arxipelagos | 3 Απριλίου, 2015
Route: Piraeus – Aegina – Poros
IMO: 7350325
Building year: 1977
Building yard: SAVAS SHIPYARD PERAMA
Owner: D. Tyrogalas
Operator: Tyrogalas Lines
Length: 97,20 m
Breadth: 17,40 m
Draft: 4,40 m
GT: 2.963
Machinery: Stork
Speed: max 18,5 kn.
Number of passengers: 799
Number of cars:170
Port of registry:Piraeus
Flag: Greek
φωτογραφίες:
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”rollIn” album_title=”false” album_id=”166″]
ΕΓ/ΟΓ «ΙΟΝΙΣ»: Ελληνικό σκαρί με ψυχή …από τα Επτάνησα στο Σαρωνικό!
Ένα βαποράκι φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70, το χιλιοταξιδεμένο και πολυαγαπημένο στις θάλασσες του Ιονίου, ΕΓ/ΟΓ “ΙΟΝΙΣ”, έκανε ένα νέο ακόμη ξεκίνημα στη μακρά καριέρα του, αυτή τη φορά στη γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Μετά από περίπου 1 ώρα φτάσαμε στο λιμάνι της Αίγινας. Μόλις δέσαμε με ασφάλεια ο Καπετάν Γιώργος σφύριξε με την υπέροχη “μπουρού”, καλώντας τους κατοίκους να γνωρίσουν από κοντά το νεοαφιχθέν περήφανο βαπόρι.
Το πλοίο επισκέφτηκαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, πράκτορες και αρκετός κόσμος που επιθυμούσε να το γνωρίσει.
Πανέμορφες ναυπηγικές λιτές γραμμές, βγαλμένες από μυαλά και χέρια ελληνικά, αποτελούν το θαυμαστό σκαρί του ΙΟΝΙΣ και το συγκαταλέγουν σε ένα από τα ομορφότερα καράβια που ναυπηγήθηκαν ποτέ στο Πέραμα και ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες.
Το μήκος του πλοίου είναι 97,20 μ, το πλάτος 17,40 και το βύθισμα 4,40.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B” και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.
videos:
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”rollIn” album_title=”false” album_id=”165″]
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ
Το κόσμημα της ελληνικής ναυπηγικής τέχνης ΕΓ/ΟΓ “ΙΟΝΙΣ” έχει γράψει πλούσια ιστορία στην καριέρα του στις ελληνικές θάλασσες, ποτέ όμως δεν αποχωρίστηκε το ιστορικό όνομά του, που φέρει περήφανα στην πλώρη και στην πρύμνη. Το καράβι κράτησε το ίδιο όνομα από την πρώτη ημέρα που ταξίδεψε μέχρι σήμερα, κάτι που συμβαίνει σπάνια. Στα χρόνια της καριέρας του το βαπόρι μετουσιώθηκε σε ένα ζωντανό θρύλο, οπότε το όνομα “ΙΟΝΙΣ” έγινε ένα με το ιστορικό και αγαπημένο καράβι και δεν έσβησε ποτέ.
Την παραγγελία ναυπήγησης για το πλοίο έδωσε ο Δημήτρης Κάπαρης από τη Ζάκυνθο στα τέλη της δεκαετίας του ’60, καθώς το αρχικό project ήταν δικό του μιας και εργαζόταν στην εταιρία του Χανδρή και μετέπειτα στην Celebrity. Το πλοίο ανέλαβε να ναυπηγήσει στα Ναυπηγεία Σάββα στο Πέραμα (SAVAS SHIPYARD PERAMA), ο Ναυπηγός Νότης Σπάνιας, ο οποίος είχε ναυπηγήσει κι άλλα ελληνικά αριστουργήματα, όπως το ιστορικό “ΚΥΚΛΑΔΕΣ” των Αγαπητών, μετέπειτα “ΕΞΠΡΕΣ ΔΑΝΑΗ” και το “Saronic Star”. Μάλιστα τα συγκεκριμένα πλοία είχαν αρκετά κοινά γνωρίσματα στην κατασκευή τους με το ΙΟΝΙΣ, καθώς ψήλωναν στην πλώρη και χαμήλωναν στην πρύμνη.
Μια φήμη μάλιστα εμπλέκει και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στη μελέτη σχεδίασης του ΙΟΝΙΣ.
ΤΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΠΟΧΗΣ (ΤΕΛΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ’70 ΜΕ ΑΡΧΕΣ ’80 ΕΠΙ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ)
Λόγω οικονομικών προβλημάτων η οικογένεια Κάπαρη δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη νέα ναυπήγηση που είχε ξεκινήσει, κάτι που ανέλαβε να πραγματοποιήσει το 1975 η νεοσύστατη εταιρία επτανησιακών συμφερόντων, ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΑΝΕ του εφοπλιστή Βλασσόπουλου από την Ιθάκη. Η αποπεράτωση της ναυπήγησης του ΙΟΝΙΣ έγινε το 1977 και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη από το λιμάνι της Πάτρας.
λιμάνι της Πάτρας.
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΜΠΡΟΣΟΥΡΑ ΤΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ» ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΤΟ 1985-1986
Τον Ιούνιο του 1985 το πλοίο περνά υπό την πλοιοκτησία της νεοσύστατης εταιρίας λαϊκής βάσης με την επωνυμία “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ”. Ένα μεσημέρι τότε το πλοίο με τα νέα του σινιάλα κατέπλευσε στο Βαθύ της Ιθάκης για την πραγματοποίηση των εγκαινίων. Οι εντυπώσεις που μου άφησε τότε ο “γαλάζιος πρίγκηπας” του Ιονίου ήταν άριστες! Από την πρώτη στιγμή το αγάπησα! Το μπλε χρώμα του, το περήφανο σκαρί! Πόσο μεγάλο έδειχνε, σε σύγκριση πάντα με τα μεγέθη εκείνης της εποχής. Τότε το νησί της Ιθάκης εξυπηρετούσε καθημερινά το “ΘΙΑΚΙ”, ένα συμπαθητικό βαποράκι που ερχόταν από τον Αστακό με τελικό προορισμό την Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.
Εκείνα τα χρόνια στο ΙΟΝΙΣ υπήρχαν καμπίνες επιβατών όπως και Self-service, καθώς το πλοίο συνέδεε το λιμάνι της Πάτρας με τα Επτάνησα και το Πρίντεζι της Ιταλίας. Το Self-service είχε τοποθετηθεί στο χώρο της τραπεζαρίας που υπήρχε από το 1977 στο deck 4.
ΤΟ 1985 ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΙΝΙΑΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Στην “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ” τότε ανήκαν ακόμη 7 πανέμορφα και ιστορικά καράβια: “ΙΚΑΡΟΣ”, “ΣΑΜΑΙΝΑ”, “ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ”, “ΝΑΞΟΣ”, “ΠΑΡΟΣ”, “ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ” και “ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ”.
Από τις αρχές του καλοκαιριού του 1985 και με τα σινιάλα της “ΕΑ”, το πλοίο ξεκινά στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ενώ λίγο καιρό μετά εξυπηρετούσε στη γραμμή Κυλλήνη-Αργοστόλι.
Τη διετία 1989-1990 το ΙΟΝΙΣ ναυλώνεται στη “Seven Islands Lines” ντύνεται για πρώτη φορά στα λευκά και φορά τα νέα του σινιάλα. Η γραμμή που εξυπηρετεί είναι Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη-Παξούς-Κέρκυρα-Πρίντεζι, περιλαμβάνοντας στα δρομολόγια του και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
ΤΟ 1989-1990 ΥΠΟ ΝΑΥΛΩΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΙΝΙΑΛΑ ΤΗΣ SEVEN ISLANDS LINES
Ταξίδεψα μαζί του το Πάσχα του 1990 από Σάμη για Πάτρα. Η ταχύτητά του ιδιαίτερα υψηλή τότε (19 κόμβοι), ενώ το self-service ήταν εκπληκτικό.
