arxipelagos | 7 Φεβρουάριος, 2017
Θ. ΒΕΝΙΆΜΗΣ: ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΈΣ ΕΜΠΟΔΊΖΟΥΝ 50.000 ΈΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΎΝ ΣΤΑ ΠΛΟΊΑ ΜΕ 1.800 ΕΥΡΏ
Καταγγελία ότι οι συνδικαλιστές εμποδίζουν τους Έλληνες να δουλέψουν στα καράβια με μισθό 1.800 ευρώ έκανε μιλώντας στον Alpha 9.89 ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.
«Σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Ελληνες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης, εξαπολύοντας επίθεση στον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, Αντώνη Νταλακογιώργο.
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη, θα μπορούσαν 50.000 Έλληνες να βρουν δουλειά στα πλοία, αλλά οι συνδικαλιστές το μπλοκάρουν: «Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει να βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δεν μπορεί να μη δίνει κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα σαν Έλληνες πλοιοκτήτες απορροφήσουμε στην αρχή 10 μετά 20 μετά 50 χιλιάδες… Να βγει ο κ. Νταλακογεώργος να πει πόσοι Έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από 10. Ο Νταλακογεώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί».
«Δεν εκπροσωπεί την ποντοπόρο ναυτιλία ο κ. Νταλακογιώργος. Δεν έχει ναύτες το ελληνόκτητο βαπόρι! Μετά τη δεκαετία του 80 λόγω των τότε συνδικαλιστικών αιτημάτων, έπαψαν οι μισθοί των κατωτέρω πληρωμάτων να είναι ανταγωνιστικοί. Στο κατώτερο πλήρωμα ελάχιστοι πάνε. Ορισμένοι συνδικαλιστές δεν ξέρω γιατί, έχουν κυρίαρχο αίτημα πάντα στις συμβάσεις νέες αυξήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουμε την ανταγωνιστικότητα. Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ένωση Ναυτικών και ξέρει ποια μισθολόγια επικρατούν. Αυτά τα πληρώματα παίρνουν έχουν ένα μισθολόγιο, μια σύμβαση. Ο ναυτόπαις είναι περίπου στα 700-800 δολάρια. Ο ναύτης είναι 1.800 ευρώ, αυτό που πρέπει να ρωτήσετε είναι γιατί κάποιοι σαν τον κ. Νταλακογιώργο θέλουν και μπλοκάρουν στο όνομα συνδικαλιστικών αιτημάτων το δικαίωμα αυτών των παιδιών να φύγουν από τις καφετέριες και το αδιέξοδο».
«Εγώ τα τελευταία χρόνια έχω φέρει σε κάθε κυβέρνηση το αίτημα να επαναφερθεί η έννοια της ναυτοσύνης. Πώς όμως; Να δώσουμε το δικαίωμα να ανέβουν οι έλληνες ναύτες με ανταγωνιστικά μισθολόγια με βάση τη σύμβαση που υπερασπίζεται η ΠΝΟ για τους ξένους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αυτήν έχουμε προτείνει ώστε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας με βάση τα διεθνή κρατούντα» πρόσθεσε.
Τι απαντά η ΠΕΝΕΝ
Η τοποθέτηση του προέδρου της ΕΕΕ προκάλεσε την έντονη αντίδραση του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνη Νταλακογιώργου, ο οποίος σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε τα εξής : «Ο ελληνικός εφοπλισμός είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος απέναντι στην ελληνική κοινωνία, τους εργαζόμενους και το ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας, το ίδιο είναι και το πολιτικό συστημικό κατεστημένο». Πρόσθεσε, ότι «σε συνθήκες βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής και κοινωνικής κρίσης στη χώρα, το εφοπλιστικό κεφάλαιο απολαμβάνει φορολογικής ασυλίας, επιχειρηματικής ασυδοσίας και στα πλοία τους επικρατεί καθεστώς μαύρης, ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας».
Ο κ. Νταλακογιώργος υποστήριξε ότι αυτό που ενοχλεί είναι η δράση της ΠΕΝΕΝ, καθώς αποκαλύπτει και καταγγέλλει το αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο.
«Αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τον εξοστρακισμό των ελλήνων ναυτικών απ’ τη ελληνική ναυτιλία θέλουν να επιβάλουν συνθήκες εργασιακής γαλέρας με τη πρόσληψη νέων στο ναυτικό επάγγελμα με όρους εργασίας και μισθούς Μπανγκλαντές!» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ και συμπλήρωσε: «Οι Έλληνες ναυτικοί δεν πρόκειται να κάνουν ούτε βήμα πίσω, όσες επιθέσεις απειλές και εάν οργανώσει το πολιτικό και δημοσιογραφικό τους προσωπικό».
«Θα εντείνουμε και θα κλιμακώσουμε τις αγωνιστικές μας πρωτοβουλίες και δράσεις, για να τερματιστεί το καθεστώς της ασύδοτης δράσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου» τόνισε ο Α. Νταλακογιώργος.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής, μιλώντας πρόσφατα για το θέμα της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, είχε αναφέρει ότι το υπουργείο έχει αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί κοινό τόπος και να υπάρξει κατανόηση της συγκυρίας και από τις δύο πλευρές.
«Όταν υπάρχει καλή προαίρεση, μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή» είχε αναφέρει ο υπουργός και είχε σημειώσει την αδήριτη ανάγκη να αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, παράλληλα με αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.
Πηγή: Protothema.gr
One Comment
aris
Ο συνδικαλισμός είναι μία πονεμένη ιστορία με τον τρόπο που εφαρμόζεται στην Ελλάδα (μιλάω για την συνηθισμένη κοινή πρακτική και όχι θεωρητικά) και λόγω κάποιας εμπειρίας θα ήθελα να σταματήσω γιατί το μπελά μου θα έβρω …
Να έρθουμε λοιπόνε στις προτάσεις των εφοπλιστάδων:
Αυτά φίλτατοι είναι λεφτά (και πιστεύω μικτές αποδοχές) για να θαλασσοπνίγουνται Ελληνόπουλα και δε ντρέπεστε να το συζητάτε?
Αν μπαρκάρουν με αυτά τα λεφτά Έλληνες πάλι μη ανταγωνιστικοί θα γίνουν γιατί θα μειώσουν τις απαιτήσεις τα έτοιμα τσούρμα που παίρνετε από Ρωσσία και γενικώς «πακιστανούς» ή όχι?
Τα τσούρμα για όσους δε γνωρίζουν είναι έτοιμα πληρώματα από καπετάνιο μέχρι μούτσο που αντικαθιστά το ένα το άλλο όταν έρθει ο καιρός για άδειες.
Αλλά αυτά τα τσούρμα τα λεφτά που παίρνουν για τη χώρα που ζούν είναι λεφτά με «ούμπαλα» και είναι κίνητρο να θαλασσοπνιούν, για τους Έλληνες είναι το ίδιο?
Όταν αρχίσουν να έρχονται Ελληνόπουλα λοιπόνε το πιο σίγουρο είναι ότι εσείς θα ωφεληθείτε γιατί για να γίνουνε ανταγωνιστικά και πάλε τα «τσούρμα» θα μειώσουν τις σημερινές τους απαιτήσεις και εσείς πάλε στα «τσούρμα» για μπάρκο θα καταλήξετε αφού θα σας συμφέρει.
Άντε λοιπόνε μην ακούσετε και άλλα και υπάρχουν πολλά.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα