Η διοίκηση της ΠΝΟ σε έκτακτη χθεσινή συνεδρίασή της αποφάσισε να καταψηφίσουν οι εκπρόσωποι των ναυτεργατών τον προϋπολογισμό
εφσυν, 05.12.2014, 17:35
Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Νέες μειώσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις των ναυτικών δείχνει ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2015, όπως αποκαλύπτουν πέντε ναυτεργατικά σωματεία. Στα καθ’ υπολογισμό έσοδα υπολογίζονται 156 εκατ. ευρώ που θα προέλθουν από τη μείωση των κύριων συντάξεων και 15 εκατ. ευρώ έσοδα στο Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών (ΚΕΑΝ) από τη μείωση των επικουρικών συντάξεων.
Οι μηχανικοί (ΠΕΜΕΝ), κατώτερα πληρώματα μηχανής (Στέφενσων), οι μάγειροι (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), τα πληρώματα ρυμουλκών-ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και οι συνταξιούχοι ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ) καταγγέλλουν τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ και σημειώνουν ότι στα έσοδα για το 2015 προβλέπονται επίσης 60.127.403 ευρώ από εισφορές σε 2.476 πλοία, ενώ για το 2014 προϋπολόγιζαν από λιγότερα πλοία (2.438) έσοδα 63.004.000 ευρώ, χωρίς να γίνεται καμία αναφορά σχετικά με τα πραγματικά ποσά που εισπράχτηκαν από τις εισφορές.
Τονίζουν ότι καμία αναφορά δεν γίνεται στον ν. 3863/2010 και στην εφαρμογή του από 1-1-2015, ο οποίος καθορίζει τη βασική σύνταξη στα 360 ευρώ, ενώ κάνουν ιδιαίτερη αναφορά στον νόμο 2687/1953 και στις πάνω από 10 τροποποιήσεις του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης που έχουν γίνει από το 1980, με το πρόσχημα ότι θα έρθουν πλοία στην ελληνική σημαία και θα αυξηθούν και οι θέσεις εργασίας. Καταθέτουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από τα οποία προκύπτει ότι: το 1980 ήταν 3.942 πλοία με ελληνική σημαία (άνω των 100 ΚΟΧ) με 52.518 θέσεις εργασίας για Ελληνες ναυτεργάτες. Το 2014 (Σεπτέμβριος) είναι 1.871 πλοία με ελληνική σημαία (άνω των 100 ΚΟΧ) με 16.500 θέσεις εργασίας για Ελληνες ναυτεργάτες. Από τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνεται ότι ούτε πλοία ήρθαν στην ελληνική σημαία ούτε αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας, αντίθετα αποβλήθηκαν χιλιάδες με συγκροτημένα δικαιώματα.
Την ίδια ώρα, υποστηρίζουν ότι το εφοπλιστικό κεφάλαιο διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλία -με βάση τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal μέχρι τον Αύγουστο του 2014 αποκτήθηκαν 377 πλοία αξίας 12,1 δισ. δολαρίων (100 νέες ναυπηγήσεις και 277 δευτερογενείς).
Αντίθετα, διογκώνεται η ανεργία στους ναυτεργάτες με τα «πλασματικά στοιχεία» του ΓΕΝΕ -τον Οκτώβριο ήταν 3.351 άνεργοι ναυτικοί.
Η διοίκηση της ΠΝΟ σε έκτακτη χθεσινή συνεδρίασή της αποφάσισε να καταψηφίσουν οι εκπρόσωποι των ναυτεργατών τον προϋπολογισμό και ζητά από την κυβέρνηση τη λήψη μέτρων, ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα στα Ταμεία.