iloveithaki | 23rd may 2016
nov 11th 2016 ( republication)
αποστάσεις από google earth
βαθύ – αστακός ή πλατυγιάλι 24 ν.μ.
βαθύ – πάτρα 60 ν.μ.
βαθύ – σάμη 18 ν.μ.
π. αετός – σάμη 7 ν.μ.
σάμη – αστακός 31 ν.μ.
σάμη – πλατυγιάλι 29 ν.μ.
σάμη – κυλλήνη 38 ν.μ.
σάμη – πάτρα 60 ν.μ.
χιλιομετρικές αποστάσεις
αστακός – πάτρα 100 χιλ
αστακός πλατυγιάλι 12 χιλ
αστακός – αντίρριο 90 χιλ
κυλλήνη – πάτρα 74 χιλ
κυλλήνη – ρίο 80 χιλ
είτε το θέλουμε είτε όχι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της ιθάκης εξαρτάται άμεσα από αυτή της σάμης (όλης της κεφαλονιάς).
η γραμμή βαθύ – αστακός ή πάτρα θα είναι πάντα ασύμφορη λόγω του μικρού πληθυσμού της ιθάκης.
η ιονία οδός παραδίδεται το 2017, ο δρόμος που θα ενώνει την ιονία οδό με τον αστακό ή το πλατυγιάλι θα γίνει σύντομα.
τα συμβούλια ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και πράσινα άλογα θ αναφέρονται μόνο για λίγες επιδοτούμενες γραμμές, ο ανταγωνισμός θα μετράει.
η γραμμή πάτρα – σάμη – πίσω αετός θα γίνει ασύμφορη, πολλά τα μίλια, πολλά τα καύσιμα, πολύς ο χρόνος, ακριβά τα εισιτήρια, δεν θα συμφέρει κανέναν, ούτε την επιχείρηση ούτε την κοινωνία.
μόνο το ένα τέταρτο της κεφαλονιάς θα συμφέρει η γραμμή πόρου.
όλα αυτά και πολλά άλλα δεν θα μπορούν στο μέλλον να επηρεάζονται από την τοπική αυτοδιοίκηση ή τοπικές κοινωνίες, η βιωσιμότητα μιας επιχείρησης και μόνο θα μετράει.
το χρήμα θα είναι πολύ ακριβό για να σπαταλιέται για δημιουργία ψεύτικων πολιτικών εντυπώσεων, μπαίνουμε σε άλλη εποχή που η διαχείριση θα γίνει σκληρή, παγερή.
με τα πιο πάνω δεδομένα η γραμμή πλατυγιάλι – σάμη – πίσω αετός φαίνεται η πιο βιώσιμη γι αρκετές δεκαετίες.
αν η όποια εταιρία διαθέσει ένα σκάφος σαν το speedrunner III και δύο ή τρία λεωφορεία, η γραμμή πάτρας και πόρου θα γίνουν σύντομα παρελθόν
One Comment
aris
Την Ιθάκη θα τη συμφέρει η γραμμή Σάμης – Αστακού ή Πλατυγιάλι όπως και κάποιους Κεφαλλονίτες.
Η πιο συμφέρουσα διαδρομή όταν φτιαχτεί η Εθνική Κυλλήνη – Ρίο για τους Κεφαλλονίτες μου φαίνεται η γραμμή Πόρος – Κυλλήνη.
Τα καλοκαίρια θα δουλεύει περισσότερο από μέχρι τώρα (λόγω τουρισμού και Ιονίας) η γραμμή Σάμη – Ιθάκη – Αστακός.
Για την ώρα του Κεφαλλονίτη δε του έρχεται καλά να ανεβαίνει Αστακό, ο Θιακός το συνήθισε κάπως.
Έπειτα πρέπει να λάβεις στα υπ΄ όψη ότι η Σάμη από τον Πόρο μισή ώρα διαδρομή με αυτοκίνητο είναι και τα εισιτήρια από Πόρο για Κυλλήνη θα είναι πάντα φτηνότερα (αν υπολογίσουμε τον παράγοντα ανταγωνισμός), λόγω μικρότερης απόστασης.
Τα βάζουμε ορέ Διονύση μισά – μισά, να πάρουμε ένα speedrunner να τσου πετάξουμε τα μάτια όξου??
Και το σινιάλο στη τζιμινιέρα δικό σου!!
Τι μου θύμισες ρε φίλε τώρα!
Αρχές της δεκαετίας του 80΄ Σεπτέμβρη αποφασίζω να έρτω με το βραδινό από Αστακό με το «ΘΙΑΚΙ» μέσω παλιάς εθνικής (από Θήβα)!
Είχα και μια κοπελιά μαζί και ξεκινήσαμε τσι στάσεις από τα Αρβανιτοχώρια στην Αττική για γιαούρτι με μέλι και καρύδια «δυναμωτικά» χα χα. Κάποια στιγμή λοιπόνε εκεί που ήμουνα στην Ιτέα και έτρωα παραλιακά ανακάλυψα ότι το πλοίο το έχανα για μισή ώρα! Βουτάμε μέσα στο κατσαριδάκι μου και εφύαμε με τέρμα γκάζια! Και σε τί κ@λόδρομο να τρέξεις?? Έφτασα απά στο βουνό που αρχινάς να βλέπεις θάλασσα απελπισμένος αλλά πλοίο δεν έβλεπα να υπάρχει.
Μιάμιση ώρα καθυστέρηση είχε. Φάαμε και παγωτό σερβιριστό περιμένοντας!
Απίθανο και αξέχαστο ταξίδι, κατάστρωμα με μουσικές και τραγούδια από κάτι κομπανίες που πηγαίνανε για κάποιο φεστιβάλ στη Κεφαλονιά.
Και γ@μώ τη μούρη που πούλησα στη σύντροφο! Τρελάθηκε!!
Τρελάθηκε και από το νησί την άλλη μέρα που ξημέρωσε βέβαια.
Και ακόμα μισόκουρλη είναι! Χα χα.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.