23-12-2016 – 18:00μμ | αλτσαντιρι
Ο πρωθυπουργός, ο οποίος παρέδωσε σήμερα στην Καλαμάτα τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Μωρέας , απαριθμώντας τα οφέλη του κεντρικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου, είπε ότι μεταξύ αυτών προβλέπεται και η δωρεάν μετακίνηση των ψηφοφόρων στις εκλογές.
«Αλλά αυτό το όφελος θα αργήσετε να το χρησιμοποιήσετε, καθώς οι εκλογές θα γίνουν τον Σεπτέμβριο του ’19», είπε απευθυνόμενος στους πολίτες που είχαν συγκεντρωθεί.
Ο πρωθυπουργός απαντώντας στις επικρίσεις ότι οι περιοδείες που πραγματοποιεί έχουν προεκλογικό χαραχτήρα τόνισε: «Εγώ δεν θα είμαι πρωθυπουργός κλεισμένος στο Μαξίμου, θα επικοινωνώ αδιαμεσολάβητα με τους πολίτες, τους χαρίζουμε τη μεσολάβηση των εκπομπών και των ΜΜΕ».
Ο κ. Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του καθώς χθες δόθηκε σε 1.200.000 συνταξιούχους η 13η σύνταξη, προσθέτοντας: «Στενοχωριέμαι για τις αντιδράσεις των μέσα, που δεν είχαν το θάρρος να στηρίξουν το αυτονόητο, δηλαδή να δώσουμε από το περίσσευμά μας σε όσους πραγματικά το έχουν ανάγκη. Και όχι μόνο αυτό, αλλά περίμεναν με καρτερία πως οι έξω θα μας αναγκάσουν τα πάρουμε το μέτρο πίσω».
«Όπως θα διαψευστούν και με τη δεύτερη αξιολόγηση, η οποία θα κλείσει», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Ο πρωθυπουργός είπε ότι ο παραχωρησιούχος ανέλαβε την υποχρέωση να εκπονήσει τρεις μελέτες για τον νομό Μεσσηνίας: Την μελέτη για το τμήμα Καλού Νερού- Τσακώνας και τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κυπαρισσίας, τη μελέτη και τις εργασίες αναβάθμισης για την εθνική οδό Καλαμάτας- Ρυζόμυλου, και την μελέτη του οδικού άξονα Ρυζόμυλου- Πύλου.
Το κόστος των μελετών αυτών υπερβαίνει τα 12 εκατομμύρια ευρώ.
«Όλα αυτά δεν υπήρχαν σε καμία προηγούμενη σύμβαση. Κατοχυρώθηκαν χάρη στην επίμονη φροντίδα αυτής της κυβέρνησης να υπάρχει πάνω στο τραπέζι το ζήτημα του δημοσίου συμφέροντος», είπε ο κ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι «η περίοδος που τα μεγάλα δημόσια έργα ήταν συνυφασμένα με επιζήμιες για το δημόσιο συμβάσεις, με σκόπιμες και επιζήμιες καθυστερήσεις που ενεργοποιούσαν τις ρήτρες αποζημιώσεων, με διαφόρων ειδών διαδικαστικά κόλπα που κατέληγαν στην λεηλασία του δημοσίου χρήματος, είναι πλέον παρελθόν.»
«Η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον, σε αυτή τη χώρα, θα κατοχυρωθούν πλήρως και δεν πρόκειται να υπάρξει η παραμικρή ανοχή στην διαφθορά», τόνισε ο κ. Τσίπρας.
Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος σε όσους διεκδικούν και θα διεκδικήσουν τα μεγάλα έργα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινητοδρόμου «Μορέας», είπε ότι τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό.
Σημείωσε, ταυτόχρονα, ότι δεν μπορεί να αγνοήσει το «πάρτι» που γινόταν με τα μεγάλα έργα, προσθέτοντας πως «αρκεί κανείς να δει ότι οι διεκδικήσεις παραχωρησιούχων και εργοληπτών στοίχησαν 764 εκατ. ευρώ λιγότερα».
«Η δική μας πολιτική, λοιπόν, άνοιξε τον δρόμο για την ολοκλήρωση του κεντρικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου», τόνισε και συμπλήρωσε:
«Έτσι, τον Απρίλιο του 2016 παραδόθηκε το αυτοτελές τμήμα από το Λεύκτρο μέχρι την Σπάρτη, δύο μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.
Τον Ιούνιο του 2016 παραδόθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος της Μεγαλόπολης και η συνδετήρια αρτηρία που ενώνει τον κόμβο με την είσοδο της πόλης.
Και σήμερα με την παράδοση του τελευταίου τμήματος, της Περιμετρικής Οδού της Καλαμάτας, το έργο ολοκληρώνεται στο σύνολό του.
Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που συνδέει τέσσερα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, την Τρίπολη και την Κόρινθο, μειώνοντας κατά πολύ τις μεταξύ τους αποστάσεις.
Η διαδρομή Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, από 2 ώρες και 30 λεπτά, μειώνεται σε 1 ώρα και 45 λεπτά δηλαδή κατά 30%. Η χρονοαπόσταση ανάμεσα στην Τρίπολη και την Σπάρτη, από 1 ώρα μειώνεται στα 45 λεπτά.
Και ταυτόχρονα βέβαια, εκτός από τις αποστάσεις ανάμεσα στις πόλεις της Πελοποννήσου, μειώνεται και η απόσταση της Πελοποννήσου από την υπόλοιπη χώρα».
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την ανάπτυξη της περιοχής σε ό,τι αφορά την οικονομία της και την παραγωγή της, τη διευκόλυνση πρόσβασης των τουριστών, αλλά και την πλήρη θωράκιση της οδικής ασφάλειας.
«Η Περιμετρική Οδός Καλαμάτας, είναι ένα έργο που θα επιδράσει σημαντικά στην ποιότητα ζωής και του περιβάλλοντος για την πόλη. Γιατί θα εξυπηρετήσει τις υπερτοπικές μετακινήσεις προς την Μεσσηνιακή και Λακωνική Μάνη, που σήμερα περνούσαν από τον αστικό ιστό της Καλαμάτας, ενώ θα αναβαθμίσει και τις εσωτερικές μετακινήσεις, συμβάλλοντας στην μείωση του χρόνου τους, αλλά και στην μείωση των εκπομπών ρύπων», ανέφερε.
«Παραδίδουμε σήμερα ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, κατασκευασμένο με τις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε χάρη στις προσπάθειες αυτής της κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων τόσο αναγκαίο για την αναβάθμιση ολόκληρης της Πελοποννήσου. Παραδίδουμε σε δύο χρόνια όσα οι κήνσορες της ανάπτυξης δεν υλοποίησαν πάνω από μια δεκαετία. Βγάζουμε από την απομόνωση την Καλαμάτα, τη Μεσσηνία, τη Σπάρτη, τη Λακωνία, την Αρκαδία και όλη την Πελοπόννησο. Και συνεχίζουμε με την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου από την Πάτρα στον Πύργο και από τον Πύργο στη Μεσσηνία», προσέθεσε.
Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στην «τραγική πενταετία 2010-2015 που πέρασε η χώρα» με αποτέλεσμα να χάσει το 25% του ΑΕΠ, την ανεργία να εκτοξεύεται και την παραγωγή να αποδιαρθρώνεται. Είπε ότι αυτή την κατάσταση παρέλαβε η κυβέρνηση, αντιμετωπίζοντας «στην περίοδο της σκληρής διαπραγμάτευσης, πιστωτική ασφυξία και στη συνέχεια δημοσιονομικές δυσκολίες».
«Βγαίνουμε από το τούνελ και βγαίνουμε τηρώντας τις δεσμεύσεις μας». «Δεν φοβόμαστε να διαπραγματευτούμε. Και δεν υπογράφουμε λευκά χαρτιά όπως έκαναν κάποιοι άλλοι», τόνισε ο κ. Τσίπρας, κάνοντας λόγο για τα «τελευταία δύσκολα μέτρα του δρόμου», και εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «θα ξεπεράσουμε τον κάβο» και την πεποίθησή του ότι μετά το κλείσιμο του 2016 με θετικό πρόσημο για την οικονομία, το 2017 η χώρα θα εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης, που «μετά από σειρά χρόνων ύφεσης, αναμένεται να φτάσει το 2,7% για το 2017 και το 3,1% το 2018».
Ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος, επικεφαλής κλιμακίου υπουργών, επισκέπτεται την Καλαμάτα, κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον δήμαρχο της πόλης, Παναγιώτη Νίκα, εξήγγειλε την έναρξη, εντός του 2017, διαλόγου με στόχο τον σχεδιασμό της ανασυγκρότησης κάθε περιφέρειας της χώρας ξεχωριστά.
Χαρακτήρισε την Καλαμάτα πόλη με ιστορία και δυνατότητες και λόγω του τουρισμού και λόγω των εξαιρετικών αγροτικών προϊόντων, ενώ ανέφερε ότι οι Καλαματιανοί είναι αισιόδοξοι και πεισματάρηδες.
Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι ο αυτοκινητόδρομος Μορέας είναι ο πρώτος μεγάλος αυτοκινητόδρομος που παραδίδεται στο σύνολό του, τονίζοντας πως αυτό δεν είναι κάτι αυτονόητο, καθώς «όταν αναλάβαμε ήταν για δύο χρόνια σταματημένα τα έργα, θα χάναμε τα κονδύλια και θα πληρώναμε πρόστιμο».
«Καταφέραμε με τη διυπουργική επιτροπή που συστήσαμε να εντάξουμε τον Μορέα στα ΕΣΠΑ», πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας, ευχαριστώντας για την επίτευξη αυτού του στόχου τους κ.κ. Σπίρτζη και Χαρίτση.
«Είναι ένα μήνυμα πως η οριακή έστω επιστροφή στην ανάπτυξη το 2016 και η συνέχιση στην ανάπτυξη το 2017 δεν είναι ένα κενό γράμμα, αλλά μία πραγματικότητα», επισήμανε ο πρωθυπουργός, συμπληρώνοντας ότι είμαστε σε μία κρίσιμη καμπή, βρισκόμαστε στο κατώφλι της ανάπτυξης και αυτό θα γίνει μέσω της αξιοποίησης των μεγάλων παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Καλαμάτας σημείωσε ότι με τον Μορέα αλλάζει η μορφή της πόλης, η οποία αποκτά μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση και καθίσταται μέσω του αυτοκινητοδρόμου κέντρο της νότιας Πελοποννήσου.
Ο κ. Νίκας ανέφερε στον πρωθυπουργό ότι ο δήμος Καλαμάτας είναι πλεονασματικός, ενώ σε ό,τι αφορά τα προβλήματα υπογράμμισε ότι η Καλαμάτα επλήγη από τις πλημμύρες και η καλλιέργεια ελιάς από τον δάκο, τόνισε ότι πρέπει να εκσυγχρονιστεί το αεροδρόμιο, κατέθεσε το αίτημα του δήμου για απόδοση σε αυτόν 49 στρεμμάτων του Δημοσίου που ανήκουν στην ΕΤΑΔ, μίλησε για την αναγκαιότητα βελτίωσης του δρόμου Καλαμάτας-Μεθώνης και τέλος υπογράμμισε τη χρεία στήριξης από την πολιτεία του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.