Πάμε Σινεμά
η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με πέντε νέες ταινίες, να πραγματοποιούν την εμφάνισή τους στις Αίθουσες, συν μία αξιόλογη επανέκδοση. Ξεχωρίζει «Ο Ιδιωτικός Βίος του Μάξουελ Σιμ» του Μισέλ Λεκλέρκ, με τον Ζαν Πιέρ Μπακρί, την Βαλέρια Γκολίνο και τον Ματιέ Αμαλρίκ. Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί το φιλμ «The Man Who Lies» (1968) του Αλέν Ρομπ, με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό, Ζαν Λουί Τρεντινιάν.
«Ο Ιδιωτικός Βίος του Μάξουελ Σιμ» (The Very Private Life of Mister Sim / La Vie Tres Privee De Monsieur Sim – 2015) του Μισέλ Λεκλέρκ (Γαλλία)
Ο François Sim (Ζαν Πιέρ Μπακρί) θεωρεί τον εαυτό του άχρηστο και έχει σοβαρούς λόγους να το πιστεύει: Έχει χάσει τη δουλειά του, καθώς και τη σύζυγό του Caroline (Ιζαμπέλ Γκελίνας), ενώ είναι ανίκανος να επικοινωνήσει με την έφηβη κόρη του Lucy. Στα δεκαοχτώ του έχασε το πάθος, ενώ η σέξι, πανέμορφη Luigia (Βαλέρια Γκολίνο) άνοιξε την αγκαλιά της για αυτόν, κι ενώ διατηρεί την λαχτάρα της επικοινωνίας, αποδεικνύεται πάντα κατώτερος των περιστάσεων στους άλλους. Έτσι, όταν ο Sim απροσδόκητα κερδίζει μια θέση εργασίας, δέχεται ελπίζοντας για μια ακόμη φορά να δώσει λίγο νόημα στη ζωή του. Ακόμα κι αν η δουλειά του τον θέλει να ταξιδεύει σε όλη τη Γαλλία προσπαθώντας να πουλήσει… μια «επαναστατική βιολογική οδοντόβουρτσα» σε απρόθυμους οδοντιάτρους.
Ένα υπέροχο οδοιπορικό στις επαρχίες της Γαλλίας και στα μονοπάτια της καρδιάς. Ένα γλυκόπικρο φιλμ, για την αγάπη, τη φιλία, τα όνειρα, την έλλειψη επικοινωνίας και φυσικά τη μοναξιά που καταβάλει τον ήρωα μας. Εξαιρετικός ο πρωταγωνιστής Ζαν Πιέρ Μπακρί, περιστοιχίζεται επάξια από ένα πολυσύνθετο, αλλά σπουδαίο καστ ηθοποιών, με τους: Ιζαμπέλ Γκελίνας, Βιμάλα Πονς, Κριστιάν Μπουιγιέτ, Βενσάν Λακόστ, Φελίξ Μοατί, Καρόλ Φρανκ, Ματιέ Αμαλρίκ, Βαλέρια Γκολίνο, Λιν Νταν Φαμ, Βεναντίνο Βεναντίνι. Το σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζόναθαν Κόου.
«Χωρίς Παιδιά» (Sin Hijos – 2015) του Άριελ Γουίνογκραντ (Αργεντινή, Ισπανία)
Ο Γκαμπριέλ χώρισε πριν από τέσσερα χρόνια. Από τότε η Σόφια, η οκτάχρονη κόρη του είναι το κέντρο της ζωής του. Κατηγορηματικά αντίθετος σε οποιοδήποτε φλερτ ή νέο έρωτα, χαρίζει όλη του την ενέργειά στην κόρη και τη δουλειά του. Μέχρι τη στιγμή που στην ζωή του θα μπει η Βίκυ μια όμορφη, ανεξάρτητη και γεμάτη αυτοπεποίθηση γυναίκα που στην πρώτη τους συνάντηση – και χωρίς να ξέρει τίποτα για τη ζωή του – του παραθέτει τον μοναδικό της όρο σε οποιαδήποτε νέα γνωριμία: δεν θα κάνει ποτέ σχέση με κάποιον που έχει παιδιά. Πριν καν το καταλάβει, ο Γκαμπριέλ της αποκρύπτει ότι είναι πατέρας, ξεκινώντας ένα καθημερινό «μαρτύριο» ψεμάτων και ελιγμών προκειμένου να μην τη χάσει από τη ζωή του.
Μία χαλαρή, αισθηματική κωμωδία, είναι η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία, του Αργεντινού σκηνοθέτη, Άριελ Γουίνογκραντ (Cheese Head – 2006). Στο φιλμ «Χωρίς Παιδιά» (Sin Hijos – 2015), πρωταγωνιστεί η Μαριμπέλ Βερντού, την οποία γνωρίσαμε στις ταινίες, «Ο Λαβύρινθος του Πάνα», «Θέλω και την Μαμά σου», ο Ντιέγκο Περέτι και η Γκουανταλούπε Μανέντ.
«Έρωτας αλα Καταλανικά» (Spanish Affair 2 / Ocho apellidos catalanes – 2016) του Εμίλιο Μαρτίνεθ-Λάθαρο (Ισπανία)
Ο τοπικισμός του Κόλντο φθάνει στα ύψη, όταν αντιλαμβάνεται ότι η κόρη του θα παντρευτεί έναν ξένο και ακόμα χειρότερα, έναν Καταλανό! Έναν από αυτούς τους ανθρώπους «Που θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο Ισπανούς κι από τους Βάσκους», όπως λέει αγανακτισμένος, έναν τύπο χίπστερ με μούσι και μοδάτα γυαλιά που τρώει ντιζαϊνάτα φαγητά. Ο Κόλντο μαζεύει όλο του το κουράγιο και περνάει για πρώτη φορά τα βασκικά σύνορα με σκοπό να φτάσει μέχρι τον ισπανικό Νότο για να βρει τον Ράφα, τον πρώην φίλο της Αμάϊα. Προκειμένου όμως να τον πείσει να διεκδικήσει και πάλι την καρδιά της κόρης του, ο Κόλντο θα χρειαστεί να τρυπώσει σε μια παραδοσιακή λιτανεία που περιφέρει το άγαλμα της Παρθένου σε όλη τη Σεβίλλη για να τον κάνει να δεχτεί το παράτολμο σχέδιό του (προτού βέβαια συμβεί ένα μικρό ατυχηματάκι και γίνει το άγαλμα κομμάτια). Οι δύο άντρες ξεκινούν για την Χερόνα, όπου ο Ράφα αυτή τη φορά θα προσποιηθεί και πάλι πως είναι ντόπιος, αυτήν τη φορά βέρος Καταλανός και θα φτάσει μάλιστα να ηγηθεί του νέου εθνικιστικού κινήματος της περιοχής… Και τι δεν θα κάνει ο Ράφα προκειμένου να ξανακερδίσει την Αμάϊα, γιατί στην πραγματικότητα εξακολουθεί να την αγαπάει όπως την πρώτη μέρα.
Ο «Έρωτας αλά Ισπανικά», η πιο εμπορική κωμωδία στην ιστορία του ισπανικού σινεμά, αποκτά συνέχεια, κι έτσι ο «Έρωτας αλά Καταλανικά» στέλνει το πρωταγωνιστικό τρίο, τον Κόλντο, τον Ράφα και την Αμάϊα στην Καταλονία, σε νέες εξωφρενικές περιπέτειες…
Διαβάστε επίσης:
Μία καλοκαιρινή κωμωδία καταστάσεων καταλήγει σε… «Έρωτα αλά Ισπανικά»
«Μια Αγελάδα στο Παρίσι» (La Vache) του Μοχάμεντ Χαμίντι (Γαλλία)
Στην ταινία του Μοχάμεντ Χαμίντι, ο Φατάχ, ένας τυπικός χωρικός από την Αλγερία, δεν έχει μάτια παρά μόνο για τη Ζακλίν, την πολυαγαπημένη του αγελάδα. Ονειρεύεται να την παρουσιάσει στην Αγροτική Έκθεση των Παρισίων και να καταπλήξει τους πάντες με την υπέροχη ομορφιά της. Από τη στιγμή που λαμβάνει την πολυπόθητη πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση για την οποία όλο το χωριό τον φθονεί απεριόριστα, ο Φατάχ που δεν έχει φύγει ποτέ από το χωριό του, αποφασίζει να περάσει με πλοίο απέναντι στη Μασσαλία και να διασχίσει με τα πόδια ολόκληρη τη Γαλλία με κατεύθυνση τις Βερσαλλίες. Έτσι θα ξεκινήσει μια πορεία προς τη δόξα γι’ αυτόν και την αγελάδα του.
Ένα αναπάντεχο, διασκεδαστικό και τρυφερό ταξίδι στη Γαλλία του σήμερα με συνοδοιπόρους έναν καλόψυχο αγρότη και την εκφραστική του αγελάδα. Ο Μοχάμεντ Χαμίντι σκηνοθετεί ένα καλοστημένο, χιουμοριστικό και συγκινητικό road movie σπαρμένo με καταλυτικές συναντήσεις μεταξύ αγνώστων. Η ταινία διηγείται μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία μέσα από φαινομενικά ανάλαφρες καταστάσεις που συμπυκνώνουν εύστοχα επίκαιρα και διαχρονικά μηνύματα για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τη μοναξιά, την αγάπη και την αλληλεγγύη. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Φατσά Μπουαγιαχμέντ, κλέβει την παράσταση, ενώ πρωταγωνιστούν επίσης οι ηθοποιοί: Λαμπέρ Γουίλσον και Ζαμέλ Ντεμπούζ.
«Ραντεβού στην Ελλάδα» (Highway to Hellas – 2015) του Άρον Λέχμαν (Γερμανία)
Ο Jörg είναι υπάλληλος μιας τράπεζας, της Munich AVA Βank και φθάνει στο ελληνικό νησί «Παλλαδίκι» για να ελέγξει κάποια δάνεια που δόθηκαν παλαιότερα στον δήμο του νησιού. Υποψιάζεται ότι ο ηλεκτρικός σταθμός και το νοσοκομείο που δόθηκαν ως εγγυήσεις δεν υπάρχουν καν. Φυσικά οι Έλληνες δεν είναι ανόητοι… Ο Jörg συνοδεύεται συνεχώς από έναν πονηρό ελληνογερμανό τον Πάνο που φροντίζει ώστε οι έρευνες του Γερμανού να εμποδίζονται συνεχώς. Έτσι μία Οδύσσεια ξεκινάει για τον Jörg ο οποίος είναι μόνος του απέναντι σ’ ένα ολόκληρο νησί. Όμως όσο οι μέρες περνούν και γνωρίζει τον τόπο και τους κατοίκους του, τόσο συνειδητοποιεί πόσο καθοριστικός θα είναι ο ρόλος του στο μέλλον αυτών των ανθρώπων και αναρωτιέται σε ποιον αξίζει περισσότερο να σωθεί, στην τράπεζα ή στο όμορφο ελληνικό νησί με τους εγκάρδιους κατοίκους;
Μία ευχάριστη και άκρως καλοκαιρινή κωμωδία καταστάσεων, που εκμεταλλεύεται προς όφελος της τα κλισέ του είδους και παρά το μέτριο σενάριο της, καταφέρνει να παρασύρει τον θεατή στο ταξίδι της, χάρης στην προσεγμένη κινηματογράφηση του Άρον Λέχμαν, αλλά κυρίως λόγω του αξιόλογου συνόλου των ηθοποιών που συμμετέχουν, εκ των οποίων ξεχωρίζει ο Αδάμ Μπουσδούκος. Πρωταγωνιστούν: Κριστόφ Μαρία Χερμπστ, Αδάμ Μπουσδούκος, Ακύλλας Καραζήσης, Χρήστος Βαλαβανίδης, Γιώργος Κοτανίδης, Ερρίκος Λίτσης, Γεωργία Τσαγκαράκη, Κλεοπάτρα Μάρκου.
Σε επανέκδοση:
«The Man Who Lies» (1968) του Αλέν Ρομπ – Γκριγιέ (Γαλλία, Ιταλία, Τσεχοσλοβακία)
Ένας άνθρωπος με κουστούμι έρχεται από το δάσος στην πόλη και διηγείται στους ανθρώπους που συναντάει την ιστορία του. Κάθε φορά η ιστορία του ηχεί διαφορετικά, ενώ οι πρωταγωνιστές της ιστορίας του με την κάθε επανάληψή της αλλάζουν συμπεριφορά και χαρακτήρα. Θα φανταζόταν κανείς, με μία επιφανειακή ματιά, ότι πρόκειται απλά για έναν ψεύτη. Ωστόσο αυτή η ερμηνεία είναι ελλιπής και φυσικά δεν περικλείει όλα αυτά, που θέλει να πει ο σκηνοθέτης. Πρωταγωνιστής της ιστορίας του μυστηριώδους άνδρα είναι ο Ζαν, ένας τοπικός ήρωας, αντάρτης της Αντίστασης, που τιμάται από τους κατοίκους της πόλης. Ο άνδρας με το κουστούμι, που αυτοαποκαλείται Μπορίς, ή «Ουκρανός», ή και Ζαν, καταλήγει στο κάστρο όπου ζει η οικογένεια του πραγματικού Ζαν, περιπλανάται στους διαδρόμους του κάστρου και συνομιλεί με τους παράξενους κατοίκους του…
Ο Ζαν Λουί Τρεντινιάν είναι εκπληκτικός στην ερμηνεία του. Μιλάει λίγο, αλλά η κάθε κίνησή του, ο κάθε μορφασμός του κρύβει μια ολόκληρη ιστορία με δικό της παρελθόν, παρόν και μέλλον. Η ταινία «The Man Who Lies» (1968) αποτελεί την τρίτη και τελευταία ασπρόμαυρη δημιουργία του Αλέν Ρομπ – Γκριγιέ (σεναριογράφου στο αριστούργημα του Αλέν Ρενέ, «Πέρσι στο Μάριενμπαντ»).