Σε 48ωρη προχωρούν οι ναυτεργάτες, από τις 6 το πρωί της Πέμπτης 22 Σεπτεμβρίου,όπως αποφάσισε κατά τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Τα πλοία όλων των κατηγοριών θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας έως και τις 6 το πρωί του Σαββάτου 24 Σεπτεμβρίου.
Ήδη από τα τέλη του περασμένου Ιουλίου η ΠΝΟ είχε ζητήσει από τους ναυτεργάτες να βρίσκονται σε «πλήρη ετοιμότητα, ούτως ώστε συγκροτημένοι, οργανωμένοι, ενωμένοι και αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουν τη χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων που συνεχώς διογκώνεται και διαρκώς απειλεί την ίδια την επαγγελματική μας υπόσταση».
Από τότε προειδοποιούσε με κινητοποιήσεις, καλώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας, τις αρμόδιες αρχές και την εργοδοτική πλευρά «να σταματήσουν να προκαλούν και να παραβιάζουν κάθε σχετική διάταξη που προστατεύει τους Έλληνες ναυτεργάτες».
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Ε
Την πραγματοποίηση ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ 48ωρης ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΙΣ 22 Σεπτεμβρίου 2016 ημέρα Πέμπτη και από ώρα 06.00 μέχρι και την 06.00 της 24ης Σεπτεμβρίου 2016, ημέρα Σάββατο» .
Στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας θίγεται πρωτίστως η υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας θέμα για το οποίο το δ.σ. της ΠΝΟ σημειώνει:
«Και όσον αφορά την δήθεν καταπολέμηση της ανεργίας και τις δήθεν νέες θέσεις εργασίας η ΠΝΟ έχει καταθέσεις πολλές φορές στους αρμοδίους συγκεκριμένες προτάσεις και για την καταπολέμηση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και για τις νέες θέσεις εργασίες.
Η λύση είναι η ναυτολόγηση σε όλα τα πλοία να γίνεται μέσω του ΓΕΝΕ με συγκροτημένα δικαιώματα αμοιβής και ασφάλισης σύμφωνα με όσα ορίζουν οι Σ.Σ,Ε, και οι ασφαλιστικοί νόμοι της Χώρας.
Για τη διοίκηση της ΠΝΟ και τα Ναυτεργατικά Σωματεία που την αποτελούν δεν τέθηκε ποτέ και δεν τίθεται, και ούτε βέβαια θα τεθεί, κανένα απολύτως θέμα διαπραγμάτευσης για μείωση των όσων ορίζουν οι ΣΣΕ του κλάδου. Αντίθετα πάγια επιδίωξη είναι η αύξηση των αμοιβών και η αναπλήρωση των μέχρι σήμερα απωλειών από τους εργασιακοκτόνους νόμους των μνημονίων.
«Η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η φημολογούμενη μείωση των επικουρικών μας συντάξεων κατά 40%, ο επαναϋπολογισμός των κύριων συντάξεων μας με σαφή μείωση τους , η άλωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ταμείων μας η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών-ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου, οι επιχειρούμενες νέες ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις, στις ομαδικές απολύσεις, στο δικαίωμα της απεργίας, στον συνδικαλιστικό νόμο κλπ και κυρίως η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των Υπευθύνων και του Κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα..
«Οι επερχόμενες νέες μειώσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και στα εφάπαξ δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές».