edit: dion diom manias
πλήρωνε αβέρτα έρμε θιακιέ και απολάμβανε τα αγαθά της ψευτοκουλτούρας της συμφοράς και εν γένει των πολιτιστικών σκουπιδιών, κι όλα αυτά επιτελούνται χωρίς να υπάρχει ίχνος εθελοντικής ανιδιοτελούς προσφοράς, όλα γίνονται επί πληρωμή εις υγείαν του κορόϊδου, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.
στη οικονομική κρίση και στη βασανιστική για όλους μας μνημονιακή καταιγίδα, αντί να υπάρξει συμμάζεμα, νοικοκύρεμα, περισυλλογή και εθελοντικής δράση, μερικοί δημοτικοί άρχοντες κι όχι μόνο συνέχιζουν το βιολί τους
δεν πρόκειται εδώ, να μπω σε λεπτομέρειες, ούτε σκοπός μου είναι κατηγορήσω κάποιους για το είδος των εκδηλώσεων που τους αρέσει ή αρέσει στο κοινό που απευθύνονται, και οι πολιτιστικοί σύλλογοι, που διαχειρίζονται δημοτικό χρήμα, πρέπει να έχουν υποχρεωτικά πρώτα και κύρια παιδαγωγικό, μορφωτικό, παραγωγικό και αναπτυξιακό ρόλο με τις εκδηλώσεις αυτές.
δυστυχώς, ακόμη και σήμερα παρατηρούμε σε αρκετές περιπτώσεις ή να συνεχίζουν να σπαταλούν ό,τι φράγκο έχει απομείνει ή κατεβάζουν το πολιτιστικό επίπεδο πολύ χαμηλά, επιβαρύνοντας την ήδη δύσκολη θέση του θιακού.
…. τα λαχεία τα σουβλάκια κ η νοοτροπία της αρπαχτής.
η κοινωνία δεν αφήνει πίσω της εύκολα, πρακτικές και αντιλήψεις που μας οδήγησαν ως εδώ.
το θέμα είναι ποιος θα απομονώσει και ποιος μπορεί να ελέγξει τους κάθε λογής ασυνείδητους που μας ξαναγυρίζουν στο παρελθόν.
το κράτος δυστυχώς ούτε μπορεί, όπως φαίνεται, ούτε φτάνει για να αντιμετωπίσει αυτά τα φαινόμενα, το ερώτημα και το στοίχημα είναι αν η κοινωνία μπορεί η ίδια να συμβάλει στο να μπουν οριστικά στο χρονοντούλαπο αυτές οι πρακτικές, αυτές οι νοοτροπίες.
3 Comments
ΛΙΒΑΝΗΣ Π. ΜΙΧΑΛΗΣ
δυστυχως ειμαστε πρωτοι στην γκρινα! σαν μελος του Δ.Σ. της φιλαρμονικης εχω να πω 2 πραγματα. κατηγορουνται τα σωματεια οτι δεν προαγουν τον πολιτισμο μεσω των εκδηλωσεων, και επιλεγουν χαμηλης ποιοτητος διασκεδαση για τους θεατες με σκοπο μια ”ευκολη αρπαχτη” . θα μιλησω προσωπικα για τον Κ.Ο.Ι. . πριν 5-6 χρονια η φιλαρμονικη ειχε μεινει 6 μηνες κλειστη και εφτασε στα ορια της διαλυσης. καποιοι ανθρωποι μαζευτηκαμε και προσπαθησαμε να την ξαναστησουμε και το καναμε. παλια ο χορος της φιλαρμονικης γινονταν με ζωντανη ορχηστρα με παραδοσιακα τραγουδια κ’ βαλς κ’ τανγκο. δυστυχως το κοινο το οποιο απευθυνοταν οι εν λογο χοροι εχουν συρρικνωθει δραματικα. αρα ο Κ.Ο.Ι. επρεπε να βρει αλλους τροπους διασκεδασης και αναγκαστικα ακολουθοντας το ”κυμα ” των ακουσματων που επιβαλλει η νεα γενια την υιοθετησε ( σημ. λογο παυσης της μηνιαιας χρηματοδοτησης απο ευπορο φιλο της ιθακης) αυτους με μονο σκοπο την επιβιωση. Επειδη εχω ζησει τον ομιλο εκ τον εσω και σαν μαθητης και σαν μελος του Δ.Σ. με ενοχλει να ακουω λογια για τον οποιονδηποτε συλλογο ειτε λεγεται Κ.Ο.Ι ειτε ΠΡΟΟΔΟΣ ειτε ΟΔΥΣΣΕΑΣ και να τους κατηγορουν , τη στιγμη που ενω υποτιθεται οτι ολοι νοιαζονται για αυτους την περιοδο τον εκλογων και των προβληματων των συλλογων μαζευονται μια φουχτα ανθρωπων να βγαλουν το φιδι απο την τρυπα. Δυστυχως στα καλα ολοι ειναι παροντες και επαινουν στα δυσκολα ομως ειναι ολοι Λουηδες. Και δυστυχως αυτο επικρατει σε ολα τα σωματεια.Για να εχουν υποχρεωτικά πρώτα και κύρια παιδαγωγικό, μορφωτικό, παραγωγικό και αναπτυξιακό ρόλο τα σωματεια πρεπει πρωτα απο ολα να ειναι βιωσιμα. Αν θελουν οι θιακοι να βιωσουν πιο ”ποιοτικες βραδιες διακεδασης” ας βαλουν το χερι στην τσεπη και ας κανουν καμια δωρεα στα σωματεια που εχουμε αλλα τα θελουμε μονο για να τα καμαρωνουμε η να τα κατακρινουμε. Να βαλουμε ομως τον κωλο μας στη φωτια δεν τον βαζουμε ομως …
Anonimos Doritis
Καλημέρα, λίγες σκόρπιες σκέψεις και από μένα…
Επίσης ο κύριος συγγραφέας του άρθρου μπορεί να συμβάλει και αυτός στα πολιτιστικά του τόπου (δεν έχω ιδέα αν το κάνει, θέλω να ελπίζω πως ναι) και έτσι να κάνει επικοδομητική κριτική και όχι κριτική του προσωπικού του συμφέροντος και της προσωπικής του επιλογής στις τοπικές εκλογές.
