iloveithaki.gr | sept 17th 2017
δδ μανιάς
- κε υπουργέ παν κουρουμπλή
γιατί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το λιμάνι στο πλατυγιάλι για προσέγγιση των ferry boat από κεφαλονιά και ιθάκη με σκοπό την διευκόλυνση των κατατρεγμένων από θεούς, δαίμονες, εφοπλιστές, περιφέρεια και οτα επιβατών;
ποιος νόμος ποια σύμβαση ποια ιδιωτικοποίηση το απαγορεύει; όταν πρόκειται για το γενικότερο συμφέρον και την ασφάλεια των κατοίκων των νησιών μας; - κοι περιφερειάρχες πδε και πιν, απ κατσιφάρα και θοδ γαλιατσάτο
να είστε σίγουροι πως δεν θα ξαναδείτε την ψήφο ούτε την υποστήριξη μας αν δεν ενδιαφερθείτε να φτιαχτεί ο δρόμος που συνδέει πλατυγιάλι με ιόνια οδό.
τι ρεζίλια είναι αυτά;
πήγατε τελευταία να δείτε τι συμβαίνει σ αυτόν το κατσικόδρομο που υπάρχει σήμερα;
– ταμπέλες που παραπλανούν και σε στέλνουν στου διαόλου τη μάννα
– στροφές που σε βγάζουν σε χωράφια, gps να δείχνουν άλλα ντάλλων
γιατί αυτή η αδιαφορία;
ενδιαφέρεστε να επιδοτηθεί η γραμμή ιθάκη – σάμη – πάτρα και συζητάμε για πολλά εκατομμύρια €, γιατι δεν επιδοτείτε με πολύ λίγα λεφτά ένα λεωφορείο αστακό – πάτρα – αθήνα να πηγαίνει από ιόνια οδό κι όχι απ ούλα τα χωριά της αιτωλοακαρνανίας;
από:
Δ Ι Π Λ Ω Μ Α Τ Ι Κ Η Ε ΡΓ Α ΣΙ Α
Διερεύνηση των Αναπτυξιακών δυνατοτήτων των Λιμένων του Δυτικού Άξονα της Ελλάδος με έμφαση το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΠΑΡΑΚΗΣ
Περιβάλλον και Ανάπτυξη
σχετικά με λιμένα πλατυγιάλι ακαρνανίας
Αθήνα, Φεβρουάριος 2015
ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ
Ο οδικός άξονας της δυτικής Ελλάδας που συνδέει την Ηγουμενίτσα, την Πρέβεζα και τη Λευκάδα με το Μεσολόγγι και το Αντίρριο που μπορεί και πρέπει να είναι ο βασικός παραλιακός άξονας της δυτικής Ελλάδας δεν έχει μέχρι και σήμερα αυτό το χαρακτήρα.
Στο τμήμα Πρέβεζα – Μεσολόγγι το μέσο πλάτος του είναι περί τα 10 μέτρα και στο μεγαλύτερο μέρος του επιτρέπει μέσες ταχύτητες έως και 80 Km/h.
Πολύ κακό είναι και το τμήμα ανάμεσα στο Λεσίνι και τον Αστακό. Στο τμήμα αυτό η επιτρεπόμενη μέση ταχύτητα είναι κάτω από 40 Km/h. Για τη βελτίωσή του χρειάζεται νέα χάραξη μήκους 6 περίπου χιλιομέτρων.
Με τη ζεύξη της Πρέβεζας με το Άκτιο και με βελτίωση του τμήματος Πάλαιρος – Πρέβεζα – Λευκάδα με δρόμο 7 χιλιομέτρων στα νότια – ΝΔ της λίμνης Βουλκαριά η απόσταση από την Πρέβεζα και τη Λευκάδα συντομεύεται κατά 18 χιλιόμετρα και η απόσταση της διαδρομής Πρέβεζα – Αντίρριο θα γίνει κάτω από 2 ώρες ενώ σήμερα είναι σχεδόν 4 ώρες. Η ενεργοποίηση του δρόμου αυτού διευκολύνει τις περισσότερες από τις κινήσεις του άξονα: Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Πάργα – Πρέβεζα – Λευκάδα – Βόνιτσα – Πάλαιρος – Αστακός – Μεσολόγγι -Αντίρριο.
Προβλέπεται η κατασκευή ενός τμήματος μήκους επτά χιλιομέτρων του οδικού άξονα Αστακός – Γέφυρα Γουριάς (από τη διασταύρωση προς το λιμάνι του Πλατυγιαλίου έως τη διασταύρωση προς Αγ. Δημήτριο). Αυτός ο οδικός άξονας θα συνδέει τον Αστακό και το λιμάνι Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, διερχόμενος από τη γέφυρα Γουριάς και εν συνεχεία διαμέσου της υφισταμένης σήραγγας του Αγ. Ηλία.
Το έργο είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» και ο διαγωνισμός θα γίνει από την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Οδικών Σηράγγων και Υπογείων Έργων (ΕΥΔΕ ΟΣΥΕ) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του υπουργείου.
