efsyn | 09:17 | 09 Μάιος. 2015
Χάρης Ναξάκης
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Ιατρικός Σύλλογος Άρτας θεωρεί ότι η λειτουργία του Κοινωνικού Ιατρείου –Φαρμακείου Άρτας είναι παράνομη, τονίζοντας ανάμεσα σε άλλα ότι «θα πρέπει ιδιαίτερα να προσεχθούν τα έννομα συμφέροντα των γιατρών μελών του Ιατρικού Συλλόγου από τον αθέμιτο ανταγωνισμό τέτοιων πολυιατρείων.» Αθέμιτος λοιπόν ανταγωνισμός είναι η κοινωνική αλληλεγγύη γιατί αποσπά τους ανασφάλιστους και άπορους πελάτες από τα ιδιωτικά ιατρεία.
Αθέμιτο ανταγωνισμό στα γαλήνια θεμέλια της αγοράς και στην αρπακτικότητα των ιδιωτικών συμφερόντων συνιστούν οι χιλιάδες συνεργατικές, αλληλέγγυες και αμεσοδημοκρατικές κοινωνικές δομές που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια στη μνημονιακή Ελλάδα. Για τους φιλελεύθερους, τους τζιχαντιστές της αγοράς, οι αλληλέγγυες-συνεργατικές δομές, δημιουργούν στρεβλώσεις στην αγορά, στον υγιή ανταγωνισμό (βλέπε στην τσέπη τους) και γι’ αυτό είναι παράνομες. Και το συνεργατικό εγχείρημα της Εφημερίδας των Συντακτών παράνομο είναι. Είναι όμως νόμιμη η φιλανθρωπία των μεγαλόσχημων, φανερή ή κρυπτόμενη πίσω από μη κυβερνητικές οργανώσεις, γιατί δεν διαταράσσει την λειτουργία της αγοράς, και συν τοις άλλοις βαπτιζόμενη ως εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί το τέλειο άλλοθι κοινωνικής ευαισθησίας για τους αμετανόητα εγωιστές και ιδιοτελείς παίκτες της αγοράς.
Ποιος προετοίμασε όμως το έδαφος και πρωτοστάτησε για να βγει η ανακοίνωση του Ιατρικού Συλλόγου Άρτας; Το ΚΚΕ που πολλοί ακόμα μέσα στην αριστερά θεωρούν ότι είναι σύντροφοι που κάνουν λάθος, ότι είναι ένα αντισυστημικό κόμμα. Οι μόνοι βέβαια που δεν τρόμαξαν από την αντισυστημική πάλη του είναι το διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο και οι ευρωπαϊκές ελίτ, που στα πέντε χρόνια της κρίσης δεν ασχολήθηκαν ούτε για ένα λεπτό με τον ανυποχώρητο ταξικό του αγώνα. Η βασική θέση του ΚΚΕ είναι ότι όλες οι αλληλέγγυες και συνεργατικές δομές είναι νησίδες μέσα στον καπιταλισμό, μπαλώματα του συστήματος, και το μόνο που προσφέρουν είναι ο εξωραϊσμός του. Για να αλλάξει ο κόσμος, σύμφωνα με το ΚΚΕ, πρέπει να καταληφθεί η εξουσία από τους εργαζόμενους, κατά προτίμηση με έφοδο στα χειμερινά ανάκτορα, με την καθοδήγηση του κόμματος-μεσσία. Μέχρι όμως να ωριμάσουν οι συνθήκες για να συμβεί αυτό, η ξαφνική δηλαδή ρήξη με την ιστορία από ένα στρατό μυημένων μυστών (επαναστατών), που θα εγκαθιδρύσει ένα επίγειο παράδεισο, το κακό (κέρδος, εκμετάλλευση, αλλοτρίωση) δεν μπορεί να ηττηθεί στον παρόντα κόσμο. Ούτε καν να περιοριστεί, όπως επιδιώκουν οι αλληλέγγυες-συνεργατικές δομές. Αν όμως το κακό δεν μπορεί να νικηθεί σ’ αυτόν τον κόσμο, αλλά σε ένα επέκεινα, στο σοσιαλισμό, αρκεί να μετανοήσουμε για τις αμαρτίες μας όταν μας καλέσει το κόμμα-μεσσίας, εξασφαλίζοντας το απαραίτητο συγχωροχάρτι, τότε κανείς δεν είναι ένοχος για τον τρόπο ζωής του στον καπιταλιστικό κόσμο. Μέχρι να έρθει η μεγάλη μέρα, η νύχτα των μεγάλων μαχαιριών, που θα ανατραπεί ο καπιταλισμός, δεν συνιστά αμαρτία, δεν τίθεται κανένα ηθικό ζήτημα, να διαβιούμε με τους όρους που θέτει ο καπιταλισμός. Το τέλειο άλλοθι για ένα αξιοθρήνητο βίο βουτηγμένο στην ιδιοτέλεια, τον ανταγωνισμό, τον πλουτισμό, την εξουσία και τον ηδονιστικό καταναλωτισμό.
