Για μια ακόμα φορά η λαϊκή ανάγκη της ασφαλούς επαρκούς και φθηνής συγκοινωνίας , γίνεται παιχνίδι στα χέρια του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Με πρόσχημα τη χρονιάτικη συντήρηση του πλοίου οι εφοπλιστές ανενόχλητοι αφήνουν το νησί για ένα μήνα χωρίς συγκοινωνία, γράφοντας «στα παλιότερα των υποδημάτων τους» ακόμη και αυτές τις ελάχιστες συμβατικές τους υποχρεώσεις για αντικατάσταση του υπό επιθεώρηση πλοίου, σε όλα τα δρομολόγια. Το 2015 οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Ιθάκης δεν μπορούν να ταξιδέψουν για Αθήνα αν δεν πληρώσουν μια περιουσία, αν δεν διαθέσουν μια ολόκληρη μέρα , αν βρέξει και χαλάσει ο δρόμος του Π. Αετού , αν φυσήξει και υπάρχει απαγορευτικό αν …αν… αν.
Η ΚΟΒ ΙΘΑΚΗΣ του ΚΚΕ καλεί το λαό της Ιθάκης να βγάλει τα συμπεράσματά του. Μέχρι σήμερα όλες οι κυβερνήσεις και οι συγκυβερνήσεις των πολιτικών δυνάμεων του ευρωπαϊκού τόξου, το μόνο που αναγνωρίζουν και έχουν νομοθετήσει διαχρονικά είναι το δικαίωμα των εφοπλιστών να «παίζουν στα ζάρια» τις ζωές μας και τις ανάγκες μας. Η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με την εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ και την κατάργηση του «ΚΑΜΠΟΤΑΖ» με το νόμο 2932/2001 αλλά και νεότερα νομοθετήματά τους διαμόρφωσαν ένα εφοπλιστικό «παράδεισο» και μια κόλαση για το λαό. Στην ίδια ρότα όμως και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ , αφού 45 ημέρες τώρα και το πρόβλημα της συγκοινωνίας μας όχι μόνο δεν λύθηκε, αντιθέτως επιδεινώθηκε. Είναι μια ακόμα απόδειξη ότι λύση υπέρ του λαού δεν μπορεί να υπάρξει μέσα στα πλαίσια της ΕΕ με οποιοδήποτε μίγμα διαχείρησης.
Αλήθεια τι έχει να πει η κυβέρνηση και ο κ. Δρίτσας για τον αποκλεισμό του νησιού;
Τι έχει να πει η κυρία βουλευτής; Ο κ. περιφερειάρχης; Τι παρεμβάσεις έκαναν; Τι πρόκειται να κάνουν για να έχει η Ιθάκη σύγχρονη, ασφαλή, επαρκή και φθηνή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία;
Η Κ.Ο.Β. Ιθάκης του ΚΚΕ Απαιτεί:
• την άμεση επαναλειτουργία της γραμμής Ιθάκης –Σάμης – Πάτρας με καθημερινό δρομολόγιο, ενώ προσωρινά και αμέσως τώρα να επαναλειτουργήσει τουλάχιστον η ισχύουσα μέχρι πρότινος γραμμή .
• Μέτρα προστασίας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα
• Πλήρη – σταθερή εργασία, ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις, μείωση του εργάσιμου χρόνου για τους ναυτεργάτες.
• Άμεση μείωση των εισιτηρίων κατά 50% .
Θεωρεί επίσης ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες μπορούν να αναπτυχθούν προς όφελος του λαού και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του μόνο στα πλαίσια της εξουσίας που θα εκφράζει τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Στα πλαίσια μιας λαϊκής οικονομίας, η δημιουργία δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μπορεί να εξασφαλίσει καθημερινά δρομολόγια με ασφαλή και σύγχρονα πλοία και υποδομές επαρκή εξυπηρέτηση των νησιών με φτηνό εισιτήριο.
Ιθάκη 12 Mάρτη 2015