Ένας χορός της Προόδου είναι μόνο και μόνο για την ενίσχυση του σωματείου και καλά κάνει και τον διοργανώνει και καλά κάνουμε και κριτική ως προς τα μουσικά γούστα των διοργανωτών. Αλλά σημαντικότερο ειναι να δούμε το έργο της Προόδου( και του Οδυσσέα βέβαια) ως προς την προσφορά τους στους νέους του νησιού. Σίγουρα είναι τάξης μεγέθους σημαντικότερη από την προσφορά του από μέσω ενός χορού, και σε αυτή την προσφορά πρέπει να επικεντρώνεται η κριτική μας και η βοήθεια μας.
Το αν ο κόσμος θέλει να ακούει σκυλάδικα δε σημαίνει πως ένας πολιτιστικός σύλλογος πρέπει να του το προσφέρει. Ευτυχώς κάποιοι δεν το κάνουν και ας λες σχολιαστή ότι “αρα ο Κ.Ο.Ι. επρεπε να βρει αλλους τροπους διασκεδασης και αναγκαστικα ακολουθοντας το ”κυμα ” των ακουσματων που επιβαλλει η νεα γενια την υιοθετησε”. Ευτυχώς δεν το έκανε. Και όπως με ενημέρωσαν τα ενεργά μελη του συλλόγου (άσχετα αν είναι εκλεγμένα στο Δ.Σ) αν εκφυλιστικά κάποια στιγμή σε κάποιο χορό έγινε αυτό, θα προσπαθήσουν να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο)Επίσης το να μιλάμε ως μέλη ενός συλλόγου δε δίνει μεγαλύτερη αξία στα λόγια μας. Ειδικά μπορεί να δημιουργησει και κακό. Ας αφήσουμε τους συλλόγους να βγάζουν ανακοινώσεις αν το κρίνουν σκόπιμο.
Τέλος σαν ανώνυμος δωρητής σε διάφορους συλλόγους του νησιού καταγωγής μου σας προτείνω να μην χρησιμοποιέιται εντός παρενθέσεων (ή και εκτός) για οποιονδήποτε λόγο φράσεις του στύλ “( σημ. λογο παυσης της μηνιαιας χρηματοδοτησης απο ευπορο φιλο της ιθακης) αυτους με μονο σκοπο την επιβιωση ” γιατί και μπορεί να μην ευσταθούν και μπορεί να δημιουργούν λαθεμένες εντυπώσεις. Κυριώς αν κάποιος θέλει να συνεισφέρει… Δημιουργείται στρεβλώς το δίπολο “Ευπορος δωρητής ή σκυλάδικα” να αφήνετε τους συλλόγους να βγάζουν αν κρίνουν απαραίτητο μόνοι τους ανακοινώσεις για τους πάσης τάξεως ευεργέτες τους και τα οικονομικά τους.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα αθλητικά σωματεία του νησιού μας που δίνουν τόσα πολλά στους νέους και όχι μόνο.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ομίλους των χωριών μας που κάνουν ότι μπορούν.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Φιλαρμονική που διδάσκει δωρεάν μουσική τους κατοικους της Ιθάκης.
Ένα μεγάλο συγγνώμη και πολλά επίσης ευχαριστώ σε οποιονδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο προσφέρει στο νησί μας.
Και όλα αυτά σε περίοδο που ο καθένας μας κοιτάει μόνο την τσέπη του. Ντροπή μας να κάνουμε τέτοια φρικτή κριτική. Χρέος μας να βοηθήσουμε να βελτιωθούν όσα γίνονται.
Ανώνυμος δωρητής (Ιθακήσιος αν και κάτοικος μόνο 10 ημερών το χρόνο στο νησί)
Υ.Γ Ζητώ συγγνώμη που υπογράφω ως ανώνυμος δωρητής, ίσως μπερδέψω μερικούς που έχουν συνηθήσει στους ανώνυμους καταγγέλτες (αλλά αυτό έχω καταλάβει από την διαδικτυακή μου ενημέρωση για την Ιθάκη) .
ΛΙΒΑΝΗΣ Π. ΜΙΧΑΛΗΣ
anonime doriti διαφωνω μαζι σου οχι σε ολα αλλα σε μερικα ναι. δεν σου αρεσει ο τροπος που τα λεω με γεια σου με χαρα σου. εγω δεν κρυβομαι. για να κανεις κατι καλυτερο πρεπει να προσπαθησεις και δυστυχως ειναι λιγοι εκεινοι που προσπαθουν. μακαρι να ηταν κι αλλλοι!