25.09.2017, 23:20 | εφσυν
Με πρότυπο το πολιτισμικό μεγαλείο της Κνωσού, ο μέγιστος Πλάτων κατεβαίνει στην Κρήτη και διερευνά θεωρητικά την ατομική και συλλογική ευτυχία του ανθρώπου, την οποία θεμελιώνει στο βάθρο της οικονομικής και πολιτικής ισότητας, της δικαιοσύνης, της φιλίας, της ειρήνης, της οικολογίας και της ελευθερίας.
Με οικονομικούς όρους κανείς πολίτης δεν μπορεί να αυξήσει την περιουσία του από τον αρχικό κλήρο, που θα του δώσει η Πολιτεία, πάνω από τέσσερις φορές. Τα επιπλέον έσοδα παραδίδονται στο Δημόσιο για τη δημιουργία κοινών δημόσιων αγαθών. Θέσεις ανατρεπτικές για τον καπιταλισμό, πολύ περισσότερο για τον κοινωνικο-πολιτικά γενοκτόνο νεοφιλελευθερισμό και τη μητσοτακική θέση εδραιωμένου σκλαβοπάζαρου πως, «δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες.
Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση». Η οικουμενική και πανανθρώπινη Κνωσός με το φιλοσοφικό και πολιτικό όραμα του Πλάτωνα έρχονται από τα βάθη της Ελληνικής Ιστορίας να διακηρύξουν την καθολική Ισότητα και Ελευθερία σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό το πανανθρώπινο όραμα προσπάθησε να κηλιδώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προωθώντας τη μετονομασία της λεωφόρου Κνωσού σε λεωφόρο Μητσοτάκη. Κηλίδα η οποία μένει στην Ιστορία εσαεί, έστω και αν απέτυχε παταγωδώς το εγχείρημα.
Ο Πλάτων, στο έργο του «Νόμοι», εξειδικεύει το σύστημα διακυβέρνησης της Ιδανικής Πολιτείας με άξονα τις προαναφερόμενες αξίες, πραγματοποιεί τη συμβολική πορεία από Κνωσό προς το ιερό Ιδαίον άντρο, αποθεώνοντας την Κρήτη: «Ξένε, δεν είναι τυχαίο που οι νόμοι της Κρήτης έχουν τόσο μεγάλη φήμη σε ολόκληρο τον Ελληνικό κόσμο. Είναι νόμοι δίκαιοι που προσφέρουν ευτυχία σε όσους τους ακολουθούν», εκδ. Κάκτος.
Μάλιστα, θέλει να δημιουργήσει αυτός την Ιδανική Πολιτεία στην περιοχή της Μεσσαράς Ηρακλείου, μακριά από τη θάλασσα για να μη διαφθείρεται από τις αγορές και το εμπόριο. Στην Πολιτεία απαγορεύεται το κέρδος. Η αγωγή ευτυχίας χτίζεται από την παιδική ηλικία με την παιδεία η οποία «οδηγεί τον άνθρωπο στην αρετή και του προκαλεί ισχυρή επιθυμία να γίνει τέλειος πολίτης που ξέρει να κυβερνά και να κυβερνιέται σύμφωνα με το δίκαιο…
Αντίθετα, την εκπαίδευση που αποβλέπει στην απόκτηση χρημάτων ή δύναμης ή σοφίας χωρίς λογική και δικαιοσύνη, θα πρέπει να τη θεωρούμε ανελεύθερη και βάναυση -κάτι δηλαδή που δεν αξίζει να ονομάζουμε παιδεία». Αυτή την εκπαιδευτική βαναυσότητα δυστυχίας του γενοκτόνου νεοφιλελευθερισμού διακήρυξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη Θεσσαλονίκη.