Το 1994 περιήλθε από την τότε ΕΤΒΑ στην πλοιοκτησία της οικογένειας Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο. Η μεγαλύτερη μετασκευή και ανακαίνιση που πραγματοποιήθηκε στο πλοίο ήταν εκείνη τη χρονιά, όπου έγιναν πολλές αλλαγές. Το πλοίο έγινε κλασικό ημερόπλοιο. Στο deck 5 όπου βρίσκονταν καμπίνες επιβατών, μετατράπηκαν στις καμπίνες του πληρώματος. Στους χώρους του γκαράζ ξηλώθηκαν καμπίνες και προστέθηκαν δύο κατάμπαρα γκαράζ. Το self-service αφαιρέθηκε και δημιουργήθηκε ένας ενιαίος χώρος στο deck 4, όπου βρίσκεται σήμερα το μεγάλο σαλόνι με το bar.
Το ιστορικό SARONIC STAR
Όλοι οι εσωτερικοί χώροι έγιναν πιο ζεστοί, πιο ανθρώπινοι, πιο άνετοι και πιο φιλόξενοι.
Η εξωτερική εμφάνιση του πλοίου αναβαθμίστηκε τόσο πολύ, που θύμιζε περισσότερο μια μεγάλη υπερπολυτελή θαλαμηγό.
Με τα νέα του σινιάλα και χρώματα και πιο όμορφο από ποτέ, ξεκίνησε στη γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθο, μια γραμμή που εξυπηρέτησε για πολλά χρόνια, εξυπηρετώντας κατά διαστήματα και στις γραμμές Πάτρα-Αργοστόλι, Κυλλήνη-Αργοστόλι και Κυλλήνη-Πόρο Κεφαλονιάς.
Ακόμη μια μετασκευή μικρότερης κλίμακας συνέβη στο πλοίο 11 χρόνια μετά περίπου, το 2005.
TO 1996 ME TA ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΙΝΙΑΛΑ ΤΟΥ ΤΥΡΟΓΑΛΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΥΛΛΗΝΗΣ. ΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΙΣ 2 ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΜΒΟΥΣ.
Το 2007 πραγματοποιήθηκε στο πλοίο ευρεία μετασκευή, προκειμένου να τηρηθεί η συνθήκη της Στοκχόλμης που υπαγόρευε συγκεκριμένα standards ασφάλειας.
Τότε τοποθετήθηκαν οι πλευρικοί sponsors, αφαιρέθηκαν δύο σωστικές λέμβοι και τοποθετήθηκαν MES.
Αλλαγές πραγματοποιήθηκαν και στους χώρους του γκαράζ, όπου έγινε ψηλότερο για να μπορεί να παίρνει περισσότερα φορτηγά. Αφαιρέθηκε το ένα κατάμπαρο γκαράζ και προστέθηκαν πατάρια.
Το χειμώνα του 2013 ταξίδεψε ξανά ύστερα από σχεδόν δύο και κάτι δεκαετίες, στη γραμμή που πρωτοταξίδεψε και πρωτοαγαπήθηκε: Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη
Ευχαριστούμε τους καλούς μας φίλους από το πανέμορφο ΙΟΝΙΣ ια την ξεχωριστή ταξιδιωτική εμπειρία ζωής:
Τον κ.ΠλοίαρχοΓεώργιο Καμήλο
Τον Υποπλοίαρχο κ.Γεώργιο Νικολάτο
Τον Ανθυποπλοίαρχο, κ. Κωνσταντίνο Ξανθό
Τον Α” Μηχανικό, κ. Διονύσιο Δρακόπουλο,
Το Β” Μηχανικό, κ.Θεόδωρο Μάργαρη
Το Γ” Μηχανικό, κ. Σπυρίδων Καλογερία
Τον Ηλεκτρολόγο, κ. Ιωάννη Προνοίτη
Την Προϊστ. Οικονομικό, κ. Ευαγγελία Αποστολοπούλου
Το Ναύκληρο, κ. Παναγιώτη Μάργαρη
Τον Θαλαμηπόλο, κ. Νεκτάριο Φιλιππάτο
Τον Θαλαμηπόλο, κ. Σπυρίδων Αυγερινό
Τον Θαλαμηπόλο, κ. Διονύσιο Γιατρά
Τον Θαλαμηπόλο, κ. Γιώργο Βασιλαρά
Και όλο το υπόλοιπο πλήρωμα ευχαριστούμε θερμά και ευχόμαστε να έχει καλά ταξίδια σε ήρεμες θάλασσες!
Ήταν μια παραγωγή του: arxipelagos | 3 Απριλίου, 2015