Ποια είναι λοιπόν τα καθήκοντα ενός κομμουνιστή ιδιώτη γιατρού ή φαρμακοποιού; Πρώτον: απαγορεύεται να συμμετέχει σε έργα του διαβόλου, δηλαδή σε κοινωνικά ιατρεία-φαρμακεία, διότι παρεκκλίνει από την αυθεντική ερμηνεία των γραφών. Δεύτερον: σε περίπτωση που σας επισκεφθεί ένας άνεργος ή ανασφάλιστος πρέπει να του κάνετε κατήχηση, εξηγώντας του ότι για την οικτρή του κατάσταση φταίει το σύστημα και επιβάλλεται γι’ αυτό να συμμετέχει σε δυο τρείς πορείες. Τρίτον: επειδή όμως το σύστημα δεν αναμένεται να ανατραπεί στο ορατό μέλλον θα του ζητήσετε να σας πληρώσει την επίσκεψη. Τέταρτον: στους 30 άνεργους ή ανασφάλιστους ο ένας είναι δώρο, η επίσκεψη είναι δωρεάν. Η αλληλεγγύη, συγνώμη η ελεημοσύνη στο μεγαλείο της. Άλλωστε για τους φιλελεύθερους ( Άνταμ Σμιθ), αλλά και για τους φιλελεύθερους-κομμουνιστές, η καλοσύνη είναι αποτέλεσμα του προσωπικού συμφέροντος (βλέπε αμειβόμενη υπηρεσία του γιατρού). Οι άνθρωποι δηλαδή είναι τίμιοι μόνο όταν η τιμιότητά τους φέρνει κέρδος και ενδιαφέρονται για το κοινό καλό όταν στηρίζονται στην ιδιοτέλειά τους και όχι όταν προσπαθούν να απαλλαγούν απ’ αυτήν. Αυτή είναι η ιδεολογία του βαθέως συστήματος.
Αλήθεια πως θα γίνουμε φορείς ενός καλύτερου μέλλοντος αν δεν γίνουμε υποκείμενα αλλαγής του παρόντος; Ο τρόπος άλλωστε που διάγεις το βίο σου δείχνει τι κοινωνία θέλεις.
* Ο Ναξάκης Χάρης είναι καθηγητής οικονομικών στο ΤΕΙ Ηπείρου και συγγραφέας
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ…
Νηστεία και προσευχή… Του Νικηφόρου Αντωνόπουλου
5 σχόλια
Μαύρος Γάτος · Αυτοαπασχολούμενος
Αλήθεια, αναρωτιέμαι, το κκε έχει τόση δύναμη σε έναν ιατρικό σύλλογο που καθοδηγεί τις ανακοινώσεις? Αν ναι σημαίνει πως έχει κάνει καλή δουλειά στις συνειδήσεις του κόσμου και μπράβο του. Τώρα, ποιός νοήμων άνθρωπος θεωρεί πως τα κοινωνικά ιατρεία μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της υγείας όταν η κυβέρνηση ρίχνει με κάτι τέτοιες ψευτο-κοινωνικές κινήσεις στάχτη στα μάτια, την ίδια ώρα που τα νοσοκομεία αιμορραγούν, διώχνουν ασθενείς, δεν έχουν προσωπικό και υλικά???? Ξανάνοιξε τα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ η κυβέρνηση που κόπτεται? Άνοιξε έστω ένα ιατρείο? Έχει κάνει κάποια κίνηση θετική για την υγεία? Διόρισε γιατρούς, προσωπικό? Όχι. Απλά πουλάει μέσα από τα φερέφωνά της εξυπνάδες στους ιθαγενείς… Δε θέλουμε τα κοινωνικά ιατρεία. Δεν είμαστε τρίτος κόσμος να περιμένουμε τι;ς ανθρωπιστικές οργανώσεις να μας φέρουν φάρμακα και να μας χτίσουν σπίτια. Δε θα επιτρέψουμε να γίνουμε έτσι. Είναι δικαίωμά μας ένα σύστημα υγείας δωρεάν και ποιοτικό για όλους. Αυτό που συνεχίζει να διαλύει η κυβέρνηση σύριζα. Τώρα ποιός είναι “καλός άνθρωπος” και βοηθά όσους έχουν ανάγκη, να ρωτήσετε στην Πάτρα να σας πουν για τον καλό γιατρό και παντού όπου υπάρχουν κομμουνιστές και βασανίζονται οι ίδιοι για να μην επιτρέψουν να βασανίζονται οι άλλοι. Αφήνουμε σε εσάς τις σοφιστείες, τον ψευτοανθρωπισμό, τα φιλικά μμε και τους τεμενάδες στα τσιράκια της ΕΕ και τα σαλόνια των συζητήσεων.
