Αλλαγές στην αναπλήρωση χαμένων ωρών
Την υπερψήφιση των άρθρων που καταργούν την Τράπεζα Θεμάτων και επαναφέρουν ως μέσο όρο προαγωγής στο Λύκειο, το 9,5 πρότεινε στην Ολομέλεια της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης.
«Το 9,5 ως μέσος όρος των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ήταν μέχρι το 2013. Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα. Αυτός ήταν ο λόγος που η σχολική αποτυχία από το 4% πήγε στο 24%» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Ο ίδιος τόνισε ότι το εξεταστικό σύστημα πρέπει «να πάψει να λειτουργεί ως λαιμητόμος οδηγώντας πάρα πολλά παιδιά εκτός εκπαιδευτικού συστήματος».
Ο Τάσος Κουράκης τόνισε πως με την Τράπεζα Θεμάτων, καταργείται η αυτονομία του διδασκάλου να διδάσκει όπως θέλει. Παράλληλα δε, «ο καθηγητής υποχρεούται να προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μην είχαν διδαχθεί».
«Αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα, εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις» ανέφερε.
Αν συνεχιζόταν η χρήση της, «θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών από το εκπαιδευτικό σύστημα».
Με άλλη διάταξη το υπουργείο Παιδείας αντικαθιστά την αναπλήρωση χαμένων ωρών με μαθήματα το καλοκαίρι, με περικοπές περιπάτων και εκδρομών, περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών και αξιοποίηση των σχολικών γιορτών.
«Με αυτές τις παρεμβάσεις που κάνουμε – και κυρίως με τις δύο πρώτες – απομακρυνόμαστε από εξετασιακεντρικό σύστημα, αποκαθιστούμε τον αυτοτελή μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και κυρίως ανορθώνουμε τον εκπαιδευτικό ρόλο του εκπαιδευτικού» υποστήριξε ο Τάσος Κουράκης.
Υπενθυμίζεται πως και κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμις Κοτσιφάκης, είχε υποστηρίξει τις εν λόγω ρυθμίσεις.
Για τα παραπάνω άρθρα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για την βία στον αθλητισμό, την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Χρυσή Αυγή, ενώ υποστηρίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ. Το ΚΚΕ κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, έχει υπερψηφίσει την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και είχε ψηφίσει «παρών» στο ζήτημα της επαναφοράς του 9,5 ως προαγωγικού βαθμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Η Εκπαίδευση ως χύτρα ταχύτητας
10 Σχόλια αναγνωστών
Ελενη 19:12
Ειναι σοβαρος ο ανθρωπος? Να περνανε οι μαθητες με κατω απο τη βαση? Ε τοτε να περνανε ολοι, να μην ταλαιπωρουνται κ οι καθηγητες να διορθωνουν γραπτα.
dias 17:23
Γιατί 9,5 κύριε αναπληρωτά; Το 1,5 θα ήταν πιό δίκαιο και σύμφωνο μετο δόγμα του Προϊσταμένου σου Υπουργού ότι ΄΄η αριστεία είναι ρετσινιά΄΄. Με το 1,5 κανείς δεν θα είχε αυτήν την ρετσινιά.Συγχρόνως έτσι θα ακολουθείς πιστά και το κομμουνιστικό δόγμα ΄΄ολοι ίσοι αλλά στον πάτο΄΄.
Νίκος 16:43
Αυτό είναι το ζήτημα που ταλανίζει την ελληνική παιδεία τα τελευταία 70 χρόνια. Το μισό υπέρ του μαθητή τελικά!!! Μπράβο σε εσάς και όσους σας ψήφισαν κύριε (Τσιπρο)Κουράκη.
3Απάντηση
αμν 16:26
στουρνάρι δηλαδή, πω πω υψηλό επίπεδο θεσπίζουν οι μετριότητες!!!
ΕΛΕΟΣ 16:16
Έχω μια ακόμα ιδέα! Άν το πάμε στο 3,5 το 4% αποτυχία θα γίνει 0,5%! Δέν είναι πιό δίκαιο κοινωνικά αυτό; Και όποιος τελειώνει την 3η γυμνασίου με πάνω απο 11 του δίνουμνε πτυχείο σε σχολή της αρισκείας του! Δέν μιλάμε για Λύκιο με πάνω απο 13…
papagalos 15:24
Κουράκη, το 9.5 θεωρείται αριστεία. Κάντο 3,5 καλύτερα
Δημήτρης 15:02
Μπράβο στον υπουργό. Επιτέλους κάποιος που είναι καλός στη γυμναστική θα μπορέσει να αντισταθμίσει την αδυναμία του σε κάποια άχρηστα μαθήματα (όπως τα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Λογοτεχνία). Δίκιο έχει, δεν πρέπει να οδηγούμε τους μαθητές εκτός εκπαιδευτικού συστήματος, ας δώσουμε στους νέους το απολυτήριο ακόμα και αν το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τους έχει ακουμπήσει. Άλλωστε θα χρειαστούμε και μελλοντικούς ψηφοφόρους με τέτοιο έλειμμα βασικής εκπαίδευσης ώστε να πιστεύουν το κάθε τι αδύνατο/εξωφρενικό/παράλογο ο σύριζα τους προσφέρει (άλλωστε για τους υπουργούς του σύριζα 1(έσοδα)-3(έξοδα) = 5(πλεονασμα) ) !
KΩΣΤΑΣ 14:45
Οι ανθρωποι ειναι σταλινικοι κομμουνιστες ποτε δεν το εκρυψαν.ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ.ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 5 ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ, ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΟΥς ΣΕ ΟΣΟΥς ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑς ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ, ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΣΕ 1-2 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΟΠΩς ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ.
bruidsjonker 13:48
Κουράκης: Μετά το 2013, ίσχυε το σχιζοφρενικό, να πρέπει ο μαθητής να πάρει δέκα στο κάθε μάθημα………Δεν μας λέει βέβαια ο υπουργός αυτό που ξέρουν όλοι ,ότι το 10 είναι πάντα πλασματικό εδώ και πολλά χρόνια .Με αντικειμενική βαθμολόγηση θα έπρεπε να είναι 6 ή 7 .Αυτός είναι και ο λόγος που καταργεί και την τράπεζα θεμάτων .Αυτοί οι άνθρωποι είναι οι ισοπεδωτές της παιδείας και σαφώς δεν έχουν ιδεολογική σχέση με την αριστερά που κάποτε γνωρίσαμε (και ευτυχώς ξεπεράσαμε)
Mboosh 12:09
Το 9.5 είναι δίκαιο. Γιατί πως αλλιώς μαθητές που πιστεύουν ότι οι Πολωνοί ήταν σύμμαχοι των ναζί στον Β’Παγκόσμιο θα μπορέσουν να γίνουν υπουργοί;
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Υπό αμφισβήτηση η νομιμότητα του ελληνικού χρέους, λέει ο Ερίκ Τουσέν
Ο Αϊντε χαιρετίζει τις δηλώσεις Ερντογάν για το Κυπριακό
Reuters: Οι ΗΠΑ εκπαιδεύουν σύρους μαχητές εναντίον των τζιχαντιστών
Αμερικανικό εφετείο: Παράνομο το πρόγραμμα παρακολουθήσεων της NSA
Αποκλείστηκε από τον Τζον Ίσνερ ο Κύργιος