Aντιμετώπισή και προστασία των ανέργων
efsyn | 31.03.2015, 18:54
H απασχόληση και η ανάγκη να ληφθούν επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπισή της και την προστασία των ανέργων ήταν ένα από τα βασικά θέματα που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της Α ετήσιας τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη.
Στην εισήγησή του ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος έκανε εκτενή αναφορά στα προβλήματα του κλάδου και όλου του ναυτεργατικού κόσμου της χώρας και μερικά απο τα θέματα που αναπτύχθηκαν ήταν:
– Η απλήρωτη ναυτική εργασία, στο πλαίσιο αυτού του θέματος έγινε ανάλυση της νομοθετικής διάταξης που προτείνει ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας η οποία βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται ουσιαστικές βελτιωτικές παρατηρήσεις σε μια κατεύθυνση που θα κατοχυρώνει τον θεσμικό ρόλο των συνδικάτων στην απλήρωτη ναυτική εργασία, στην εφαρμογή των ΣΣΕ και της ναυτικής νομοθεσίας.
– Επίσης έγινε αναλυτική αναφορά στην υπονόμευση του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης (ΝΑΤ – Οίκο Ναύτη – ΚΕΑΝ κ.λπ) με τις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές που συρρίκνωσαν δραματικά τις παροχές και τις συντάξεις των απόμαχων του κύματος.
– Παράλληλα υπογραμμίστηκε η ανάγκη υπογραφής και ανανέωσης των ΣΣΕ, της κατάργησης των νομοθετικών ρυθμίσεων που θεσμοθετούν τις επιχειρησιακές συμβάσεις αλλά και τα φαινόμενα καθημερινής καταστρατήγησης των ΣΣΕ.
– Τέλος επισημάνθηκε η ανάγκη πρωτοβουλιών της ΠΕΝΕΝ για τον εκδημοκρατισμό του Ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος αλλά και τον εκσυγχρονισμό της ναυτικής νομοθεσίας (ΚΔΝΔ – ΚΙΝΔ κ.λπ).
«Σε κάθε περίπτωση- σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ- το σύνολο των διεκδικήσεων της ΠΕΝΕΝ θα είναι στην πρώτη γραμμή της πάλης για μια ναυτιλιακή πολιτική που θα έχει στο επίκεντρο τα προβλήματα του ναυτεργατικού κόσμου και όχι τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Μια ναυτιλιακή πολιτική που θα αμφισβητεί το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που κατοχυρώνει την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και το οποίο είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που ασκήθηκαν διαχρονικά τα τελευταία 40 χρόνια στην ναυτιλία».