PHASMA/M.KARAGIANNIS
Δύο είναι τα προαπαιτούμενα που πρέπει να υλοποιήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με τον Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης τα όρισε στην ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ, αλλά και στη μείωση των οργανικών θέσεων των πληρωμάτων στα μεγάλα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία στις εσωτερικές γραμμές.
Πρόκειται για μνημονιακές υποχρεώσεις οι οποίες θα έχουν σημαντικές συνέπειες για την οικονομία των λιμανιών, ειδικά η δεύτερη που είναι άμεσα ορατή, διότι από τη ρύθμιση για μείωση οργανικών θέσεων αναμένεται να χάσουν τη δουλειά τους ναυτικοί, κυρίως των κατώτερων πληρωμάτων.
Το μέτρο αυτό έχει ήδη εφαρμοστεί στις γραμμές της Αδριατικής, επί υπουργίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Σύμφωνα με τον Θ. Δρίτσα, η ελληνική κυβέρνηση έδωσε σκληρή μάχη ειδικά για το θέμα της σύνθεσης των πληρωμάτων, αλλά κατήγγειλε ότι στο «εσωτερικό η απαίτηση των θεσμών-δανειστών φαίνεται ότι είχε ισχυρούς υποστηρικτές, αν και όχι εμφανείς».
Ο υπουργός Ναυτιλίας εξήγησε πως προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης ήταν να μην εφαρμοστεί το μέτρο στις εσωτερικές γραμμές, αλλά αντίθετα να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, κάτι που όμως δεν έγινε και δεν ήταν επιλογή της κυβέρνησης.
Τόνισε πάντως πως επιδίωξή του είναι, αν και σε αυστηρό χρονικό πλαίσιο, να υπάρξει διάλογος, τονίζοντας την κοινωνική και εργασιακή διάσταση του θέματος.
Η αντίδραση των ναυτικών στο θέμα αυτό αναμένεται να είναι θυελλώδης. Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) έχει αρχίσει ήδη να ασχολείται με τα μέτρα που περιέχονται στο τρίτο Μνημόνιο, τα οποία θίγουν τους ναυτικούς, κυρίως σε επίπεδο κοινωνικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
Με ανακοίνωσή της όσο αφορά το θέμα της μείωσης των πληρωμάτων, η ΠΝΟ υπενθυμίζει το δυστύχημα του «Norman Atlanic» και αναρωτιέται: «Δεν γνωρίζουν οι διάφοροι φερέλπιδες νεόκοποι σύμβουλοι ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρησιακής κερδοσκοπίας;».
Επίσης προειδοποιούν με κινητοποιήσεις, αποστέλλοντας εξώδικο προς τον υπουργό Ναυτιλίας με τα αιτήματά τους. Σημειώνουν πως οι Ελληνες ναυτεργάτες αρνούνται να δεχθούν περαιτέρω μειώσεις στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματά τους. Όπως σημειώνουν, «τα λάβαρα του αγώνα ξεδιπλώθηκαν».