Κατεδαφίζοντας με ζήλο τη δημόσια Παιδεία
Να αρωτήσω και εγώ κάτι? Για ποια δημόσια παιδεία συζητάμε? Για ποιο «κτίσμα» που θα μας γκρεμιστεί? Μήπως δεν είναι κάποιοι ικανοί να δουν την πραγματικότητα?
Η δημόσια παιδεία είναι απλά η απόκτηση πτυχίων και εξειδικευμένων γνώσεων??
Μάλλον ήταν στραβό το κλήμα, το τρώει και ο γάιδαρος τώρα και ησυχάζουμε…
Πότε δουλεύει σωστά το σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης των πολιτών ενός κράτους? Φυσικά όταν υπάρχει προγραμματισμός επαγγελματικών κατευθύνσεων ανάλογα των τωρινών μα και μελλοντικών αναγκών του.Αλλιώς τι συμβαίνει? Βγάζω δέκα μηχανολόγους και όσοι περισσεύουν τους κάνω «εξαγωγή» και ως άνεργοι της χώρας τους χαλάνε και τη πιάτσα των ημερομισθίων στη χώρα που θα πάνε, γιατί και με λιγότερα θα είναι ευχαριστημένοι!Ή μένουν άνεργοι για να περνάνε την ώρα τους πηγαίνοντας τα σκυλάκια για τσίσα…Ρε παιδιά δεν προπαγανδίζω αλλά κάπου έχουμε μείνει σε αυτά που έλεε ο νόνος μου, μάθε ορέ γράμματα για να προκόψεις. Μα τότε πόσοι μπορούσαν να μάθουν «γράμματα» (συνήθως μόνο οι πλούσιοι), ή και καλύτερα πόσοι ήθελαν να στριμωχτούν μέσα στα σχολειά??
Και το χειρότερο οι περισσότεροι «γραμματιζούμενοι» αμόρφωτοι και χωρίς παιδεία, διότι μέσω γνωριμιών και πτυχία έπαιρναν και κύρια πόστα έπιαναν. Άλλο μπλέξιμο αυτό που σε μικρότερο ποσοστό ισχύει και σήμερα.
Καλυτερεύω λοιπόν τη ζωή του πραγματικού αγρότη, του κτηνοτρόφου, του τεχνίτη, του ναυτικού των μη προνομιούχων γενικά κλάδων εμφυσώντας κανονική παιδεία και μόρφωση στους πολίτες και τη λέξη «προκοπή» του νόνου μου δε την μεταφράζω μόνο σε χρήμα. τη μόρφωση τη μετατρέπω σε καλλιέργεια χαρακτήρων και όχι έμμεσα σε σχηματισμό συντεχνιών εκμετάλλευσης μέσω πτυχίων αν. εκπαίδευσης.
Δυστυχώς την Ελλάδα του Αριστοτέλη και του Σωκράτη τη μετατρέψαμε σε μια απαίδευτη χώρα που ισχύει το «δούλεψε για να ζήσεις και κλέψε για να έχεις».
Κανείς από όλους αυτούς, εμάς, όπως το πάρει κανείς, δεν διερωτάται όταν βλέπει έναν γερά φραγκάτο από πού τα «έχει», από τη δουλειά του? Από κληρονομιά? Από κλέψιμο?
Αν υπήρχε μια τέτοια υποδομή, μια πραγματικά σωστή δημόσια παιδεία, ποτέ δεν θα υπήρχαν τα σημερινά οικονομικά χάλια και νομίζω ότι δεν χρειάζεται παραπέρα ανάλυση για να αποδειχθεί κάτι τέτοιο.
Στις μικρές κοινωνίες δεν είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς αν η βρωμιά και τη δυσωδία έχει εγκαταλείψει τους υποτίθεται πεπαιδευμένους αν. εκπαίδευσης, ή έχει γίνει μόνιμη συγκάτοικός τους.
Και έτσι γιατί τα πήρα τώρα:
Για πέστε μου ρε παιδιά ποιος έχει μάθει ξένη γλώσσα σε Δημόσιο σχολείο?
Έξι στο δημοτικό και έξι στο Γυμνάσιο-Λύκειο δώδεκα ολόκληρα χρόνια, μαθαίνει κανείς ξένη γλώσσα?
Γιατί???
Αυτό δε το διερωτάται σα να μη το γνωρίζει ο αρθρογράφος και με έπρηξε με το κόψιμο της μιας από τις δύο ξένες γλώσσες σε κάποια Δημοτικά (που δεν ξέρω αν ισχύει).
Εγώ πάντως έξι χρόνια στο Γυμνάσιο έκαμα Γαλλικά και το μόνο που μου έμεινε ήτανε κάτι όμορφες «Γαλλίδες» και η λέξη MERDE, αυτή που είπε ο Ναπολέων στο Βατερλό όταν κατάλαβε ότι οι εφεδρείες που ερχόταν από μακριά ήτανε για βοήθεια του αντιπάλου, από δικό του κακό προγραμματισμό.
Τελικό συμπέρασμα δικό μου:
Μια χώρα που οι πολίτες της είναι επιστήμονες στη δουλειά τους δεν έχει κανέναν ανάγκη και εκεί χρειάζονταν και χρειάζεται προσοχή.
Αντίθετα όταν οι πολίτες της είναι επιστήμονες με την έννοια των πτυχίων για να μη λερώνουμε τα χεράκια μας, την παίρνει ο διάολος από χέρι και αν υπάρχουν αντιρρήσεις το συνεχίζουμε.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.
σχόλιο – απάντηση στο Κατεδαφίζοντας με ζήλο τη δημόσια Παιδεία