thebest | 13/05/2015 23:02
Οι κοινωνίες των ως άνω περιοχών έχουν δεχθεί ισχυρό οικονομικό και κοινωνικό πλήγμα από τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ιθάκης και Κεφαλονιάς με τη Πάτρα. Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή, από τη δεκαετία του 1960, είναι η μόνη που συνδέει την Ιθάκη και τη βόρεια Κεφαλονιά με την Πάτρα. Οι υπόλοιπες γραμμές, που λειτουργούν μέσω Κυλλήνης ή Αστακού, δεν συνδέουν απευθείας τα δύο νησιά με την Πάτρα, που είναι και το καίριο ζητούμενο των τοπικών κοινωνιών, καθώς, επηρεάζει σε όλα τα επίπεδα τη ζωή των νησιωτών κατοίκων (οικονομικές σχέσεις, τροφοδοσία νησιών, φοιτητές που σπουδάζουν στην Πάτρα, πρόσβαση στα Νοσοκομεία της Πάτρας κ.λπ.), που πλήττονται βάναυσα από τη μη λειτουργία της γραμμής, ιδίως το χειμώνα.
Η επαναλειτουργία σε μόνιμη βάση της γραμμής «Πάτρας – Σάμη –Ιθάκη» είναι ζωτικής ανάγκης και αυτό δε μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Το ομολογούν οι κυβερνητικοί παράγοντες και το φωνάζουν όλοι οι φορείς (Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήρια, Ιατρικοί Σύλλογοι, κ.λπ.)
Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος ενώνει τη φωνή του με όλες τις τοπικές και περιφερειακές αρχές και ζητά από το αρμόδιο Υπουργείο να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να επαναλειτουργήσει η απευθείας διασύνδεση των δύο νησιών με την Πάτρα σε μόνιμη βάση, πόσω δε μάλλον, κατά την επερχόμενη θερινή περίοδο. Κοινός στόχος όλων κρίνουμε ότι οφείλει να είναι η αποκατάσταση της προσβασιμότητας των νησιών και της κινητικότητας των κατοίκων τους, ώστε να ενισχυθεί η οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της περιοχής.
Επειδή, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα η κατάσταση, για να πάει κάποιος από του Ληξούρι στην Αθήνα θέλει 15 ώρες, λες και κάνει υπερατλαντικό αεροπορικό ταξίδι.
Επειδή το καλοκαίρι έφτασε και αν χαθεί η τρέχουσα ευκαιρία επαναλειτουργίας της γραμμής, χάνεται και η τρέχουσα τουριστική περίοδος.
Επειδή όλα τα τουριστικά πακέτα που θα στηρίξουν την τοπική αγορά στα ως άνω νησιά, για να είναι ελκυστικά, έχουν ανάγκη την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών με την Πάτρα.
Επειδή η μη λειτουργία της ως άνω ακτοπλοϊκής γραμμής πλήττει θανάσιμα τα «εκδρομικά τριήμερα», που αποτελούν σημαντική οικονομική ανάσα για τα δύο υπό συζήτηση νησιά, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Επειδή είναι απαράδεκτο στην εποχή μας ένα ( πχ ) σοβαρό περιστατικό Υγείας στα ως άνω νησιά να πρέπει να κάνει το γύρο της Πελοποννήσου μετά την αποβίβαση από το πλοίο για να φτάσει στο Νοσοκομείου του Ρίου.
Επειδή την ταλαιπωρία των κατοίκων που μένουν στα ως άνω νησιά λόγω της έλλειψης ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την πόλη της Πάτρας επιβεβαιώνει και η εφημερίδα «Η ΓΝΩΜΗ» της Αχαϊας (βλ. φύλλο της 26/4/2015), κάνοντας λόγο για κατάσταση «απομόνωσης» των κατοίκων.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:
1.Τι προτίθεσθε να κάνετε για την επαναλειτουργία της ως άνω ακτοπλοϊκής γραμμής, εν όψει τουριστικής περιόδου;
1.Ποιες είναι οι προτεραιότητες εκείνες που υπερίσχυσαν της ανάγκης να συνδεθούν τα ως άνω νησιά ακτοπλοϊκά με το κοντινότερο σε αυτά αστικό κέντρο της Πάτρας;
1.Υπάρχουν συγκεκριμένα συμφέροντα πλοιοκτητών που εμπλέκονται στη διασύνδεση των νησιών με την Πελοπόννησο και αντιτίθενται στην επαναλειτουργία της ως άνω γραμμής με άκρο πρόσβασης το λιμάνι της Πάτρας;
1. Τίθεται θέμα κωλύματος ανάδειξης ή τελεσφόρησης διαγωνισμού προκήρυξης του συγκεκριμένου ακτοπλοϊκού έργου; Αν «ναι», ποιο είναι το σχετικό κώλυμα;
Ο αναφέρων βουλευτής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «ΑΝ.ΕΛ.»
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος