Και το όνομα αυτής Ionian Group Ferries. Αυτή είναι η νέα Κοινοπραξία των Ζακυνθινών – τελικά – πλοίων που συνεχίζουν την δράση τους στο Νότιο Ιόνιο (Ζάκυνθο και Κεφαλονιά).
Οι υπογραφές έπεσαν και μαζί τους ανοίγει και ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των πορθμειακών γραμμών της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς.
Ποιοι μπήκαν στο παιχνίδι
Στη νέα κοινοπραξία συμμετέχουν, η Zante Ferries (ΑΝΜΕΖ) ως ιδιοκτήτρια των πλοίων Σολωμός, Κάλβος και Κοραής, η Levante Ferries με το «Φιόρο του Λεβάντε» και η νεοσυσταθείσα Ionissos Ferries με το Ionian Star. Η πρώτη ανήκει σε πολυμετοχικό σχήμα (άσχετο, αλλά γνωστοί στη Ζάκυνθο ως «φορτηγατζίδες») και οι δύο δεύτερες σε δύο ιδιοκτήτες με σημαντικότερο τον Ζακυνθινό Γιώργο Θεοδόση (γνωστόν στην αγορά και ως 11880).
Τι άλλαξε σε δύο χρόνια
Η «φουρτούνα» των μνημονίων, έφερε στο νότιο Ιόνιο νέα δεδομένα με την έλευση του Kefalonian, ιδιοκτησίας της ομώνυμης Κεφαλλονίτικης Εταιρίας που εκπροσωπεί ο Διονύσης Λυκούδης. Λίγους μήνες μετά, στο στόλο της μπήκε – με ενοίκιο – και το «Ζάκυνθος Ι» της Ζακυνθινής εταιρίας λαϊκής βάσης ΑΝΕΖ. Ο ανταγωνισμός θέριεψε, οι τιμές ανεβοκατέβηκαν, οι συμφωνίες ήταν δύσκολες και τα διαφυγόντα κέρδη σημαντικά…
Τα παραπάνω δημιούργησαν την ανάγκη νέας τάξης πραγμάτων από τη μία αλλά και «φαγωμάρες» από την άλλη… Οι συμφωνίες ήρθαν, για να “ξαναχαλάσουν” αφού μέσα στην απόλυτη ανασφάλεια, ένα υπερπολυτελές και πολυδιαφημισμένο πλοίο, το fior di levante, κάνει την εμφάνισή του στο λιμάνι της Ζακύνθου.
Η νέα εποχή – εκτός ο Τυρογαλάς
Ο χειμώνας 2014 – 2015, ήταν καθοριστικός για τα ναυτιλιακά δεδομένα της Ζακύνθου. Η νέα εποχή έφθασε και οι παίχτες πρέπει να έχουν καλά χαρτιά, σχέδιο, εμπειρία και επικοινωνιακή υπομονή. Αυτό – εξ αντικειμένου – το γνωρίζει πολύ καλά ο Γιώργος Θεοδόσης. Το δούλεψαν, στο Ιόνιο και στο Αιγαίο, με υπομονή και επιμονή – ως μέλισσες – οι μέτοχοι της ΑΝΜΕΖ. Η οικογενειακή πολυμετοχική εταιρία Τυρογαλά, εκτιμώντας την υπάρχουσα κατάσταση και πραγματικότητα, αποφάσισε να ξεμπαρκάρει, πουλώντας το Ionian Star στον Γ. Θεοδόση.
Η ΑΝΜΕΖ και ο Θεοδόσης
Οι ισχυροί μέτοχοι της ΑΝΜΕΖ, έχουν λειτουργήσει με έναν εξαιρετικά υπομονετικό τρόπο, με «από πάνω» λογική και κυρίως με εκτόνωση κραδασμών στα εσωτερικά τους. Η εμπιστοσύνη των πολλών – σε λίγους και η διαλλακτικότητα με τους συνεταίρους, ήταν η αντοχή τους. Ο Γιώργος Θεοδόσης, είναι εκείνος που από τα χρόνια της Ιταλίας, φλερτάρει με τα ρίσκα, όμως βάζει πολύ και σκληρή δουλειά. Έχει φαντασία και από παιδί, έμαθε να είναι φυσιογνωμιστής και επικοινωνιακός. Ξέρει ότι πρέπει να δώσεις για να πάρεις. Εμπιστεύεται λίγους και καλούς και αφήνει τους υπόλοιπους να πιστεύουν ότι «χαίρουν της εμπιστοσύνης του»… Είναι απλόχερος, αλλά κόβει με ξυράφι την αγνωμοσύνη και την τεμπελιά. Δεν έμεινε μόνο στο υπερπολυτελές καράβι του, αλλά η στρατηγική του για το 2015 ήταν: Πληρώνω αδρά και διαφημίζω τη Ζάκυνθο για να μου φέρει κόσμο στο πλοίο! Έτσι 45.000 Ζακυνθινοί τον ευγνωμονούν, κάθε φορά που βλέπουν το Λιγνό στο spot του 11880 να μιλάει για το Zante! Σε μία νύχτα, επικοινωνιακά, αντέστρεψε τη λογική που 45.000 Ζακυνθινοί, έπρεπε να πληρώνουν και να ευγνωμονούν τις οικογένειες των πλοιοκτητών… Δεν έβαλε και δεν βάζει διαδικασία εκπτωτικής κόντρας, στην βάση του «ο θάνατός σου, η ζωή μου». Αντίθετα, σε συζητήσεις, έχει αναφέρει πως, όταν «προκληθεί», θα ανακοινώσει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα το τηρήσει και θα ανοίξει τους καταπέλτες δωρεάν και όχι με 5ευρα και 10ευρα…
Η συνέργεια
Η νέα πραγματικότητα, οδήγησε σε μια σημαντική συνέργεια την ΑΝΜΕΖ και τον Γ. Θεοδόση. Μια συμφωνία με στόχους και νέες κατευθύνσεις. Αυτό εξέλειψε από την προηγούμενη κοινοπραξία, αφού οι αγκυλώσεις και οι «πολλές απόψεις», λειτουργούσαν στην κατεύθυνση μιας μονοπωλιακής εξόφθαλμης συμπεριφοράς, χωρίς κανένα ίχνος επικοινωνίας, project, στόχων και υπομονής. Όταν πιέστηκαν, το αντιλήφθηκαν, προσπάθησαν και άρχισαν να το αλλάζουν ήταν πλέον αργά.
Στην Ionian Group Ferries, σήμερα υπάρχουν εταιρίες καθαρά Ζακυνθινών συμφερόντων. Τρία σημαντικά και σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα πλοία, έτοιμα να καλύψουν κάθε ανάγκη. Το υπερπολυτελές «fior di levanter», το γρήγορο «Σολωμός» (η εταιρία στα πολύ δύσκολα, αν και έπρεπε, ποτέ δεν το απομάκρυνε από την ιδιαίτερη πατρίδα του τη Ζάκυνθο) και το δοκιμασμένο, όμορφο και αξιόπιστο Ionian Star.
Οι προτεραιότητες
Πρώτη προτεραιότητα, η πληρότητα στα δρομολόγια της Ζακύνθου, δεύτερη η συχνότερη κάλυψη της Κεφαλονιάς (Πόρος) και Τρίτη η επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη, που αποτελεί διακαή πόθο των Κεφαλλήνιων. Το δρομολόγιο, ξεκινάει άμεσα με δρομολόγηση του «γρήγορου Σολωμού», εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία πρακτόρευσης στην Πάτρα κλπ.
Η στρατηγική της νέας εποχής των Ζακυνθινών πλοίων, αφορά την πλήρη κάλυψη της Κεφαλονιάς, μέσα από έναν σύγχρονο τρόπο και με σκοπό την ανάκτηση μιας σοβαρής σχέσης εμπιστοσύνης με τον λαό του γειτονικού νησιού. Όταν για πρώτη φορά επιχειρήθηκε από την πρώην κοινοπραξία (είχαμε γράψει, ότι, οι εξ Αθηνών χειρισμοί, ήταν ερασιτεχνικά τραγικοί και ζημίωσαν σε καταστροφικό βαθμό τις εταιρίες). Έτσι το μέλλον σήμερα φαίνεται να διαγράφεται ισχυρό.
Η σχέση υπηρεσίας – τιμής – επιβάτη
Το ζητούμενο – που παρακολουθούν με αγωνία – οι κάτοικοι των δύο νησιών, δεν αφορά τίποτε άλλο από «την τσέπη τους». Σαφώς προηγείται η σκέψη «να έχουμε πλοία», να είναι ασφαλή και αξιόπλοα, αλλά στις οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε, έχει σημασία ένα προσιτό ναύλο.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι εμπειρίες, τα λάθη και η επικοινωνιακή γνώση, θα οδηγήσουν σε «ασφαλή λιμάνια» τόσο τους επιβάτες όσο και τις εταιρίες. Είμαστε η μόνη εφημερίδα που έχει αναλύσει πολλές πτυχές των λαθών του παρελθόντος και που σήμερα ξαναθυμίζει ότι τέτοια λάθη δεν πρέπει να ξαναγίνουν.
Αυτά τα λάθη, εκμεταλλεύτηκε ο «δαιμόνιος Κεφαλλονίτης» ο οποίος ακόμη δηλώνει «απελευθερωτής της γραμμής Ζακύνθου – Κυλλήνης» και για τα δεδομένα εκείνης της εποχής είχε δίκιο… Δεν μπόρεσε ποτέ όμως, να αντιληφθεί τις «εύκολες δάφνες των Ζακυνθινών» και από πίσω… τις ανεξήγητες, αψυχολόγητες κατηγόριες και στάσεις…
Βέβαια στην σκακιέρα του Νοτίου Ιονίου, αναμένεται πλέον και η δική του κίνηση και ξέρουμε ότι είναι σκληρός παίκτης.
Ξαναδιατυπώνουμε εκείνο το επίκαιρο που είχαμε γράψει:
Ναι σε κοινοπραξίες, όχι σε μονοπωλιακές πρακτικές, ακόμη και αν μείνεις μόνος σου.
Οι Ζακυνθινοί αγκάλιασαν το fior di levanter, δεν αλλάζουν με τίποτα το Σολωμό, χαίρονται όταν φθάνουν στην Κυλλήνη και καπνίζουν τα φουγάρα του Ionian Star.
Στηρίζουν τις Ζακυνθινές πρωτοβουλίες, αλλά και πανεύκολα «φασκελώνουν»…
Άρθρα που ίσως σας ενδιαφέρουν
-
Η πρωτιά στον τουρισμό
24/7/2015
-
Αγοράζουν χύμα χωρίς… συσκευασίες
24/7/2015
Άρθρα στην ίδια κατηγορία
-
Αγοράζουν χύμα χωρίς… συσκευασίες
24/7/2015