Δευτέρα, 29 Μάιος 2017 08:58 | ypodomes
Προς τον επίλογο οδεύει το έργο ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού που ξεκινά από το Αντίρριο και καταλήγει στα Ιωάννινα. Σήμερα ο άξονας λειτουργεί με 2 αυτοτελή τμήματα από την Κλόκοβα μέχρι την Αμφιλοχία και από την Άρτα μέχρι την Πέρδικα.
Αυτό που θα ζήσουμε μέσα στο καλοκαίρι είναι η σταδιακή ολοκλήρωση των 3 εναπομείναντων τμημάτων ούτως ώστε οι ταξιδιώτες του Αυγούστου να μην συναντήσουν πουθενά την παλιά εθνική οδό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και με πληροφορίες στο ypodomes.com το αμέσως επόμενο διάστημα θα δοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο του αυτοκινητόδρομου από το Αντίρριο (από όπου θα συνδέεται με την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ`επέκταση με την Ολυμπία Οδό) μέχρι την Κλόκοβα, μήκους 10χλμ.
Με την απόδοση αυτού του τμήματος, ολοκληρώνεται η κατασκευή σε όλο το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και φυσικά θα πάψει να υφίσταται το σημερινό φαινόμενο του μπουκαλιού, που προκαλείται από τη στένωση που υπάρχει σε αυτό το τμήμα.
Τέλος Ιουνίου-αρχές Ιουλίου αναμένεται η παράδοση του δυσκολότερου τμήματος μήκους 25χλμ από την Αμφιλοχία μέχρι τον Άγιο Δημήτριο Άρτας (όπου ξεκινά η παράκαμψη Άρτας). Είναι το σημείο που ενώνει το νότιο με το βόρειο άκρο και που περνάς τις στροφές στο Μακρύνορος.
Ο αυτοκινητόδρομος ιδανικά αναμένεται να ολοκληρωθεί με την παράδοση του βόρειου τμήματος από την Πέρδικα μέχρι την σύνδεση με Εγνατία, λίγο έξω από τα Ιωάννινα στην περιοχή Κοσμηρά, περί τα τέλη Ιουλίου-αρχές Αυγούστου.
Με την παράδοση αυτών των 3 τμημάτων η Ιόνια Οδός, θα είναι ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος οπου θα διανύεται από άκρη σε άκρη περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά και αν κάποιος ξεκινά από την Αθήνα, θα χρειάζεται περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά για να φτάσει στην πρωτεύουσα της Ηπείρου, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι μέχρι πριν λίγους μήνες η χρονοαπόσταση ήταν μεγαλύτερη των 5 ωρών σε δρόμο-εφιάλτη.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΑΤΡΑ ΣΕ 4,30 ΩΡΕΣ ΜΕΣΩ ΙΟΝΙΑΣ
Η λειτουργία της Ιόνιας Οδού δεν βελτιώνει μόνο την πρόσβαση από/προς την Αθήνα. Λόγω της ένωσης της με τους αυτοκινητόδρομους της Εγνατίας και της Ολυμπίας, θα προσφέρει απίστευτους χρόνους μεταξύ μεγάλων αστικών περιοχών ή σε χώρους με αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Η μεγάλη διαφορά έρχεται στην χρονοαπόασταση μεταξύ Θεσσαλονίκης-Πάτρας που έρχονται πολύ πιο κοντά καθώς θα απαιτείται χρόνος περίπου 4 ωρών και 30 λεπτών, σε σχέση με τις 6,5 ώρες που απαιτούνταν μέχρι πρόσφατα. Η ένωση της 2ης και 3ης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας θα έχει σημαντικά ευεργετικά αποτελέσματα στις οδικές μεταφορές, τον πρωτογενή τομέα, το εμπόριο, τον τουρισμό κ.α.
Μιλώντας για τουρισμό, αναμένεται κατακόρυφη ανάπτυξη του τουρισμού στην δυτική ακτή αλλά και των σημαντικών αρχαιολογικών χώρων λόγω ακριβώς της ύπαρξης της Ιόνιας Οδού.
Τέλος, θα έχουμε απίστευτους νέους χρόνους λόγω Ιόνιας σε διαδρομές που ούτε μας περνούσε από το μυαλό ότι θα μπορούσαν να γίνουν. Για παράδειγμα από την Αθήνα στην Καστοριά μέσω Ολυμπίας και Ιόνιας θα απαιτούνται μόνο 5 ώρες ενώ περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά θα χρειάζεται η αντίστοιχη απόσταση για τα Γρεβενα!
ΔΙΟΔΙΑ
Η πλήρης λειτουργία των διοδίων αναμένεται με την λειτουργία του αυτοκινητόδρομου στο σύνολο του. Οι σταθμοί διοδίων χωροθετήθηκαν σε Κλόκοβα, Αγγελόκαστρο, Μενίδι και Τέροβο με το κόστος για το σύνολο των σταθμών να είναι για ένα κοινό όχημα 12,45 ευρώ. Επίσης θα λειτουργούν πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Κλόκοβα, Μεσολόγγι, Κουβαρά, Άρτα και Γοργόμυλο.
Το ταξίδι από Αθήνα μέχρι Ιωάννινα σε συνδυασμό με την Ολυμπία Οδό (11,50ευρώ) και Γέφυρα Ρίου-Αντίρριου (13,30 ευρώ) θα κοστίζει 37,25 ευρώ. Με την χρήση των πομποδεκτών (που μπορείτε να τους προμηθευτείτε δωρεάν) το ποσό αυτό μειώνεται κατά περίπτωση (ανάλογα με τη χρήση) ενώ μειώνει και τον χρόνο οδήγησης καθώς δεν θα έχει αναμονές στους σταθμούς διοδίων.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com