Διεκδικητικός απέναντι στο κράτος, επιθετικός προς την κυβέρνηση, με βαθύ συντηρητικό λόγο για το προσφυγικό | EUROKINISSI/ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
02.11.2016, 00:05 | efsyn.gr
Το σκληρό πρόσωπο της Ορθόδοξης Εκκλησίας επέλεξε να δείξει ο Ιερώνυμος κατά την τηλεοπτική του συνέντευξη του βράδυ της Τρίτης. Ο Αρχιεπίσκοπος ζήτησε αναβολή της έγερσης του τζαμιού, μίλησε ξανά για κίνδυνο αφελληνισμού και αποχριστιανοποίησης, κάλυψε τον Αμβρόσιο για τα παραληρήματά του και πέταξε το γάντι στην κυβέρνηση για τον χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους.
Μιλώντας στην εκπομπή «Ιστορίες» του ΣΚΑΪ ο Αρχιεπίσκοπος χαρακτήρισε, αρχικά, «προβληματικό και ασυνεπή» τον υπουργό Παιδείας, ενώ σημείωσε ότι «Ο Φίλης θέλει να ορίσει τι θα διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία. Έχει το δικαίωμα ως υπουργός Παιδείας. Αλλά η Εκκλησία δεν έχει δικαίωμα να πει ποια είναι η πίστη της;»
«Ποιο λόγο έχει ο πρωθυπουργός, η Αριστερά, ο Κομμουνισμός -αν θέλετε- να έχει λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα; Ολόκληρη ιστορία ποιος θα πάρει το παγκάρι της Ευαγγελιστρίας, του ναού της Τήνου…» συνέχισε ο Αρχιεπίσκοπος και δεν παρέλειψε να δώσει τα… εύσημα στο ΚΚΕ. «Ο κ. Κουτσούμπας. Και τον συγχαίρω από αυτή τη θέση Είπε «δε μπορώ να καταλάβω ένα κομμουνιστικό κόμμα, μία Αριστερά, τι δουλειά έχει στο παγκάρι της Εκκλησίας;» τόνισε.
Πέταξε, ακόμη, το γάντι στην κυβέρνηση δηλώνοντας «ποιος θα μας χωρίσει;» και επισημαίνοντας ότι «στην Εκκλησία μας, στην Ορθοδοξία μας, δεν υπάρχει στην Αποστολή την ποιμαντική της Εκκλησίας, η λέξη χωρισμός. Χωρίζω ποιον; Το παιδί μου; Στην Ελλάδα, και παντού βέβαια, αλλά στην Ελλάδα, οι πολίτες δημιουργούν το Κράτος. Υπάρχει μία σχέση. Σημαίνει ότι υπάρχει μία μητρική σχέση μεταξύ της Εκκλησίας και του λαού μας».
Ιδιαίτερα προβληματικά είναι, όμως, τα όσα αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος περί κινδύνου αποχριστιανοποίησης και αφελληνισμό. Χαρακτηριστικά ο Ιερώνυμος ανέφερε «δεν είναι κίνδυνος ισλαμοποίησης όταν πιστεύουμε ότι αυτοί ήρθανε και θα πάνε στις πατρίδες τους. Αλλά δεν είναι ό,τι το καλύτερο. Είναι μια απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα που, ξέρουν αυτά, αυτού του τόπου. Να μην είναι μόνο η γλώσσα ελληνική, να μην είναι μόνο θρησκεία η ελληνική, να μην είναι μόνο η συνείδηση ελληνική. Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αφελληνισμό και στον αποχριστιανισμό. Εκείνοι που δεν το βλέπουν είναι μακρά νυχτωμένοι. Και εκείνοι που το βλέπουν χαίρονται γιατί βλέπουν και το καμαρώνουν ότι το πρόγραμμα τους και το όνειρο τους πραγματοποιείται».
«Ο μουσουλμάνος δεν αφομοιώνεται από τον έλληνα, από την ορθοδοξία, δεν μπορεί. Ορθοδοξία και μουσουλμάνος…καταρχήν δεν είναι θρησκεία ο μουσουλμανισμός. Δεν μπορεί. Τα πράγματα έδειξαν 500 χρόνια, εξαιρέσεις υπάρχουν. Μεικτοί γάμοι θα υπάρξουν, μάλλον λίγοι, ότι το μουσουλμανικό στοιχείο δεν αφομοιώνεται. Μόνο εμείς θα πάμε προς τα εκεί και όχι αυτοί προς τα εμάς» είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επιβεβαίωσε πως ο Πάνος Καμμένος, στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν με τα θρησκευτικά στο επίκεντρο, του είπε «αν μου πείτε Μακαριότατε, δε συμφωνείτε, δε θέλετε, εγώ ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί».
Τάχθηκε, ακόμη, κατά της ανέγερσης τζαμιού χαρακτηρίζοντάς το πρόβλημα και σημειώνοντας «θα μπορούσε να αναβληθεί κατά την δική μου την άποψη, έως ότου να ξεκαθαρίσει το θέμα των μουσουλμάνων. Θα μείνουν εδώ, δικαιούνται. Αν όμως είναι περαστικοί τι χρειάζεται; Τίποτα δε θα κάνουμε… Και αυτό να γίνει ποιος θα το διοικήσει; Πρώτον. Τι θα είναι αυτό; Θα είναι ένας τόπος προσευχής ή θα είναι ένας χώρος διδασκαλίας; Ποιος θα διδάξει τον μουσουλμανισμό; Είναι ένα πρόβλημα αυτό. Και ο άλλος ο κίνδυνος ότι θα γίνει αφορμή πολέμου μεταξύ των μουσουλμάνων. Στο τζαμί ποιοι θα πάνε; Θα πάνε οι Σιίτες, θα πάνε οι Σουνίτες; Επομένως είναι μια μεγάλη δοκιμασία, ένα μεγάλο πρόβλημα και πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά. Γι’ αυτό η δική μου θέση, η προσωπική, δεν μιλάω, δεν εκπροσωπώ κανέναν, είμαι επιφυλακτικός»
Κάλυψε, πάντως, τις ακραίες φωνές μέσα στην Εκκλησία δηλώνοντας «ούτε ακραίους έχουμε, ούτε Ταλιμπάν. Έχουμε ανθρώπους, οι οποίοι βλέπουν με έναν άλλο τρόπο τα θέματα» για να προσθέσει ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να φιμώσει κάνέναν.
Αίσθηση προκάλεσε και η αναφορά στον Αμβρόσιο και τα όσα προσβλητικά και ακραία έχει εκφράσει κατά καιρούς για τον οποίο ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι «δεν κάνει λάθος» τονίζοντας ότι «δεν είναι κατάλληλος ο τρόπος του».
«Ο Αμβρόσιος επειδή είναι γνωστός μου, μαζί μεγαλώσαμε, σπουδάσαμε κλπ, δεν κάνει λάθος. Αυτά που επισημαίνει δεν είναι λάθη, είναι ο τρόπος με τον οποίο τα λέει και αυτό που του λένε. Αν ψάξουμε τα κείμενα και τα ψηλαφίσουμε και τα δούμε για το θέμα το κεντρικό που θίγει, δεν κάνει λάθος. Αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος ο κατάλληλος που μπορεί να ενεργήσει ένας ποιμένας» ήταν τα λόγια του κ. Ιερώνυμου.
Τέλος, ο Αρχιεπίσκοπος υπερασπίστηκε και τα υλικά συμφέροντα της Εκκλησίας, μιλώντας για τις πάγιες διεκδικήσεις απέναντι στο κράτος. Ερωτηθείς πως εάν θα μπορούσε η Εκκλησία να ζητήσει πράγματα που έχασε πριν από 100 χρόνια τώρα με βάση τις άσχημες οικονομικές συνθήκες απάντησε «σωστό είναι αυτό, αλλά έχουμε δικαιώματα σε αυτή τη ζωή. Έχουμε 10.000 οικογένειες ιερέων. Θα τους αφήσουμε χωρίς μισθό; Δεν έχουμε μία ευθύνη εμείς; Και επιτρέπεται ένας καβγάς μεταξύ του αρχιεπισκόπου και του πρωθυπουργού ή με τον υπουργό Παιδείας ή με τους άλλους υπουργούς Περιβάλλοντος, επιτρέπει λοιπόν αυτός ο καβγάς να αφήσουμε 10.000 οικογένειες ιερέων να υποφέρουν; Και γιατί να υποφέρουν όταν όλη αυτή η περιουσία ήταν δική τους και επειδή υπάρχουν και μερικοί οι οποίοι λένε “και πού τα βρήκε η Εκκλησία;”».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Εκκλησία – Πολιτεία: οι πραγματικές εκκρεμότητες