ΟΣΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΕΙΣΑΓΕΙ 8.200 ΤΟΝΟΥΣ
Επιχείρηση μπετόβεργα
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΛΤΗ
Την ώρα που η Ελληνική Χαλυβουργία βουλιάζει και οι Ελληνες χαλυβουργοί «θυσιάζονται ως Ιφιγένειες» στο βωμό του υψηλότερου κέρδους, υπάρχει έγγραφο-βόμβα στα χέρια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, για αθρόα εισαγωγή από την Ιταλία μπετόβεργας 8.200 τόνων από ελληνικές εταιρείες, που έχουν πάρει τα μεγάλα έργα της κατασκευής αυτοκινητοδρόμων, τα οποία μάλιστα επιδοτούνται από το ΕΣΠΑ.
Ο παραπάνω καταγεγραμμένος όγκος μπετόβεργας κατευθύνθηκε στα εργοτάξια Ακράτας και Ρίου (κόμβος) για την Ολυμπία οδό, στο εργοτάξιο Κ16 Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης και στο εργοτάξιο Ιεροπηγής Καστοριάς.
Στην επιστολή, την οποία ζήτησε ο ίδιος ο υπουργός από τη διοίκηση του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Μετάλλου (ΠΟΕΜ), μετά τις σχετικές επισημάνσεις που του έκαναν κατά την πρόσφατη συνάντησή τους, καταγράφεται η κατάσταση στον κλάδο της χαλυβουργίας, η οποία στο παρελθόν ήταν από τις πιο μαχητικές βιομηχανίες της χώρας.
Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος και ο γεν. γραμματέας της ΠΟΕΜ Γ. Στεφανόπουλος, Μ. Κοντιζάς, επισημαίνεται ότι «ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η J.&Ρ. ΑΒΑΞ, και έμποροι σιδήρου εισάγουν από χαλυβουργικά εργοστάσια της Ιταλίας -Ferriere Nord- μπετόβεργα, χωρίς να διαθέτουν σε ισχύ πιστοποιητικά συμμόρφωσης, σύμφωνα με τα ισχύοντα ελληνικά πρότυπα, για χάλυβες οπλισμού σκυροδέματος. Αυτό το βεβαιώνει η ΕΒΕΤΑΜ, ως αρμόδιος φορέας ελέγχου και πιστοποίησης βιομηχανικών προϊόντων και υλικών».
Τα πιστοποιητικά ελέγχου ορίζει απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.
Η ΑΠ: οικ.9529/645 10/5/2006 αναφέρει ότι: Απαγορεύεται η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση, καθώς και η διάθεση και πώληση χαλύβδων οπλισμού σκυροδέματος που δεν συνοδεύεται από τα κατά περίπτωση πιστοποιητικά ελέγχου τεχνικών χαρακτηριστικών ή πιστοποιητικά συμμόρφωσης προς τα ελληνικά πρότυπα χάλυβα οπλισμού σκυροδέματος.
Να σημειώσουμε ότι για να είναι σε ισχύ, τα πιστοποιητικά των ελληνικών χαλυβουργιών ελέγχονται ανά τρίμηνο (τεχνικός έλεγχος) από την ΕΒΕΤΑΜ.
Στην επιστολή σημειώνεται το «απαράδεκτο και χωρίς ηθική» γεγονός, ότι σε ορισμένες κατασκευαστικές εταιρείες, που απαιτούν στήριξη, μεθοδεύουν παραγγελίες από το εξωτερικό βουλιάζοντας τις ελληνικές χαλυβουργίες στον εφιάλτη της ανεργίας.
Η κατάσταση στη Χαλυβουργία
Οι προσπάθειες της ΠΟΕΜ εστιάζονται στην άρση των ομαδικών απολύσεων που έγιναν πρόσφατα στην Ελληνική Χαλυβουργία Ασπροπύργου, με την απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας για τις Ομαδικές Απολύσεις.
Οι εργαζόμενοι του χώρου ζητούν μέτρα μείωσης και στήριξης του ενεργειακού κόστους, καθώς «το απαράδεκτο και προκλητικό γεγονός είναι ότι κάποιες “επιδοτούμενες” από το ελληνικό Δημόσιο κατασκευαστικές εταιρείες, χωρίς ηθική, μεθοδεύουν εισαγωγή χάλυβα από το εξωτερικό χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές, βουλιάζοντας ταυτόχρονα την παραγωγή των ελληνικών χαλυβουργικών εργοστασίων, που την τελευταία πενταετία έχουν εγκαταλειφθεί από τις κυβερνήσεις μας, που κατά τ’ άλλα κόπτονται για ανάπτυξη και επανεκκίνηση της οικονομίας».
Μήνες τώρα προς κάθε κατεύθυνση η ΠΟΕΜ και τα σωματεία-μέλη της δίνουν αγώνα στα αρμόδια υπουργεία αναδεικνύοντας τα προβλήματα του κλάδου και ιδιαίτερα της Χαλυβουργίας, καθώς υπάρχουν μονάδες που είναι για μήνες σταματημένες ή είναι σε διαθεσιμότητα το προσωπικό τους ή τους επιβάλλεται εκ περιτροπής εργασία κ.λπ.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων σημειώνουν ότι είναι καταδικασμένοι ως χαλυβουργοί, εφ’ όσον η εγχώρια ζήτηση έχει κατά 80% μειωθεί, εν αντιθέσει με τις αντίστοιχες βιομηχανίες χάλυβα του εξωτερικού (Ισπανίας-Ιταλίας-Πορτογαλίας κ.λπ.) που ήδη προ πολλού πάρθηκαν μέτρα στήριξης μείωσης του ενεργειακού κόστους από τις κυβερνήσεις τους και αυξήθηκαν κατά 50% και άνω οι εξαγωγές προϊόντων χάλυβα, ενώ στην Ελλάδα μειώθηκαν δραματικά και χάσαμε πολύτιμες θέσεις εργασίας στα χρόνια της κρίσης.