kefaloniapress | Σάββατο 05.12.15
Σχετικά με ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, αναφορικά με απόφαση σύνθεσης πληρώματος στο Επιβατηγό-Οχηματαγωγό IONIAN STAR που είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Κατάπτυστες, άθλιες και επικίνδυνες δε μπορεί να είναι και δεν είναι αποφάσεις του Υπουργείου, που σταθμίζουν συνδυαστικά και συνολικά κρίσιμα κοινωνικά αγαθά.
Η Ειδική Οργανική Σύνθεση του επιβατηγού-οχηματαγωγού IONIAN STAR δόθηκε με τα παραπάνω κριτήρια και σε συνδυαστική εφαρμογή του ΠΔ 177/1974 και του άρθρου 90 του ΝΔ 187/1973 Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
Η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη είναι γνωστό ότι, παρά το γεγονός ότι αποτελεί παλλαϊκή απαίτηση των τοπικών κοινωνιών της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς, είχε μείνει ανενεργή πάνω από δυόμιση χρόνια.
Μετά από πολύμηνες προσπάθειες που ξεκίνησαν από την αρχή της θητείας μου, η γραμμή ξαναλειτούργησε τους καλοκαιρινούς μήνες και έκτοτε καταβλήθηκαν συστηματικές προσπάθειες να μη διακοπεί τους χειμερινούς μήνες, γιατί αυτό επιτάσσουν οι ανάγκες των νησιών και των νησιωτών.
Σύμφωνα με την απόλυτη εφαρμογή του ΠΔ 177/1974 ο μέγιστος αριθμός μελών πληρώματος το χειμώνα, προβλέπεται να φτάνει μέχρι τους 36 ναυτικούς. Με την απόφασή μου, και μόνο για τους χειμερινούς μήνες, ο αριθμός αυτός μειώνεται στους 28, για δρομολόγιο διάρκειας 4 περίπου ωρών, τρείς φορές την εβδομάδα.
Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, δε μπορούν να τεθούν θέματα κινδύνου για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού και των ναυτεργατών, ή θέματα εντατικοποίησης σε επικίνδυνο βαθμό της εργασίας. Οι δε πόροι και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων ή το τι μπορεί να προκαλέσει αύξηση της ανεργίας στο χώρο της ναυτεργασίας, είναι κατεξοχήν θέματα που αξιολογούνται συνολικά και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να γίνουν τέτοιες αξιολογήσεις με αφορμή τη δρομολόγηση ενός μόνο πλοίου.
Ας το καταλάβουν όλοι, όσοι κατηγορούν αυτό το Υπουργείο για «εφοπλιστόδουλη» πολιτική, ότι κινδυνεύουν να περάσουν στο χώρο της γραφικότητας, γιατί είναι προφανές ότι, είτε με, είτε χωρίς σκοπιμότητες, εθελοτυφλούν. Γνωρίζουν άλλωστε καλά, ότι και στη βιομηχανία μειωμένων συνθέσεων, όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων και Υπουργών, βάλαμε φρένο και προχωρήσαμε και προχωράμε σε αναθεωρήσεις και επαναξιολογήσεις των επιμέρους αποφάσεων αλλά και του συνολικού πλαισίου.
Τελειώνοντας, και με δεδομένο ότι το κύριο μέλημα μας είναι η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη να συνεχίσει τη λειτουργία της διαφυλάσσοντας, βέβαια και τα συμφέροντα των ναυτικών, αφού η συνέχισή της θα προσφέρει θέσεις εργασίας και θα δημιουργεί προϋποθέσεις για νέες θέσεις εργασίας στο μέλλον.
Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην επιτρέψουν σε κανένα να σκοπιμοθηρεί με επικίνδυνο τρόπο για το κοινό κοινωνικό συμφέρον.
Η κριτική στο Υπουργείο πάντα καλοδεχούμενη. Ο καθένας μπορεί να έχει δικαίωμα, να έχει όποια γνώμη έχει, για οτιδήποτε, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι όταν την εκφράζει και μάλιστα δημόσια, δεν κρίνεται μόνο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση. Όλοι κρινόμαστε….
Έχουμε εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους και τους άνεργους ναυτικούς και στη ντόμπρα κρίση τους. Σε αυτούς απολογούμαστε!!!»
****
√ Η ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ στην οποία απάντησε ο Υπουργός
Με μια κατάπτυστη άθλια και επικίνδυνη απόφαση ο Υπουργός Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής κ. Θ.Δρίτσας ικανοποίησε αίτημα ναυτιλιακής Ακτοπλοϊκής εταιρίας με το οποίο του ζητούσε την δραστική μείωση της οργανικής σύνθεσης για να καταστεί το πλοίο κερδοφόρο και ανταγωνιστικό. Η απόφαση για την ειδική οργανική σύνθεση δόθηκε στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «IONIAN STAR» και η μείωση είναι 25% . Από τους 39 που προβλέπει ο νόμος τώρα επανδρώνεται με 28 Ναυτικούς.
Η απόφαση αυτή, όπως και τόσες άλλες που έχουν ληφθεί στο διάστημα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ πάρθηκε εν κρυπτώ από τα Ναυτεργατικά Σωματεία, πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών και σε απόλυτη συνεννόηση Υπουργού – Υπηρεσιών του ΥΕΝ και της αντίστοιχης Ναυτιλιακής εταιρείας.
Η απόφαση αυτή επιβεβαιώνει την εκτίμησή μας ότι στο Υπουργείο Ναυτιλίας κουμάντο ήταν και είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η νέα ηγεσία πορεύεται σύμφωνα με τις επιλογές που αυτοί επιβάλουν.
Το μακρύ χέρι του εφοπλιστικού κεφαλαίου καθορίζει τα πάντα στο Υπουργείο Ναυτιλίας όπως ακριβώς συνέβαινε επί κυβερνήσεων Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ και Υπουργών τύπου Παυλίδη – Κεφαλογιάννη – Διαμαντίδη – Γεωργιάδη – Μουσουρούλη – Βαρβιτσιώτη και άλλων οι οποίοι διέπρεψαν δίνοντας σαφή δείγματα με την πολιτική τους σε όφελος των εφοπλιστικών συμφερόντων.
Η απόφαση του Υπουργού κ. Δρίτσα αποτελεί συνέχεια αυτής της πολιτικής η οποία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού, των Ναυτεργατών, εντατικοποιεί σε επικίνδυνο βαθμό την εργασία διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για πρόκληση ναυτικού ατυχήματος, μειώνει τους πόρους και τα έσοδα των ασφαλιστικών μας ταμείων, αυξάνει την ανεργία και την αβεβαιότητα στον χώρο της ναυτεργασίας.
Ο κύριος Δρίτσας αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής της εφοπλιστόδουλης πολιτικής και συνδράμει με το έργο και τις αποφάσεις του αυτή η πολιτική να διαιωνίζεται και να παράγει καταστροφικά αποτελέσματα στον κόσμο της Ναυτικής εργασίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και 10 μήνες ο κ. Δρίτσας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχουν δώσει απάντηση σε έγγραφο της ΠΕΝΕΝ που αφορά την ανανέωση των ειδικών συνθέσεων σε εκατοντάδες ειδικές συνθέσεις διαφόρων τύπων πλοίων.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας διατηρεί στο ακέραιο τα στεγανά, την αδιαφάνεια, τις συναλλαγές με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την έλλειψη οποιασδήποτε ενημέρωσης των εκπροσώπων των Σωματείων για κρίσιμα θέματα που αφορούν τους Ναυτεργάτες.
Εάν ο κ. Δρίτσας πιστεύει ότι με αυτές τις άθλιες και παράνομες ενέργειες θα επιβάλει την θέληση των εφοπλιστών και των συμφερόντων τους πάνω από τις πλάτες των Ναυτεργατών, πλανάται πλάνη οικτρά.
Για τον σκοπό αυτό ήδη πολυμελές κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ και των άλλων Σωματείων είναι στην Πάτρα με απόφαση να προχωρήσουν σε συνδικαλιστική δράση με στόχο την ακινητοποίηση του πλοίου, την μη εκτέλεση του δρομολογίου μέχρι την κατάργηση της παράνομης Υπουργικής απόφασης και την αποκατάσταση της σύνθεσης που προβλέπει η υφιστάμενη νομοθεσία και το Π.Δ. 177/74.
Αυτή είναι η απάντηση των Ναυτεργατών στον φιλοεφοπλιστικό κατήφορο της κυβέρνησης και του Υπουργού Ναυτιλίας!!!
Με εντολή Διοίκησης
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης Κροκίδης Νικόλαος