Με το άνοιγμα χθες της Τράπεζας Θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις στην Α’ Λυκείου επιβεβαιώθηκε ότι οι αλλαγές που έγιναν στο Λύκειο οδηγούν στο να “πεταχτούν” έξω από αυτό, όσο γίνεται πιο γρήγορα, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Τα θέματα που εμπεριέχονται στην Τράπεζα Θεμάτων -και τα οποία ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να επιλέξει- χαρακτηρίζονται από υψηλότατο βαθμό δυσκολίας, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές που οι εξετάσεις είχαν αποκλειστικά ενδοσχολικό χαρακτήρα.
Αυτό το γεγονός από μόνο του αποτελεί πρόκληση. Ειδικά για φέτος, δεν λαμβάνεται υπόψη ότι ήταν χιλιάδες οι εκπαιδευτικοί που έλειψαν μέχρι και τα μέσα της σχολικής χρονιάς και σε ορισμένες περιοχές της χώρας τα κενά δεν καλύφθηκαν ποτέ.
Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης, ότι η Τράπεζα Θεμάτων ενοποιεί τη σχολική ύλη και εξασφαλίζει την αξιοκρατία όσον αφορά την αξιολόγηση των μαθητών, είναι προκλητικοί και κάλπικοι. Όπως επίσης αποδείχτηκαν κάλπικοι και οι ισχυρισμοί ότι θα παταχθεί η παραπαιδεία, όταν είναι γνωστό ότι αυτές τις ημέρες οι ιδιοκτήτες των μεγάλων συγκροτημάτων φροντιστηρίων τρίβουν κυριολεκτικά τα χέρια τους.
Η επιμονή της κυβέρνησης για εφαρμογή πάση θυσία της Τράπεζας Θεμάτων, από φέτος, τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις, χωρίς ουσιαστικά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να έχουν χρόνο να προετοιμαστούν, αποδεικνύει ότι οι αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις στο σχολείο θεωρούνται στρατηγικής σημασίας ζήτημα για κυβέρνηση – Ευρωπαϊκή Ένωση – πλουτοκρατία.
Το ΚΚΕ επισημαίνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη, έστω και την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση να αποσύρει την Τράπεζα Θεμάτων.
Οι προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο δεν μπορεί παρά να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, όπως απαιτεί η παιδαγωγική πράξη, το κίνημα των γονέων, των εκπαιδευτικών και οι μαθητές.