Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησε στις 23/4/2015 ο Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ Νίκος Κροκίδης μαζί με το Προεδρείο του τοπικού Σωματείου Ναυτεργατών Ρίου – Αντιρρίου στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα.
Αντικείμενο της παράστασης ήταν η απόφαση του Λιμενάρχη Πάτρας ο οποίος αυθαίρετα ερμηνεύοντας τον Γενικό Κανονισμό Λιμένων απαίτησε την εγκατάσταση γεφυροπλάστιγγας προκειμένου πριν μεταβιβασθούν τα φορτηγά οχήματα στα F/B της γραμμής Ρίου – Αντιρρίου και Αντιρρίου – Ρίου να ζυγίζονται. Η ρύθμιση και η ερμηνεία αυτή αγνοεί παντελώς και παρακάμπτει την γενική νομοθεσία η οποία προβλέπει και διασφαλίζει για τα φορτηγά οχήματα να ζυγίζονται στον χώρο των επιχειρήσεων που παραλαμβάνουν τα εμπορεύματα..
Στην τοποθέτησή τους τόσο ο Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ όσο και τα μέλη του Προεδρείου του τοπικού Σωματείου Ναυτεργατών Ρίου – Αντιρρίου επισήμαναν ότι η πρόταση του Κεντρικού Λιμενάρχη Πατρών ενισχύσει την διαμόρφωση μονοπωλιακής εκμετάλλευσης υπέρ των εταιριών που εκμεταλλεύονται την αερογέφυρα ενώ με τον τρόπο αυτό οδηγούν το Πορθμείο και τους Ναυτεργάτες στο λουκέτο και την ανεργία αφού η επιβάρυνση από την γεφυροπλάστιγγα (η οποία δεν υπάρχει) θα μειώσει στο ελάχιστο το κόστος διαφοράς στην διακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα επισήμαναν ότι οι επιβάτες διακινούνται τα τελευταία χρόνια δωρεάν μέσω του Πορθμείου.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας μετά την συνάντηση έδωσε εντολή να αποσυρθεί η ερμηνεία – απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχη Πάτρας και παράλληλα εξήγγειλε ότι θα υπάρχει τροποποίηση της διάταξης του Κανονισμού Λιμένος προκειμένου να μην δημιουργούνται ασάφειες και διαφορετικές ερμηνείες.
Το Υπόμνημα του Συλλόγου Ναυτεργατών
Στην συνέχεια δημοσιεύουμε το υπόμνημα που κατέθεσε η αντιπροσωπεία των συνδικαλιστών στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσα.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΡΙΟΥ – ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΙΓΙΟΥ «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ»
Κύριε Υπουργέ
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με το θέμα των γεφυροπλαστιγγών στο Ρίο -Αντίρριο.
Πριν την κατασκευή της γέφυρας στο πορθμείο μας υπήρχαν πλάστιγγες και στης δυο περιοχές Ρίο και Αντιρρίου οι οποίες ανήκαν στους εκάστοτε δήμους και όλα τα φορτηγά υποχρεωτικά ζυγιζόντουσαν. Με την λειτουργία της γέφυρας όμως η κίνηση στο πορθμείο έπεσε κατακόρυφα με αποτέλεσα το 2006 οι δήμοι να κλείσουν τις πλάστιγγες . Οι ιδιοκτήτες οικόπεδων που υπήρχαν οι γεφυροπλάστιγγες τις κατέστρεψαν και ενοικίασαν πάλι τα οικόπεδα τους και τώρα το ένα είναι πάρκιν και στο άλλο υπάρχει καντίνα. Ο έλεγχος στο πορθμείο δεν σταμάτησε στα φορτηγά οχήματα αλλά γίνεται με τα παραστατικά των εταιρειών. Οπότε υπάρχει αμφιβολία από το λιμενικό όργανο στα παραστατικά του φορτηγού. Ο έλεγχος γινόταν στην πλάστιγγα που υπήρχε στο κεντρικό λιμάνι της Πάτρας. Από το 2006 μέχρι και σήμερα δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα και όλα μας τα δρομολόγια γινόντουσαν με ασφάλεια. Η απόφαση όμως του κεντρικού λιμενάρχη Πατρών στην υποχρεωτική ζύγιση των φορτηγών και όποιο δεν έχει ζυγολόγιο από πλάστιγγα δεν θα μπορεί να επιβιβαστεί στα πλοία του πορθμείου έρχεται να αλλάξει τις ισορροπίες.
Πώς κύριε Υπουργέ όταν δεν έχουμε πλάστιγγες στην περιοχή να ζητάμε ζυγολόγια;
Γιατί όλα τα φορτηγά να φεύγουν από την γέφυρα;
Γιατί να μην υπάρχει και δεύτερη οικονομική επιλογή διέλευσης και όχι μόνο το μονοπώλιο της γέφυρας;
Οι επιπτώσεις της απόφασης αυτής θα οδηγήσουν στο οριστικό κλείσιμο του πορθμείου και 80 οικογένειες ναυτεργατών θα οδηγηθούν στην ανεργία.
Επίσης θα δυσκολέψει την διέλευση των πεζών που στα πλοία γίνεται δωρεάν (είναι δωρεάν και για όσους επιβάτες έχουν Ι.Χ αλλά και όσους δεν έχουν Ι.Χ προς εξυπηρέτηση των περιοχών). Παρακαλούμε στην άμεση επέμβαση σας για την ανάκληση της απόφασης του κεντρικού λιμενάρχη Πατρών ώστε να μας δοθεί η ευκαιρία να συνεχίσουμε με συνέπεια και ασφάλεια την εργασία μας.
Σας ευχαριστούμε
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Κοτσιράς Βασίλειος Θεοφιλόπουλος Νικόλαος