Μέρα σημαντικών αποφάσεων για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών θεωρείται η σημερινή (Τρίτη 6 Δεκεμβρίου), καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής θα κληθεί να λάβει αποφάσεις, κάτω από τις ισχυρές πιέσεις που δέχεται τόσο από την Κρήτη όσο και από τις Κυκλάδες.
Εξάλλου, όπως δήλωσε και ο ίδιος αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε τη Δευτέρα με αντιπροσωπεία της ΠΝΟ στο υπουργείο Ναυτιλίας, «δεν είναι δυνατόν να αγνοούμε τους αποκλεισμένους μαθητές στην Κρήτη», όπως επίσης και το αγροτικό ζήτημα, επισημαίνοντας ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε τις αγορές της Ευρώπης.
Ωστόσο εντύπωση έχει προκαλέσει το κάλεσμά του το απόγευμα της Δευτέρας προς την ΠΝΟ, προκειμένου η Ομοσπονδία να «λάβει υπόψη τα πιεστικά ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί στα νησιά, να επανεκτιμήσει τη στάση της και να συμβάλλει άμεσα στη δρομολόγηση ενός πλοίου ανά γραμμή», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων είναι σεβαστές, αλλά πλέον δεν υπάρχει λόγος να γίνονται μετά τις διαβεβαιώσεις που τους έδωσε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει το φορολογικό καθεστώς.
Δηλαδή, με λίγα λόγια, έριξε το μπαλάκι στους συνδικαλιστές ναυτεργάτες να αποδεχτούν να δρομολογηθεί «πλοίο ασφαλείας». Κάτι που και ο ίδιος προφανώς γνωρίζει ότι είναι αδύνατον να συμβεί. Παράλληλα τους καλεί το πρωί της Τρίτης σε νέα συνάντηση στο υπουργείο για να συζητήσουν.
Οι πληροφορίες λένε ότι η ΠΝΟ, το πρωί της Τρίτης, θα απαντήσει αρνητικά στην πρόσκληση του υπουργού, θα επιμείνει στην απόφασή της που έλαβε το μεσημέρι της Δευτέρας για νέα 48ωρη απεργία, οπότε ο Π. Κουρουμπλής θα αξιολογήσει τα δεδομένα και θα αποφασίσει.
Και οι λύσεις που έχει, είναι δύο: η μία είναι η δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας που γνωρίζει ότι θα έχει πολιτικό κόστος γι’ αυτόν, καθώς θα είναι ο πρώτος υπουργός που θα ενεργοποιήσει τη σχετική διάταξη που νομοθετήθηκε το 2013 επί κυβέρνησης Ν.Δ. και η δεύτερη να αφήσει την απεργία να εξελιχθεί και να βρει άλλη λύση μεταφοράς των μαθητών από την Κρήτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας μέχρι αργά το βράδυ της Δευτέρας εξέταζε μαζί με τους συμβούλους του το ενδεχόμενο να μεταφερθούν οι αποκλεισμένοι μαθητές αεροπορικώς.
Υπενθυμίζεται ότι η μετωπική σύγκρουση ναυτεργατών-κυβέρνησης έχει συμβεί με αφορμή την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος των ναυτικών που ζήτησαν οι θεσμοί. Ο Π. Κουρουμπλής παραδέχθηκε ότι αυτό έχει συμβεί, διαβεβαίωσε όμως τους ναυτεργάτες ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα για την κυβέρνηση και αποκρούστηκε από την πρώτη στιγμή η πρόταση των θεσμών.
Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η προσπάθεια για νέα αύξηση 3% στη φορολογία των ναυτικών που προτείνουν οι θεσμοί δεν θα ευδοκιμήσει, αλλά αυτό θα γίνει γνωστό στις 18 Δεκεμβρίου που ολοκληρώνεται η αξιολόγηση.
Από την πλευρά του ο γ.γ. της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, δήλωσε ότι μπορεί πρόθεση του υπουργού να είναι να μην υπάρξει καμία επιβάρυνση, αλλά δεν υπάρχει καμία δέσμευση, ενώ όταν ρωτήθηκε για τους εγκλωβισμένους μαθητές στην Κρήτη, είπε πως τα παιδιά μπορούν να φύγουν με δύο αεροπλάνα.
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος, ανέφερε ότι η ταλαιπωρία που υφίστανται οι μαθητές, αλλά και άλλες κοινωνικές τάξεις, είναι ευθύνη και αρμοδιότητα της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας και από αυτούς και μόνο εξαρτάται εάν θα δώσουν θετικές απαντήσεις ώστε να δοθεί ένα τέλος.
«Είναι ανυπόστατος ο ισχυρισμός της κυβέρνησης και του υπουργού Ναυτιλίας ότι δήθεν δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για αλλαγή του συστήματος φορολόγησης των ναυτεργατών. Παρόμοιοι ανυπόστατοι ισχυρισμοί έγιναν από κυβερνήσεις και υπουργούς που αντικαταστάθηκαν, αλλά αυτό που έμεινε είναι το αντεργατικό νομοθετικό πλαίσιο, η ένταση της εκμετάλλευσης και της φοροληστείας των ναυτεργατών, ζωή κόλαση για τη λαϊκή οικογένεια» τονίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, Στέφενσων, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΣ-ΝΑΤ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το… μπαλάκι στην ΠΝΟ για το «πλοίο ασφαλείας»