Νέα τάση: υποψήφιοι στα social media
Οι εποχές που στις εκλογές ο Γκόρτσος κατέβαινε με σήμα τη μαγκούρα ενάντια στον Μαντά, που ήταν το νέο αίμα αλλά είχε την υποστήριξη των… πλουσίων του χωριού, με πρώτο και καλύτερο τον πατέρα Μαντά, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Και παρά το ότι τα πρόσωπα και οι καταστάσεις παραμένουν -μη γελιόμαστε- τα ίδια, ωστόσο το μέσο που οι υποψήφιοι προσεγγίζουν τα… ψηφουλάκια τους έχει εκμοντερνιστεί. Δεν θα μπορούσε εξάλλου να γίνει αλλιώς, όταν τα social media είναι το νούμερο ένα εργαλείο επικοινωνίας, που επιπλέον έχουν και την επίφαση ότι είναι εντελώς δωρεάν.
Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, δηλαδή: Και οι υποψήφιοι δεν σπαταλούν δημόσιο χρήμα για να προβληθούν, και χρησιμοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για να κάνουν την καμπάνια τους.Και αν οι Μαυρογιαλούροι του παρελθόντος χρειαζόταν να κάνουν περιοδείες για να τους μάθουν οι ψηφοφόροι, τα πράγματα για τους επίδοξους πολιτικούς της νέας γενιάς είναι αρκετά πιο απλουστευμένα. Ή τουλάχιστον έτσι δείχνουν…
Αλλιώτικα
Παρατάξεις, συνδυασμοί αλλά και μεμονωμένοι υποψήφιοι στηρίζουν την προεκλογική τους εκστρατεία από το Facebook και το Twitter, την ώρα που οι «σημαντικότερες» εκλογικές αντιπαραθέσεις, προβολή θέσεων, δηλώσεων κ.λπ., γίνονται μέσω social media. Οχι πως οι παραδοσιακές μέθοδοι -ταξίδια, επαφές, ομιλίες, κατά πρόσωπο συναντήσεις- έχουν παροπλιστεί. Απλά σε αυτά έχει προστεθεί η νέα τάση. Μια τάση που κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς, μια τάση που μπορούν να παρακολουθήσουν ευκολότερα οι νέοι. Και σε αυτούς ακριβώς στοχεύουν εξάλλου.
Οι καμπάνιες online, υποστηρίζουν οι πολιτικοί, έχουν κόστος μηδαμινό. Αυτό εμπεριέχει μια δόση αλήθειας, ιδίως για τους νέους στον πολιτικό στίβο. Δεν ισχύει σε καμία περίπτωση για τις παλιές καραβάνες που έχουν επιστρατεύσει τους καλύτερους ειδικούς των social media για να τους «χτίσουν» την καλύτερη και ισχυρότερη καμπάνια. Δεν χρειάζεται φυσικά να πούμε πως οι ειδικοί αυτοί κοστίζουν -και κοστίζουν πολλά!
Εκείνο που επίσης έχει σημασία είναι πως ο όγκος των διακινούμενων χρημάτων για τις καμπάνιες έχουν μετατεθεί από τους διαφημιστές (σ.σ. θυμάστε παλιότερα πόσες φορές βλέπαμε προεκλογικά στην τηλεόραση, πόσες διαφημίσεις, ξανά και ξανά…) στους dr. των social media.
Ετσι, λοιπόν, είναι όλοι ευχαριστημένοι: και ο Ελληνας δεν θα διαμαρτυρηθεί γιατί «πεινάει, την ώρα που τα κόμματα σπαταλούν λεφτά για καμπάνιες», και οι πολιτικοί που κάνουν τη δουλειά τους, αλλά από άλλο… μονοπάτι.
Το παρασκήνιο
Αν τώρα δεν τα πάτε καλά με τις νέες τεχνολογίες και τα social media, τότε θα δυσκολευτείτε να παρακολουθήσετε τα τεκταινόμενα πίσω από τις παραδοσιακές εμφανίσεις. Και τούτο γιατί όλο το «κουτσομπολιό», όλο το παρασκήνιο παίζεται -τα τελευταία λίγα χρόνια- στον Ιστό.
Γεύση του κουτσομπολιού αυτού παίρνουμε βέβαια και από την κλασικότατη τηλεόραση που αναπαράγει τα των social media, ώστε να μαθαίνουν όσοι δεν τα παρακολουθούν και να μπορούν εκείνοι που χειρίζονται το νέο εργαλείο να τσεκάρουν όσα τους διαφεύγουν.
Για τις επερχόμενες εκλογές λοιπόν μην περιμένετε μεγάλα παραδοσιακά πράγματα. Ομιλίες και περιοδείες θα γίνουν σε πολύ μικρότερο βαθμό από ό,τι παλιά. Το κάθε πέρσι και περισσότερο, θα ισχύσει ακριβώς σε αυτή την περίπτωση. Εκείνο που θα ενταθεί, και εντείνεται όσο περνούν οι μέρες και πλησιάζουμε στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου, είναι οι κινήσεις που θα γίνονται μέσω social media. Ετοιμαστείτε για πολλά μηνύματα στα κινητά σας, πολλά πολλά email στο ταχυδρομείο σας και πολλά πολλά παραλειπόμενα σε Facebook και Twitter.
Ενημερωθείτε λοιπόν από τα tablet και τα pc σας σ’ αυτές τις εκλογές, αφήστε τα κινητά σας να σας δείξουν ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι, μπείτε στις σελίδες των παρατάξεων, των συμμαχιών και των υποψηφίων που σας ενδιαφέρουν και θέλετε να δείτε τι έχουν (και τι ΔΕΝ έχουν) κάνει, και σκεφτείτε καλά ποιους θα τιμήσετε με την πολύτιμη ψήφο σας. Και σε κάθε βήμα της διαδικασίας, καλό θα ήταν να θυμάστε ένα μόνο πράγμα: η ψήφος σας είναι όντως πολύτιμη και είναι το μόνο όπλο που διαθέτει ο πολίτης για να κάνει (ή να μην κάνει) την αλλαγή.
Καλή διαδικτυακή προεκλογική περίοδο λοιπόν!
Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ mariamystakidou@gmail.com