27.01.2018, 20:00 | εφσυν
Το «παιχνίδι» στη μικρή οθόνη ολοένα και φουντώνει, με την περιβόητη αδειοδότηση πλέον να βρίσκεται ουσιαστικά στην τελική φάση. Μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης πιστεύουν ότι καλώς εχόντων των πραγμάτων μέσα στο επόμενο δίμηνο θα είναι έτοιμοι να αδειοδοτήσουν νόμιμα τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου ενημερωτικού χαρακτήρα.
Κατά τα λοιπά πάντως η κατάσταση στα κανάλια εθνικής εμβέλειας το πρώτο τετράμηνο εμφανίζει σημαντικές ανακατατάξεις. Την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε τι συμβαίνει με τους μέσους όρους τηλεθέασης των καναλιών, με τον ΣΚΑΪ να βρίσκεται στην κορυφή έστω και οριακά (16%), αλλά και πόσο χρόνο διαθέτουμε καθημερινά μπροστά από τις μικρές μας οθόνες.
Τώρα θα δούμε τι συμβαίνει στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών, σύμφωνα με το στοιχεία της Nielsen για το διάστημα 1/9-31/12/2017 κάνοντας και μια σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016.
Στα δελτία ειδήσεων η κατάσταση έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα σε σύγκριση με το 2016 κυρίως λόγω της αλλαγής στην ώρα μετάδοσης του δελτίου του ΣΚΑΪ, που έφυγε από τις 21.00 και ήρθε στη βασική ζώνη ανταγωνισμού στις 20.00, εκεί δηλαδή όπου βρίσκεται το STAR, έχει από πέρσι μετακινηθεί ο ΑΝΤ1 ενώ εξακολουθεί να… απουσιάζει το MEGA, που είναι πλέον προ των πυλών της κατάρρευσης.
Μεγάλος χαμένος από τις μετακινήσεις αναδεικνύεται το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR και μεγάλος κερδισμένος το δελτίο του ALPHA τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα.
Σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen, στη βασική ζώνη ανταγωνισμού (20.00), τις καθημερινές με τρεις πλέον παίκτες (ΑΝΤ1, ΣΚΑΪ και STAR) καθηλώνονται για να δουν ειδήσεις συνολικά 1.364.000 τηλεθεατές, ενώ πέρσι τα ίδια κανάλια (με τη διαφορά βέβαια ότι το δελτίο του ΣΚΑΪ μεταδιδόταν στις 21.00) συγκέντρωναν την προσοχή 1.554.000 τηλεθεατών. Δηλαδή από τη μετακίνηση φαίνεται να έχουν… χαθεί 190.000 τηλεθεατές.
Την ίδια ώρα όμως το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA προσελκύει 101.000 άτομα περισσότερα από πέρυσι και παραμένει στην κορυφή με 728.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο. Παίζει βέβαια σχεδόν μόνο του πλέον, αφού απέναντί του έχει μόνο το σόου μαγκαζίνο του Ε TV που διαρκεί βέβαια μιάμιση ώρα. Κι αυτό πάντως παρουσιάζει αύξηση τηλεθεατών από πέρσι κατά 47.000, όπως άλλωστε και το δελτίο της ΕΡΤ που προσελκύει 46.000 άτομα περισσότερα από πέρσι.
Σημαντική άνοδο όμως εμφανίζει και το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 που προσελκύει 73.000 άτομα περισσότερα από πέρσι και με 490.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο έχει καπαρώσει τη δεύτερη θέση το πρώτο τετράμηνο αυτής της τηλεοπτικής περιόδου.
Και το δελτίο του ΣΚΑΪ, πάντως, που αλλάζοντας ώρα μετάδοσης και μπαίνοντας στη βασική ζώνη ανταγωνισμού φαίνεται να έχει χάσει 33.000 άτομα, καταφέρνει να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 475.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο να το επιλέγουν καθημερινά. Παρά την άνοδό του το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ 1 παραμένει στην τελευταία θέση με 212.000 τηλεθεατές καθώς το περνάει και το Live News του Ε TV με 261.000 τηλεθεατές.
Τα Σαββατοκύριακα εντοπίζονται μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις καθημερινές, αλλά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA παραμένει στην κορυφή με 782.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο να δείχνουν την προτίμησή τους σε αυτό, έχοντας μάλιστα αυξηθεί σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρσι κατά 122.000 άτομα.
Ακολουθεί το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ που παρότι έχει χάσει από πέρσι 23.000 άτομα παραμένει στη δεύτερη θέση καθώς καθηλώνει κατά μέσον όρο 515.000 τηλεθεατές. Και τα Σαββατοκύριακα πάντως στη βασική ζώνη ανταγωνισμού (ΑΝΤ1, ΣΚΑΪ, STAR) φαίνεται να έχουν «χαθεί» 276.000 τηλεθεατές.
Οι ειδήσεις του ΑΝΤ1 όμως εμφανίζουν αύξηση καθώς τις επιλέγουν 40.000 άτομα περισσότερα από πέρσι, αλλά παραμένουν τρίτες με 504.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο. Μεγάλη πτώση και τα Σαββατοκύριακα εμφανίζει το δελτίο του STAR καθώς έχει χάσει 293.000 άτομα κι έτσι έχει πέσει από την πρώτη θέση, που κατείχε το ίδιο διάστημα πέρσι, στην τέταρτη θέση φέτος προσελκύοντας το ενδιαφέρον 380.000 τηλεθεατών.
Ανοδο εμφανίζει και το δελτίο της ΕΡΤ 1 προσελκύοντας 24.000 άτομα περισσότερα από πέρσι και με 230.000 τηλεθεατές βρίσκεται στην πέμπτη θέση. Ανέβηκε δηλαδή ένα σκαλοπάτι αφήνοντας τελευταίες τις ειδήσεις του E TV που έχει χάσει 14.000 άτομα και με 200.000 τηλεθεατές κατατάσσεται τελευταίο.