υποστηρίζοντας τον τουριστικό χαρακτήρα της περιοχής.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε για την επιτάχυνση των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Αμβρακίας και την απόδοση σε κυκλοφορία κατά τμήματα, καθώς και για τη δρομολόγηση δύο ακόμη σημαντικών έργων της περιοχής τη σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα «Άκτιο – Ιόνια Οδός» και την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας.
Το έργο Σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα «Άκτιο – Ιόνια Οδός» πρόκειται να βελτιώσει την προσπελασιμότητα του νησιού της Λευκάδας και να αποφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και στον τουρισμό της περιοχής. Το έργο, προβλεπόμενου κόστους 38 εκατ. ευρώ, θα προταθεί για χρηματοδότηση από το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.
Υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας: κατατίθενται τον ερχόμενο Μάιο οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για μελέτη κατασκευή, λειτουργία και χρηματοδότηση. Το έργο, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει και τη δημιουργία μαρίνας μεγάλων ιδιωτικών σκαφών.
Στη συνέχεια ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επιθεώρησε τα σε εξέλιξη υδραυλικά έργα της Αμβρακίας και συγκεκριμένα τις διώρυγες Αμβρακίας και Αμφιλοχίας.
Διώρυγα Αμβρακίας – διώρυγα Αμφιλοχίας: Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ., αφορά στην κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού δυτικά του Αχελώου με σκοπό την ύδρευση – άρδευση κοινοτήτων επαρχίας Βάλτου Ν. Αιτ/νιας. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014.
Η κατασκευή των εγγειοβελτιωτικών έργων (ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΑΜΒΡΑΚΙΑΣ –ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ και ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΒΑΛΤΟΥ) επιλύει το υπάρχον σήμερα έντονο πρόβλημα μεταφοράς και διανομής του αρδευτικού νερού στις αγροτικές περιοχές του δήμου Αμφιλοχίας. Δημιουργεί αύξηση της παραγωγής γεωργικού / κτηνοτροφικού κεφαλαίου, αύξηση του απασχολούμενου με τη γεωργία και την κτηνοτροφία αγροτικού πληθυσμού με ταυτόχρονη αύξηση του οικογενειακού εισοδήματος.
Τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι επίσης πολλαπλά καθώς μειώνεται σημαντικά η σπατάλη αρδευτικού νερού, υπάρχει σημαντική μείωση της απαιτούμενης ετήσιας ηλεκτρικής ενέργειας λόγω της μείωσης της κατανάλωσης νερού, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων από τις γεωτρήσεις, υπάρχει αναστροφή του φαινόμενου της εξάντλησης των υπογείων υδροφόρων οριζόντων και της διαφαινόμενης ερημοποίησης των περιοχών.
Το ΥΠΟΜΕΔΙ σχεδιάζει την κατασκευή περαιτέρω αρδευτικών δικτύων τα οποία θα προταθούν για χρηματοδότηση στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Όσον αφορά στο Φράγμα των Αχυρών στην κοιλάδα του χειμάρρου Νήσσα, το οποίο είναι ήδη ουσιαστικά ολοκληρωμένο αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του τον Απρίλιο του 2014.
Ακολούθως ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού για να ενημερωθεί σχετικά με την οργάνωση της επανεκκίνησης των εργασιών, ύστερα από την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης από την Βουλή στο τέλος Δεκεμβρίου 2013.
Η Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα είναι τμήμα του Δυτικού Άξονα Βορρά – Νότου, εντάσσεται στο δίκτυο Διευρωπαϊκών αξόνων και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας. Αναμένεται ότι θα συμβάλει δραστικά στη βελτίωση της ποιότητας των οδικών μεταφορών εξασφαλίζοντας συγχρόνως ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, αλλά και ασφάλεια μεταφορών. Αναμένεται δε να μειώσει τα ατυχήματα κατά τουλάχιστον 80% .
Το έργο μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί κατά 30% περίπου και έχει απορροφήσει 270.000.000 ευρώ.
Με την επανεκκίνηση των εργασιών απασχολούνται πλέον στο έργο άμεσα 550 εργαζόμενοι (400 εργαζόμενοι στα εργοτάξια κατασκευής και 150 στις μελέτες και στην υποστήριξη του έργου). Πέραν αυτών απασχολούνται έμμεσα και οι εργαζόμενοι όλων των επιχειρήσεων που εμπλέκονται στην παραγωγική διαδικασία της κατασκευής. Αναμένεται ότι σε πλήρη ανάπτυξη, δηλαδή εντός του 2014, ο αριθμός των άμεσα απασχολούμενων στο έργο θα φθάσει τα 4.000 – 4.500 άτομα.
Επόμενος σταθμός της επίσκεψης του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ήταν η σήραγγα Αγίου Ηλία έργο το οποίο δόθηκε σήμερα και στην κυκλοφορία. Το κόστος της σήραγγας και των οδικών συνδέσεων ανήλθε σε 35 εκατ. ευρώ. Η επίδραση του έργου στην ασφάλεια μετακίνησης είναι σημαντική αφού πλέον, μια διαδρομή 15 χλμ. συντομεύεται περίπου σε 7 χλμ. και αντί για 20 λεπτά η απόσταση διανύεται με ασφάλεια σε 5 λεπτά. Επίσης, αναμένεται να προσφέρει νέα διέξοδο στην ασφαλή μεταφορά της αυξανόμενης βαριάς μεταφορικής κίνησης σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το εμπορικό λιμένα στο Πλατυγιάλι και τον Αστακό.
Τελευταία στάση του υπουργού ήταν η τοποθεσία Κλόκοβα της ΕΟ Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Μια τοποθεσία που λόγω του ανάγλυφου του εδάφους αποτελεί το πιο δύσκολο σημείο στην πρόσβαση για τη Δυτική Ελλάδα. Ως γνωστόν, το ΣτΕ ακύρωσε τους αρχικούς περιβαλλοντικούς όρους του έργου και συνεπώς προκρίθηκε η λύση των δίδυμων σηράγγων, μήκους 3 χλμ. έκαστη.
«Επρόκειτο για ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας προκειμένου να συνδεθεί η πρωτεύουσα με τα μεγάλα λιμάνια της, αυτά της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, τα Ιωάννινα και την Εγνατία Οδό. Στόχος μας είναι να κάνουμε την οικονομία να λειτουργήσει στην υπηρεσία των ανθρώπων. Αν κατορθώσουμε να κερδίσουμε το στοίχημα της οικονομίας, με το ξεκίνημα των κατασκευών, τότε είναι βέβαιο πως θα κερδίσουμε το στοίχημα της ανάπτυξης, ανάκαμψης και της απασχόλησης», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
via
lefkadaslowguide
από: capt k. patrikios