Τάξη στον χώρο του yachting προσπαθεί να βάλει το προσχέδιο του πολυνομοσχεδίου του υπ. Ναυτιλίας που δόθηκε για διαβούλευση / γ θ δελλαπόρτας
08.02.2017, 15:00 | εφσυν
Το προσχέδιο πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο δόθηκε στους εμπλεκόμενους φορείς για διαβούλευση, προκαλεί τις αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων και των Ενώσεων των Λιμενικών, ωστόσο εμπεριέχει διατάξεις με τις οποίες επέρχονται σημαντικές αλλαγές στον χώρο του yachting.
Μια από αυτές, ανατρέπει διάταξη που είχε θεσπιστεί το 2014 από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, προκαλώντας τότε θύελλα αντιδράσεων, σύμφωνα με την οποία «πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και 24 μέτρα επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα και το πρόσωπο που θα έχει τη διακυβέρνησή του θα διαθέτει τα κατά νόμο απαιτούμενα προσόντα».
Με τη ρύθμιση που συγκαταλέγεται στο πολυνομοσχέδιο η συγκεκριμένη «επικίνδυνη» διάταξη -έτσι την είχαν χαρακτηρίσει τότε τα ναυτεργατικά σωματεία- τροποποιείται και ορίζεται ότι «πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα επιβατών επιτρέπεται να εκναυλώνονται μόνο όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα».
Δηλαδή πλέον μόνο πολύ μικρά σκάφη, κάτω των 6 μέτρων, θα μπορούν να ναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, αφού ένα σκάφος 12 επιβατών είναι περίπου 6-7 μέτρα.
Επίσης με άλλη διάταξη στο σχέδιο νόμου κλείνει το «παραθυράκι» που είχε ανοίξει το 2014 για να προσλαμβάνονται σε σκάφη κάτω των 24 μέτρων ναυτικοί με… μπλοκάκι, όπως είχε καταγγελθεί τότε, αφού πλέον ορίζεται ρητά ότι «οι απογεγραμμένοι ναυτικοί που προσλαμβάνονται στα πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας έως και 12 επιβατών ασφαλίζονται αποκλειστικά και μόνο στο ΝΑΤ».
Οι εικονικές ναυλώσεις
Επιχειρείται ακόμη να μπει μια τάξη στο χάος των ανεξέλεγκτων ή και εικονικών ναυλώσεων, που χρόνια τώρα «ταλαιπωρεί» τους εμπλεκόμενους φορείς, αφού ο έλεγχος ήταν πάρα πολύ δύσκολος, καθώς πλέον ορίζεται ότι «τα επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής εφόσον είναι ναυλωμένα, υποχρεούνται να είναι εφοδιασμένα με αντίγραφα των αντίστοιχων ναυλοσυμφώνων συνοδευόμενα από ενημερωμένες και θεωρημένες από τη Λιμενική Αρχή καταστάσεις επιβαινόντων».
Ορίζεται επίσης ότι η διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 24 ώρες, προφανώς για να αποφεύγονται οι εικονικές ναυλώσεις, αφού μέχρι τώρα επιτρέπονταν να γίνονται και δύο ναυλώσεις το 24ωρο.
«Φιλοεφοπλιστικές ρυθμίσεις»
Ωστόσο το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ βλέπει πολλά αρνητικά στο νομοσχέδιο και κάνει λόγο για «νέες φιλοεφοπλιστικές ρυθμίσεις» που προωθεί η κυβέρνηση, σχολιάζοντας ότι το σχέδιο νόμου του Π. Κουρουμπλή αφήνει ανέπαφο το αντιναυτεργατικό θεσμικό πλαίσιο της επιβατηγού ναυτιλίας.
Διαφωνεί και με τη νέα ρύθμιση, με την οποία μόνο ένα σκάφος δυνατότητας μεταφοράς μέχρι 12 επιβατών μπορεί να ναυλωθεί χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, τη χαρακτηρίζει «επικίνδυνη» και τονίζει ότι το κανένα από τα επίμαχα αιτήματα για τα οποία οι ναυτεργάτες έκαναν και την πολυήμερη απεργία τους δεν επιλύεται με το νομοσχέδιο.
Προτείνει τουλάχιστον να συμπεριληφθούν:
● Κατάργηση όλων των διατάξεων περί μειωμένων συνθέσεων τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και στην Αδριατική.
● Επαναφορά της 10μηνης ναυτολόγησης και δρομολόγησης όλων των ακτοπλοϊκών πλοίων συμπεριλαμβανομένων και των ταχύπλοων.
● Κατάργηση των διατάξεων για το απεργοσπαστικό πλοίο ασφαλείας.
● Μέτρα στήριξης και ενίσχυσης των ανέργων ναυτικών.
«Πρόκληση» σε βάρος των ναυτεργατών το χαρακτηρίζουν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, Στέφενσων και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ενώ «μέσα από αυτό επιβεβαιώνεται ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η επίθεση της κυβέρνησης – εφοπλιστών σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
«Οχι» στην ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου
Πρωτοβουλίες για ενίσχυση της κρουαζιέρας