πράγματι. έχει πολύ ερημία αυτό το λιμάνι για το οποίον ο ελληνικός λαός πλήρωσε 12 δισ δρχ. για να κατασκευασθεί. άρα χρειάζεται το λιμάνι στο πλατυγιάλι να αξιοποιηθεί σαν ανεξάρτητο λιμάνι της δυτ. ελλάδας, ώστε να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας και να παράγει κέρδη για το καλό του δημοσίου, της περιοχής του αστακού και των κοντινών νησιών ιθάκης και κεφαλονιάς.
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”rollIn” album_title=”false” album_id=”794″]
το «πλατυγιάλι» είναι ένα φυσικό λιμάνι, παράπλευρα του κύριου λιμανιού του αστακού. η κατασκευή του λιμανιού άρχισε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, με έναν τεράστιο για την εποχή προϋπολογισμό και προοριζόταν για διαλυτήριο πλοίων απ’ όλον τον κόσμο. Μάλιστα, η κατασκευή του επισπεύσθηκε, για να «επωφεληθούμε» της τότε μεγάλης ναυτιλιακής κρίσεως, με αποτέλεσμα να ταφεί κάτω από τόνους μπετόν – και με συνοπτικές διαδικασίες – ένας παλαιολιθικός οικισμός, ο οποίος είχε ημιαποκαλυφθεί στις εκσκαφές. Οι κάτοικοι της περιοχής του Αστακού, αλλά και οι κάτοικοι των κοντινών νησιών (Ιθάκη, Κεφαλονιά, Λευκάδα) είχαν τότε ξεσηκωθεί για να αποτρέψουν την εγκατάσταση μιας, όπως ισχυρίζονταν, ρυπογόνου βιομηχανίας. Τελικά το διαλυτήριο πλοίων δεν λειτούργησε ποτέ όχι τόσο λόγω των διαμαρτυριών, αλλά αφ’ ενός γιατί η ναυτιλιακή κρίση αποδείχθηκε βραχυπρόθεσμη και αφ’ ετέρου διότι, όπως διαπιστώθηκε εκ των υστέρων, το κόστος διαλύσεως των πλοίων στη χώρα μας ήταν υψηλότατο και ασύμφορο. Έτσι το λιμάνι έμεινε έρημο, με τους γερανούς και τα λοιπά τεράστια μηχανήματα να σαπίζουν και να ρημάζουν επί χρόνια. Κατόπιν αυτού άρχισαν διαπραγματεύσεις με μια ολλανδική εταιρεία για να μετατραπεί το Πλατυγιάλι σε λιμάνι υποδοχής και καταστροφής όλων των πυρηνικών και άλλων επικίνδυνων λυμάτων της Ευρώπης. Αυτήν τη φορά ο ξεσηκωμός ήταν πανελλήνιος, αφού οι εξεγερμένοι ισχυρίζονταν ότι το έργο θα μετέτρεπε το Πλατυγιάλι «σε χαβούζα της Ευρώπης». Έγινε επίσης προσπάθεια να αναδειχθεί το λιμάνι αυτό σε κόμβο των θαλασσίων εμπορικών μεταφορών του Ιονίου και εξαγγέλθηκε μια επένδυση περίπου 40 δις. δρχ. Ωστόσο τίποτε δεν άλλαξε, εκτός από ελλιμενισμό πλοίων υπό παροπλισμό ή πώληση, εμπορία αδρανών υλικών από εκσκαφές κλπ.
δείτε τα vids:
Σύνδεση της Ιονίας Οδού με Αστακό τμήμα Πλατυγιάλι – Άγιος Δημήτριος from mytv on Vimeo.
Αγρίνιο – Κουβαράς : Ο δρόμος της λακκούβας from mytv on Vimeo.