«Ο πτωχός, εργάζεται.
Ο πλούσιος, τον εκμεταλλεύεται.
Ο στρατιώτης, προστατεύει και τους δυό.
Ο φορολογούμενος, πληρώνει και για τους τρεις.
Ο απατεώνας, εκμεταλλεύεται και τους τέσσερεις.
Ο ποτης, πίνει στην υγεία και των πέντε.
Ο τραπεζίτης, εξαπατάει και τους έξι.
Ο δικηγόρος, αγορεύει ξεγελώντας και τους επτά.
Ο γιατρός, σκοτώνει και τους οκτώ.
Ο νεκροθάφτης, θάβει και τους εννέα.
Ο πολιτικός, ζει σε βάρος και των δέκα».
Αυτό προφανώς το έλεγε ο Κικέρωνας αν το έλεγε σα ρήτορας για να πείσει, όχι σαν φιλόσοφος .
Δεν πρόκειται για λογική σειρά ένα σοφό συνειρμό αλλά για ένα λογοπαίγνιο, ένα σόφισμα ακριβέστερα.
Είναι σαν αυτό: Πόσο κάνουν 2 και 2 ? Τέσσερα θα απαντήσει ο καθείς.
22 θα τον αποστομώσει ο σοφιστής και μάλλον είχε δίκιο η γυναίκα του Αντώνιου που του έκαμε σουρωτήρι την γλώσσα.
Όλο το σόφισμα βασίζεται στο φτωχό και τον πλούσιο τα οποία είναι γνωρίσματα και ιδιότητες των υπολοίπων.
Αυτό που δεν έχει αλλάξει εδώ και 2000 χρόνια λοιπόν είναι μόνο το ότι ο φτωχός θάβει πάντα τον πλούσιο γιατί κανείς πλούσιος δεν κάνει τον νεκροθάφτη.
Η έννοια του στρατιώτη πχ είναι ίδια?.
Και επειδή είχε μεγάλη εμπιστοσύνη στη «φιλοσοφία» του ιδίως στο τελευταίο:
«Ο πολιτικός, ζει σε βάρος και των δέκα», τον βίο ετελεύτησε κουτσοκεφαλιασμένος, πολιτευόμενος.
Με άλλα λόγια απέδειξε ο ίδιος το λάθος της θεωρίας του.
Προσοχή λοιπόν στους επίδοξους ακολουθητές της συγκεκριμένης αμπελοφιλοσοφίας Κικέρωνος.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα.