κοινωνία χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη
iloveithaki.gr | 23/3/2017
σχόλιο στο άρθρο “aris: αν γίνει μια σοβαρή αντίδραση στο οικόπεδο του πατραϊκού ίσως να πούνε: ποιός τους απαυτώνει τους μαλάκες”
Συντάκτης: aris
Ωραία είναι να μου τα χώνεις φίλε μου μόνο που μάλλον δεν έχεις συνειδητοποιήσει ίσως σε τί χώρα ζεις ή καλύτερα το επίπεδο της παιδείας των κατοίκων της.
Για πές μου λοιπόνε φίλε μου.
Πόσοι συμπολίτες σου γνωρίζουν τί σημαίνει είμαι δεξιός?
Πόσοι τί σημαίνει είμαι αριστερός?
Πόσοι τί σημαίνει είμαι θεοσεβούμενος?
Πόσοι τί σημαίνει είμαι άθεος?
Πόσοι ποιος είναι ο σκοπός που ζώ?
Οπισθοδρομική χώρα ήμαστε, εμείς που κάποτε διδάσκαμε πολιτισμό και φιλοσοφία ζωής.
Στο χωριό της γυναίκας μου φτιάχτηκε όταν πρωτοπήγα ένας αγροτικός συνεταιρισμός.
Συντηρητικό το χωριό δηλαδή ο καθένας για τη πάρτη του και παραξενεύτηκα.
Αρωτάω λοιπόνε και ψάξε – ψάξε μαθαίνω ότι άνοιξε ένας αριστερός ένα λιτρουβιό και για κόντρα δημιουργήθηκε ο συνεταιρισμός για να ανοίξει δικό του λιτρουβιό.
Αποτέλεσμα έκλεισε το πρώτο του αριστερού και πέρυσι έκλεισε και το δεύτερο του δεξιού συνεταιρισμού.
Καταλαβαίνεις τίποτε?
Υπάρχει ένα νεκροταφείο (400σιες και πλέον αιώνιες κατοικίες), με όλο το μάρμαρο τση Πεντέλης και τα καφενεία είναι άδεια γιατί δεν υπάρχει ούτε μισό ευρώ για ένα κρασί.
Καταλαβαίνεις τίποτα?
Τόνε έπιασε έναν η καρδιά του, χρειαζόταν χειρουργείο και δεν είχε πληρώσει ποτέ του ταμείο για να έχει ασφάλιση.
Καταλαβαίνεις τίποτε?
Κάποιος άλλος έχει πάρει διαζύγιο από τη γυναίκα του ενώ ζούνε μαζί για να επωφελούνται προνοιακού επιδόματος ή κατι τέτοιο.
Καταλαβαίνεις τίποτα?
Ακραίων τοποθετήσεων άλλοι, περνούσαν δέκα φορές το ίδιο φορτηγό από τη πλάστιγγα για να παίρνουν επιδοτήσεις καταστροφών σοδειάς και τώρα είναι στο μετερίζι των αδικημένων (αυτών με τσι μαγγούρες στη TV), άφραγκοι όντες.
Καταλαβαίνεις τίποτα?
Εκμετάλλευση εννοιών γίνεται και γεμίζουμε λαμόγια σε κάθε ευκαιρία έκπαλαι, γιατί στη πράξη είμαστε χωρίς παιδεία είτε πολιτική, είτε θρησκευτική.
Φωνάζεις για τη βρωμιά των πετρελαίων στη περιοχή μας.
Έχεις ψάξει να δείς αν υπάρχει στα περισσότερα μέρη χόρτο τσου βράχους τση θάλασσας (αυτό που ξεκινάει από την επιφάνεια και φτάνει χαμηλά μέχρι εκεί που ξεκινάει η ποσειδωνία) και δεν υπάρχει ούτε ένα ψάρι, από την αλόγιστη χρήση του χλωρίου?
Εγώ το βλέπω με τη μάσκα αλλά εύκολα μπορεί να δει την ασπρίλα του βράχου κανείς κοιτώντας τους χάρτες της Google.
Λαοί φίλε που το 2020 δεν έχουν τις γνώσεις να παίρνουν τις τύχες τους στα χέρια τους και περιμένουν μεσσίες και σωτήρες είναι λαοί για κλάματα και επαιτεία.
Και του νεοέλληνα δυστυχώς του απέμειναν τα φρουφρού και τα αρώματα.
Με «χάλασες» με εφκειές τσι σκέψεις απόψε.
Και δε τα είπα και όλα!!
Υ.Γ.
Ενδιαφέρεται κανείς τί μαθαίνει το παιδί του στο σκολειό που πάει?
Μόνο πόσα μόρια έπιασε τσι πανελλήνιες κοιτάει και πόσα σκυλάκια θα του πάρει να τα πηγαίνει για τσίσα…
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα
άσχετο:
- δεν ξέρω τι να σου πρωτοπώ φίλε μου
μια φορά είχα ένα πολύ καλό φίλο, ξεκίνησε δεξιός κατάληξε πασοκ, κάναμε πολύ παρέα.
μια ζωή προσπαθούσε να μου αποδείξει ότι ένας – ένας οι άνθρωποι πρέπει να πετυχαίνουν μόνοι τους αρκεί να τους το επιτρέπει η πολιτεία με τους θεσμούς της.
περισσότερο τα έλεε για να πεισθεί ο ίδιος αν και δεν τα κατάφερε ποτέ.
λίγο πριν πεθάνει μου είπε ότι είχα δίκιο, ότι χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη είναι όλα χαμένα για όλους. - ο νόνος μου από τη μάννα μου, ο δημοσθένης ο δενδρινός (μπούρας) ήταν φανατικός δεξιός, γεννήθηκε το 1893 στο πέραχώρι, πήγε 100 χρονών, συνήθιζε να λέει ότι πολέμησε σε τέσσαρους πολέμους, δούλεψε στα ανθρακωρυχεία του newcastle στην αγγλία, εφτά χρόνια στην αμερικη και 50 χρόνια στα χαιρουλάκια, έκανε 2 φορές πρόεδρος στο περαχώρι μετά τον πόλεμο. πάντα συζητούσαμε πολιτικά, είχα ξεμπαρκάρει μια φορά και πήγα να τον δω, μου έσφιξε το χέρι δυνατά όπως έκανε πάντα για να μου δείξει τη δύναμη του και μου είπε “είμαι 98 χρονών κουράστηκα θέλω να μ αφήσεις να πεθάνω τώρα ήσυχα” αλλά και κάτι άλλο “έχεις δίκιο άγγονα χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη η ανθρωπότητα θα αυτοκαταστραφεί”.
όσο για τα πετρέλαια, πιστεύω πως θα καταστραφεί η περιοχή μας γιατί είναι κλειστή θάλασσα δεν είναι πέλαος, ο λεβάντες, ο σουρόκος κ η όστρια του κόρφου πιο συνηθισμένοι καιροί, ούλη η μαυρίλα στο θιάκι θα έρχεται, αλλά ποιος να ξεσηκωθεί που λες και συ, ποιος να ενδιαφερθεί; εμείς δεν έχουμε πρόβλημα βιαστήκαμε και μεγαλώσαμε γρήγορα
τα ξαναλέμε
δ.δ. μανιάς
3 Comments
aris
Στο σχόλιό σου για τη βρωμιά των πετρελαίων στην περιοχή μας φίλε Δουδουμανιά θα ξεκινήσω πρώτα από την κοινωνική δικαιοσύνη και την φιλοσοφημένη άποψη του νόνου σου:
“έχεις δίκιο άγγονα [εγγόνι] χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη η ανθρωπότητα θα αυτοκαταστραφεί”.
Εδώ εγώ θα είμαι πιο αισιόδοξος.
Παίρνοντας τις πιθανότητες πάντα, γιατί με την διαρκή εξέλιξη της τεχνολογίας και την εκμηδένιση αρκετά του χρόνου μια «στραβή» δεν είναι απίθανη, θα υπάρχει πάντα η φοβέρα του όλεθρου που θα φυλάει τα έρημα, παλιό γνωμικό και αυτό.
Η κοινωνική δικαιοσύνη και αδικία είναι δυό αντίπαλες καταστάσεις που μέχρι τώρα διαχρονικά αναγεννώνται από την τέφρα τους.
Ούτε καν ισορροπίες δεν μπόρεσαν να υπάρξουν!
Εδώ ο Χριστός κατά τας γραφάς προέταξε το γνωστό, «τα του Καίσαρος στον Καίσαρα και τα του Θεού στο Θεό» και όμως στο Σταυρό οδηγήθηκε.
Αυτό θα εξαλειφτεί μόνο με επέμβαση επί των ανθρώπινων γονιδίων…(γνώμη μου πάντα).
Για τα πετρέλαια στο Ιόνιο τώρα:
Να αποφύγουμε τις εξορύξεις αν αποφασίστηκε ο χρόνος εξόρυξης (από τα διεθνή αρπαχτικά), πράγμα αδύνατο.
Θα μπορούσαμε όμως μια και ήταν γνωστό από παλιά αυτό, να προπαγανδίσουμε πάνω σε θέματα που ο κόσμος «τσιμπάει» ακόμα, όπως παράδειγμα προασπιζόμενοι την πατρίδα του θρυλικού Οδυσσέα, την τυχόν οικολογική καταστροφή του κλειστού Πατραϊκού κόλπου και άλλα.
Μια καμπάνια με την εικόνα του Οδυσσέα να παλεύει με τη Σκύλα και τη Χάρυβδη εν είδει δύο πλωτών εξεδρών εξόρυξης με τους πυρσούς και τα φουγάρα τους και την πετρελαιωμένη γύρω θάλασσα ή κάτι αντίστοιχο, έχω την εντύπωση ότι δεν θα πέρναγε απαρατήρητη από τον «πολιτισμένο» κόσμο και έμμεσα από το άλλο διεθνές εμπορικό προϊόν τον τουρισμό.
Τουλάχιστον για το κοντινό περιβάλλον της Ιθάκης πιστεύω ότι θα δημιουργούσαμε καινούριους «Φιλέλληνες» ανά την υδρόγειο.
Συμφεροντολογικό αυτό κάπως αλλά να μη ξεχνάμε και το άλλο γνωμικό, δυοίν κακοίν προκειμένοιν, το μη χείρον βέλτιον. (Μεταξύ δύο κακών, το λιγότερο κακό είναι προτιμότερο).
Και έχουμε ήδη αργήσει!!
Έπειτα ορέ μου έχει κάτσει στο μυαλό και μια σκέψη:
Μπας και όλη αυτή η αδιαφορία για την ταυτοποίηση της Ομηρικής Ιθάκης έχει πολύ μακριά συμφεροντολογικά πλοκάμια και εμείς κοιμόμασταν ολόρτοι ???
Ποιός θα τόλμαγε δηλαδή να μπαρουτιάσει με πετρέλαια τη πατρίδα του Οδυσσέα?
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.
konstantinos ntokos
Αυτό το “Απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ” είναι η μεγαλύτερη απόδειξη των βρώμικων σχέσεων μεταξύ εξουσιών και θρησκειών. Εκτός κι αν ο θεός αναγνώριζε το μεγαλείο του Καίσαρα φίλε aris…χαχαχα
aris
Προς άρση κάθε παρεξήγησης:
Στην προκειμένη περίπτωση την συγκεκριμένη φράση τη χρησιμοποίησα φίλε Κωνσταντίνε όχι ως προς το Θείον αλλά ως προς την φιλοσοφία ζωής του Χριστιανισμού, που πολύ απέχει από τη σημερινή τοιαύτη. Φιλοσοφία που πολύ απείχε και από την του Καίσαρα φυσικά.
Αν από τότε μέχρι σήμερα έχει γίνει το μπέρδεμα όχι του αιώνα αλλά μάλλον των χιλιετηρίδων για ευνόητους λόγους, δεν φταίω μόνο εγώ και εσύ.
Το αξιόλογο είναι ότι μετά από 2000 χρόνια βρισκόμαστε στα ίδια προβλήματα ζωής πάνω σε αυτό τον πλανήτη για να μη πω και χειρότερα.
Άρα με ποιο τρόπο μπορεί να αλλάξει στη πράξη κάτι?
Με την παιδεία θα μου απαντήσεις ίσως.
Και από ποιους θα τη λάβει το σύνολο?
Από τους θεωρητικά πεπαιδευμένους και πρακτικά είτε ασυνείδητα, είτε ενσυνείδητα τίποτα ???
Νάταε τα γονίδια ή όπως αλλιώς τα ονομάσει κανείς.
Τώρα ακούω τη διαφήμιση τση «Ελληνικής Αλόης» από αυτό το μακάκα το Κρητικό υποτίθεται και αναγουλιάζω χα χα.
Δεν είναι άσχετο με τα προηγούμενα αν και φαίνεται έτσι. Το επίπεδο και ο τρόπος της διαφήμισης συνήθως είναι επιλεγμένο και αντιπροσωπεύει τον κόσμο στον οποίο απευθύνεται, γιατί αλλιώς γίνεται δυσφήμιση.
Άρα βράστα…
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.