Σχέδια: Κατασκευή 11 containerships με κρατική κινεζική επιδότηση – Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις
Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2015 09:06 UPD:09:12
REUTERS/ALY SONG
Οι νέες κατασκευές επιδοτούνται από το κινεζικό κράτος στην κατεύθυνση τόσο της ενίσχυσης των κινεζικών ναυπηγείων όσο και της ανανέωσης του στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών (φωτ. αρχείου).
Σχετικά θέματα
Cosco και APM Terminal παίρνουν θέσεις γύρω από τον Πειραιά 08/09 10:04
Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση του ΟΛΠ 20/08 08:31
Εκπτώσεις 30% προσφέρει η Cosco για την αποθήκευση 28/07 14:27
Επισημοποιήθηκε από τον κινεζικό ναυτιλιακό όμιλο Cosco η παραγγελία για την κατασκευή νεότευκτων containerships αξίας 1,51 δισ. δολ.
Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, ο όμιλος Cosco συμφώνησε με κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή 11 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 19.000 TEU το κάθε ένα. Εξι πλοία θα κατασκευασθούν στα ναυπηγεία θυγατρικής της Cosco και τα άλλα πέντε θα ναυπηγηθούν από την China Shipbuilding Industry Corp και την China State Shipbuilding Corp.
Και τα 11 πλοία θα παραδοθούν μέχρι το 2018. Σημειώνεται ότι τα υπό παραγγελία πλοία είναι τα μεγαλύτερα που θα διαχειρισθεί στην ιστορία της η Cosco, καθώς μέχρι τώρα ο εν ενεργεία στόλος της εταρείας περιλαμβάνει containerships μεταφορικής ικανότητας 13.350 TEU, ενώ ναυπηγεί ήδη άλλα πέντε μεταφορικής ικανότητας 14.500 TEU.
Οι νέες κατασκευές επιδοτούνται από το κινεζικό κράτος στην κατεύθυνση τόσο της ενίσχυσης των κινεζικών ναυπηγείων όσο και της ανανέωσης του στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι επιδοτήσεις ήταν και ο βασικός λόγος που η Cosco ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2015 κέρδη. Αναλυτικότερα, τα κέρδη της έφτασαν τα 296 εκατ. δολάρια, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 είχε ζημιές ύψους 300 εκατ. δολαρίων.
Αν εξαιρεθούν όμως οι επιδοτήσεις, ύψους 639 εκατ. δολαρίων, η Cosco Holding καταγράφει ζημιές 300 εκατ. δολαρίων. Ειδικότερα, η Cosbulk, η οποία διαχειρίζεται τα bulker του στόλου, είχε ζημιές ύψους 270 εκατ. δολαρίων περίπου και η Coscon, που διαχειρίζεται τα containerships, επέστρεψε οριακά στην κερδοφορία.
Το 2014 η εταιρεία, με πώληση παγίων και επιδοτήσεις, κατάφερε και γύρισε σε κερδοφορία, εξασφαλίζοντας την παραμονή της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Φέτος, όμως, συνέχεια στις επιδοτήσεις δεν αναμένεται να δοθεί για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς, όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Tang Runjiang, η κρατική επιδότηση δίνεται μία φορά κάθε χρονιά.
—
O. Lekatsas