Διερεύνηση των Αναπτυξιακών δυνατοτήτων των Λιμένων του Δυτικού Άξονα της Ελλάδος με έμφαση το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ
Ο λιμένας Αστακού εξελίσσεται σε δυναμικό εμπορικό λιμένα, ικανό να εξυπηρετήσει σχεδόν όλη τη γκάμα φορτίων (Ε/Κ, Ro – Ro, car terminal, γενικό φορτίο, ογκώδη και οχληρά φορτία) και προσελκύει ήδη σημαντικό αριθμό χρηστών. Η δυναμική του αναμένεται να ενισχυθεί με την πρόοδο της Ιόνιας Οδού και της σύνδεσής του με αυτή. Διαθέτει τη μοναδική στη χώρα Ελεύθερη Βιομηχανική Ζώνη, η οποία εμφανίζει θετική δυναμική και προοπτική.
Η ΝΑΒΙΠΕ είναι η μοναδική Ναυτική και Βιομηχανική Περιοχή στην Ελλάδα που διαθέτει δικό της σύγχρονο λιμένα πολλαπλών χρήσεων από τα καλύτερα εξοπλισμένα στη Μεσόγειο. Με την υπογραφή της ΚΥΑ απόφασης και τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος Β’ 1207/13-07-2007), ολοκληρώθηκε πλέον η διαδικασία για την λειτουργία της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού ως Ελεύθερης Ζώνης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π133/90 και της κοινοτικής και εθνικής τελωνειακής νομοθεσίας. Με την απόφαση αυτή, εγκρίθηκε ως νέος φορέας διοίκησης και διαχείρισης της Ελεύθερης Ζώνης ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού, η εταιρεία «Ακαρνανικό Κέντρο Συνδυασμένων Συστημάτων Μεταφορών ΑΕ» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΚΑΡΠΟΡΤ ΑΕ».
Ο Αστακός εξελίσσεται σε σημείο διακίνησης φορτίων με συνδυασμένη οδική & θαλάσσια μεταφορά, ωστόσο, δεν έχει προκύψει προοπτική ανάπτυξης εγκαταστάσεων εμπορευματικού κέντρου (logistics).
Πίνακας 19: Υποδομή – Εξοπλισμός & παρεχόμενες Υπηρεσίες Λιμένα Αστακού
Υποδομή |
– Συνολικός Χώρος Τερματικού: 200.000 τ.μ. – Χώρος Επέκτασης: 150.000 τ.μ. – Max. Distributed kp/cm2: 22,77 |
– Reefer points: 200 connections |
Εξοπλισμός |
2 Κινητοί Γερανοί 10 Reach Stackers 3 Ρυμουλκά Σκάφη 7 Ελκυστήρες 15 Ρυμουλκά –Πλατφόρμες 3 Βαρείς Ανυψωτές |
Υπηρεσίες |
– Φόρτωση / Εκφόρτωση όλων των ειδών κινούμενων φορτίων – Φόρτωση / Εκφόρτωση διάφορων RoRo – Γενικών Φορτίων – Εμπορευματοκιβωτίων – Λειτουργίες Μετεπιβιβάσεων – Αποθήκευση Ρυμουλκών, Αυτοκινήτων, Βαρέων Μηχανημάτων, Υλικών Κατασκευής Δρόμων – Γέμισμα / ‘Αδειασμα Ρυμουλκών και Εμπορευματοκιβωτίων – Αποθήκευση όλων των ειδών φορτίων |
– Μεταχείριση βαρέων ανεγέρσεων |
ΠΗΓΗ. ΑΚΑΡΠΟΡΤ ΑΕ http://www.akarport.gr/default.asp?V_DOC_ID=2067
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Κουμπαράκη Γεωργίου
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΔΠΜΣ «Περιβάλλον και Ανάπτυξη»
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ (Master Plan)
Ο λιμένας Αστακού ως Νομικό πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου δεν υποχρεούται σε διαδικασία κατάρτισης Master Plan, παρ’ όλα ταύτα αξίζει να σημειωθεί πως συμπεριλαμβάνουμε το λιμένα Αστακού στον ευρύτερο σχεδιασμό της παρούσας μελέτης, καθότι αποτελεί κομβικό σημεία και από γεωγραφικής απόψεως αλλά και από πλευράς στρατηγικής σημασίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ / ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η ΝΑΒΙΠΕ, ως Ελεύθερη Βιομηχανική και Επιχειρηματική Ζώνη, βρίσκεται σε άριστη γεωγραφική θέση, από πλευράς στρατηγικής και οικονομικής σημασίας. Και η θέση αυτή (κοντά σε διεθνείς θαλάσσιες οδούς) την καθιστά πύλη για την κυκλοφορία ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες και την Ανατολή. Την καθιστά συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην Αδριατική, τα Βαλκάνια και τις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας.