Αλέκος Χατζηρεφόρμας · Κορυφαίος σχολιαστήςΚαι ποιός σου είπε κομμουνισταρά μου ότι καλοί άνθρωποι είναι μόνο οι αριστεροί; Σε προσωπικό επίπεδο υπάρχουν δεξιοί πολύ καλοί άνθρωποι και αριστεροί πολύ ζώα. Όμως ξέρεις, ο μαρξισμός λενινισμός δεν αναφέρεται στην ατομική ιδιοσυγκρασία και προσωπικότητα, αναφέρεται σε κινήσεις μαζών και συγκρούσεις τάξεων.
Και σε συλλογικό επίπεδο το κόμμα σου είναι ένα μηδενικό. Σε ατομικό, μπορεί να έχετε (και ΠΡΕΠΕΙ να έχετε) καλύτερα ποσοστά από το κοινωνικό μέσο όρο, όμως εδώ μιλάμε για μια κοινωνική καταστροφή και το ΚΚΕ σε συλλογικό επίπεδο ΤΟ ΞΥΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΣΟΥΓΚΡΑΝΑ.
“Δεν είμαστε τρίτος κόσμος” λέει ο “μαρξιστής”, σαν το άλλο ζώο που μου έλεγε ότι οι…χάρτες δείχνουν πως η Ελληνική γη είναι άγονη!! Έτσι κι αυτός αποφάσισε ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στις ιμπεριαλιστικές χώρες και αρνείται ότι έχει ανάγκη την κοινωνική αλληλεγγύη πρ…
Μαύρος Γάτος · Αυτοαπασχολούμενος
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ•
Ακούω πως στη Νέα Υόρκη, στη γωνιά των είκοσι έξι δρόμων και του Μπρόδγουεη στους χειμωνιάτικους μήνες στέκεται ένας άνθρωπος
και παρακαλάει τους περαστικούς να πάρουν κανέναν άστεγο απ’ αυτούς που μαζεύονται γύρω του, για μια νύχτα, στο σπίτι τους.
Ο κόσμος δεν αλλάζει μ’ αυτό, οι σχέσεις ανθρώπου με άνθρωπο δεν καλυτερεύουν, ο αιώνας της εκμετάλλευσης δε συντομεύεται μ’ αυτό.
Όμως μερικοί άνθρωποι αποχτούν ένα νυχτερινό καταφύγιο, ο άνεμος κρατιέται μακριά τους για μια νύχτα, το χιόνι που τους προορίζονταν πέφτει στο γυμνό δρόμο.
•Μην πετάξεις το βιβλίο σου, συ που με διαβάζεις, συνάνθρωπε.
Μερικοί άνθρωποι έχουν καταφύγιο για τη νύχτα, ο άνεμος θα κρατηθεί μακριά τους για απόψε,…
ΧΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΕΙΣ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟΝ
Μονον καποιοι χυδαιοι θα μπορουσανε να αναμειξουνε την αποφαση ενος ιατρικου συλλογου με το ΚΚ. Καθως οι γνωριζοντες ξερουνε οτι το ΚΚ δεν εχει σοβαρη αντιπροσωπευση σε κανενα ΔΣ ιατρικου συλλογου στην χωρα.
Και φυσικα μονον καποιοι χυδαιοι θα λεγανε, πως οι κομμουνιστε ιατροι, φαμακοποιοι ακομη και φουρναροι και φουρναρισσες – γνωριζω προσωπικά – δεν προσφερουν κοινωνική αλληλλεγγυη. Το θεμα ομως ειναι πολύ διαφορετικό απο το να εχεις ως επισημη θεση, πως το καημενο το κρατος δεν εχει λεφτά και επομενως ας κανουμε κοινωνικα ιατρεια. Κοινωνικά ιατρεια για όσους γνωριζουνε υπάρχουνε σε πολές περιοχες του κοσμου – του πρωτου και του τριτου,, οπου υπάρχει μεγαλή φτωχεια και ελαχιστη κοινωνική πρόνοια, αλλά αυτα δεν μπορουν να λυσουνε τα βαθια προβληματα της ελλεψης της οργανωμενης και χρηματοδοτουμενης; κοινωνικης προνοιας.
Μαύρος Γάτος · Εργάζεται στην εταιρεία ΑυτοαπασχολούμενοςΚε Ναξάκη δεν τα αφηνεις αυτά να μας εξηγήσεις γιατί ο ΕΝΦΙΑ που θα καταργούνταν παραμένει, γιατί πρέπει να πληρώνω εγώ ένα χρέος που δεν το έκανα, γιατί ο κ. Μπόμπολας έδωσε μόνο 1,8 εκ. ευρώ και του χαρίστηκαν τα 3,2 εκ που χρωστούσε ακόμη, ενώ σ’ αυτούς που χρωστάνε παράνομα χαράτσια δεν τους χαρίζονται; Σε τι θα ωφεληθεί ο λαός απ’ την καινούρια συμφωνία της κυβέρνησης με την ΕΕ που θα σώζει τις τράπεζες; Δε μας λες για αυτά; Τι καθηγητής οικονομικών είσαι; Καλά, για το συγγραφέας άστο. ΄Ολοι κουτσοί στραβοί στον Αϊ Παντελεήμονα μου φαίνεται. ΄Ολοι συγγραφείς βγήκατε.