03.08.2017, 18:18 | εφσυν
Η αναζήτηση πλοίου από το υπουργείο Ναυτιλίας που θα εξυπηρετεί ακτοπλοϊκά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα με τον Πειραιά και την Κρήτη συνεχίζεται, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει χειροπιαστή λύση.
Αύριο θα γίνει γνωστό εάν θα εμφανιστούν ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να δείξουν ενδιαφέρον για τη νέα πρόσκληση που απηύθυνε το υπουργείο για την επιδοτούμενη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή.
Αν πάλι καμία εταιρεία δεν θελήσει να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, όπως έγινε την προηγούμενη φορά (17 Ιουλίου) με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος, η υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Στο μεταξύ, το ημερολόγιο γράφει 3 Αυγούστου.
Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε η έκτακτη συνεδρίαση του Ακτοπλοϊκού Συμβουλίου Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο ενέκρινε την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της συγκεκριμένης άγονης γραμμής και δέχτηκε την πρόταση του δημάρχου Κυθήρων να σπάσει η μία σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας σε δύο, προκειμένου να υπάρχει ευελιξία στα δρομολόγια για τις εταιρείες που θα συμμετάσχουν, ενώ η επιδότηση από το κράτος παραμένει στα ίδια επίπεδα.
Ο δήμαρχος των Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης, που συμμετείχε στο ΣΑΣ για ακόμα μια φορά από τότε που πρωτοεμφανίστηκε το πρόβλημα, δηλαδή στις αρχές Ιουνίου, οπότε βγήκε εκτός δρομολογίων λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Βιτσέντζος Κορνάρος», έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας:
«Ζούμε μια πρωτοφανή κατάσταση, ο τουρισμός είναι 30% κάτω σε σχέση με πέρυσι, η απώλεια φέτος κυμαίνεται στις 10-12 χιλιάδες επιβάτες, η αποκοπή από την Κρήτη είναι καταστροφική, τα λιμάνια του Πειραιά, του Γυθείου και του Καστελίου είναι μείζονα για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα και η σύνδεση με τον Πειραιά είναι απαραίτητη».
Εκανε δε γνωστό ότι στην Αττική κατοικούν περίπου 15.000 Κυθήριοι, ενώ κάθε χρόνο επισκέπτονται τα δυο νησιά χιλιάδες άνθρωποι από τα Χανιά και γενικότερα από την Κρήτη.
Εκτίμηση
Οι ακτοπλόοι πάντως από την πλευρά τους εκτιμούν ότι ο δήμος θα πρέπει να πιέσει για αύξηση των κονδυλίων της κρατικής επιδότησης ώστε να γίνει δυνατή η δρομολόγηση νεότερου πλοίου, καθώς το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ) είναι 41 ετών.
Σημειώνεται ότι στις 17 Ιουλίου, σχεδόν ένα μήνα μετά τη διακοπή των δρομολογίων, το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως ορίζει ο νόμος, κήρυξε έκπτωτη την εταιρεία από τη σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, επιβάλλοντας παράλληλα τις σχετικές κυρώσεις.