26-10-2016 – 15:18μμ | αλτσαντιρι
Διέκοψε η ΑΥΓΗ τη συνεργασία με εταιρεία δημοσκοπήσεων; Γιατί τόση συζήτηση; Ας το πάρουμε απόφαση: Ο κόσμος έχει ξεγράψει τις δημοσκοπήσεις ως μέσο καταγραφής των τάσεών του.
του Νίκου Μωραΐτη
Διέκοψε η ΑΥΓΗ τη συνεργασία με εταιρεία δημοσκοπήσεων επειδή δεν παρουσίαζε σωστά ευρήματα; Ή μήπως επειδή δεν παρουσίαζε αρεστά ευρήματα;
Κι εκεί αρχίζει μία ολόκληρη συζήτηση η οποία δεν έχει καμία τελείως αξία. Όπως καμία αξία δεν έχει οποιαδήποτε συζήτηση γύρω από τα όποια δημοσκοπικά ευρήματα.
Αν θέλει κάποιος να ερμηνεύσει τη νέα κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα, θα πρέπει να καταλάβει δύο πράγματα:
1. Ότι ο κόσμος ξέγραψε τα ΜΜΕ ως φορέα πολιτικού περιεχομένου.
2. Ότι ο κόσμος ξέγραψε τις δημοσκοπήσεις ως μέσο καταγραφής των τάσεών του.
Αυτή είναι η αλφάβητος. Από εκεί και μετά ξεκινάει η όποια συζήτηση.
Η ιστορία ξεκίνησε στις διπλές εκλογές του 2012, συνεχίστηκε τον Ιανουάριο του 2015, γιγαντώθηκε στο δημοψήφισμα του Ιουλίου και επιβεβαιώθηκε στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015.
Όταν οι δημοσκοπήσεις έδιναν «στήθος-με-στήθος» δύο κόμματα που είχαν απόσταση 7-8 μονάδες.
Όταν οι δημοσκοπήσεις έδιναν μπροστά την επιλογή που έμεινε 20 μονάδες πίσω.
Όταν οι δημοσκόποι δέχτηκαν να γίνουν τμήμα της διακαναλικής συστημικής προπαγάνδας υπέρ ενός σάπιου πολιτικού συστήματος.
Τότε τελείωσε η όποια αξιοπιστία τους.
Όπως ακριβώς δεν μπορείς να πιστέψεις την παραμικρή είδηση που θα σου μεταδώσουν η Τρέμη, ο Πρετεντέρης, η Σία και ο Μπάμπης, έτσι δεν μπορείς να πάρεις στα σοβαρά και κανέναν που θα σου τηλεφωνήσει και θα σου πει «είμαστε από την τάδε εταιρεία δημοσκοπήσεων και θέλουμε να μας πείτε τι θα ψηφίζατε αν την επόμενη Κυριακή είχαμε εκλογές».
Κι όπως βλέπεις τις ειδήσεις του ΣΚΑΪ για να γελάσεις με τα νεοφιλελέ καρτούν, έτσι απαντάς και στις δημοσκοπήσεις, κλαίγοντας από τα γέλια μέσα σου.
Ξέρω τι απαντούν φίλοι και γνωστοί. Ξέρω τι απάντησα ο ίδιος την τελευταία φορά που με πήραν τηλέφωνο από εταιρεία δημοσκοπήσεων: ότι θα ψηφίσω ΝΔ και ότι καταλληλότερος για πρωθυπουργός είναι ο Βασίλης Λεβέντης. Και το είπα με αληθινή ικανοποίηση – σχεδόν έξαψη.
Δεν θέλω να τους πω την αλήθεια, όπως δεν μου την είπαν κι εκείνοι. Δεν θέλω να συμβάλλω στην όποια «εγκυρότητά» τους. Θέλω την πλήρη απαξίωση, το απόλυτο ρεζίλεμά τους.·
Οι εταιρείες δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα, από το αλήστου μνήμης εύρημα του «καταλληλότερου Σημίτη» μέχρι το… δημοσκοπικό θρίαμβο του ναι στο δημοψήφισμα, διάλεξαν δρόμο. Να αποτελούν τον τρίτο πόλο του πιο δυσώδους συστήματος διαπλοκής μεταξύ πολιτικής εξουσίας και μιντιαρχών.
Τώρα, απλά θερίζουν ό,τι έσπειραν. Δέκα μονάδες μπροστά η ΝΔ. Δεκαπέντε μπροστά ο Κυριάκος. Και την αλήθεια θα σου την πω στην κάλπη.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νίκος Μωραΐτης: Αριστερότερα του ΣΥΡΙΖΑ
Κωνσταντίνος Ταχτσίδης: Κατήφορος
Νίκος Μωραΐτης: Βρίσε αυτόν που θαύμαζες
Κωνσταντίνος Ταχτσίδης: Είσαι σκέτο παρακράτος
Κωνσταντίνος Ταχτσίδης: Άλλα μου λεν τα μάτια σου και άλλα η καρδιά σου