Τα κυριότερα πλεονεκτήματα της ΝΑΒΙΠΕ είναι η στρατηγική της θέση στο κέντρο της Μεσογείου, βρίσκεται έξω από τα αστικά κέντρα, δεν έχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, είναι εξαιρετικό κέντρο μεταφόρτωσης, με τα οφέλη της Ελεύθερης Τελωνειακής και Βιομηχανικής Ζώνης, λειτουργεί 365 μέρες / 24 ώρες, μεγάλος χώρος αποθήκευσης – δυνατότητες επέκτασης, παροχή λιμενικών υπηρεσιών όπως πιλότο, ρυμουλκό κτλ., συστήματα Τεχνολογίας Πληροφοριών, διαχείριση Τερματικών, Διοίκηση Λιμένα, Υπηρεσίες πρόσθετης αξίας, όλες οι υπηρεσίες υπό κοινή διαχείριση.
Ο Αστακός και η ευρύτερη περιοχή μπορεί να γίνει ένα σύγχρονο, (υψηλής αποτελεσματικότητας) διαμετακομιστικό κέντρο για το διεθνές εμπόριο. Η συνολική έκταση της ΝΑΒΙΠΕ ανέρχεται στα 1.910 στρ. με 2.300 μήκος κρηπιδωμάτων και βύθισμα που κυμαίνεται μεταξύ 8 και 14,5 χαρακτηριστικό που τη κατατάσσει ως ένα από τα βαθύτερα λιμάνια της χώρας.
Εικόνα 4: Λιμένας Αστακού
Διερεύνηση των Αναπτυξιακών δυνατοτήτων των Λιμένων του Δυτικού Άξονα της Ελλάδος με έμφαση το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό
ΑΝΑΛΥΣΗ
(ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΣΤΑΚΟΥ )
Προβλήματα |
|
Περιορισμοί |
Οικονομική κρίση |
Δυνατότητες |
|
Προοπτικές |
|
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Κουμπαράκη Γεωργίου 89
Πέμπτη, 15 Ιανουαρίου 2009
«Δεν θα επιτρέψουμε να χρησιμοποιηθεί ούτε μία σπιθαμή γης για τη διευκόλυνση μεταφοράς πολεμικού υλικού προς το Ισραήλ», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Συνασπισμού, Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας φορέων και κατοίκων, στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, κατά της χρησιμοποίησης του λιμανιού για την μεταφορά πολεμικού υλικού από τις ΗΠΑ στο Ισραήλ. «Η περηφάνια του ελληνικού λαού τσαλακώνεται, όταν μεταφέρονται όπλα από λιμάνια της χώρας», είπε ο κ. Τσίπρας και πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται μόνο για μια βάρβαρη πολεμική επέμβαση, αλλά για μια απροκάλυπτη γενοκτονία με την κάλυψη ηγεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Επιπλέον, απευθυνόμενος προς τη μαθητική κοινότητα, ανέβασε τους τόνους της κριτικής: «Οι μαθητές σπάσατε τη βιτρίνα του καθωσπρεπισμού και της υποκρισίας του πολιτικού συστήματος με τις κινητοποιήσεις του Δεκεμβρίου. Και σας είπαν αλήτες και τρομοκράτες και κουκουλοφόρους. Αλλά τώρα φαίνεται ποιοι είναι οι αληθινοί αλήτες και τρομοκράτες. Είναι αυτοί που τάχα καταδικάζουν την επίθεση κατά αμάχων και, φορώντας την κουκούλα της υποκρισίας, διευκολύνουν το πέρασμα όπλων από τις ΗΠΑ στο Ισραήλ. Αλλά ο ελληνικός λαός δεν θα το επιτρέψει αυτό». Ο πρόεδρος του ΣΥΝ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «νίπτει τας χείρας της» και ότι «φέρεται σαν Πόντιος Πιλάτος» και την κάλεσε να πάρει πρωτοβουλίες, τονίζοντας: «Πρέπει να ξεχάσει κάθε σκέψη για διευκόλυνση του Ισραήλ και των ΗΠΑ και να ανακαλέσει τον Έλληνα πρεσβευτή από το Ισραήλ, αλλιώς θα είναι βαριά η συνενοχή της». Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση, στο παρελθόν, του λιμανιού του Αστακού, ο κ. Τσίπρας είπε: «Όταν η κυβέρνηση Σημίτη ιδιωτικοποίησε το λιμάνι του Αστακού, υποσχέθηκε στο λαό ότι αυτό θα αποτελέσει πόλο ανάπτυξης και επενδύσεων. Αλλά με αυτά που έγιναν με τη σκέψη για εργοστάσιο λιθάνθρακα και με την παράνομη διακίνηση όπλων φαίνεται ότι όλα ήταν ψέματα και αυτοί που έχουν για θεό τους τα κέρδη και τα συμφέροντα, το μόνο που έχουν προσελκύσει είναι τοξικά απόβλητα». Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης, ο δήμαρχος Αστακού, Π. Στάικος, και ο επικεφαλής της συντονιστικής επιτροπής των φορέων, Ηλ. Γεωργαλής και ακολούθησε πορεία προς το Πλατυγιάλι.
Πηγή: ΑΠΕ
Αναρτήθηκε από ΞΗΡΟΜΕΡΟNEWS στις 1/15/2009