Τα σκάνδαλα της μεγάλης διαφθοράς και της κατάχρησης δημόσιου χρήματος είναι γνωστό ότι δεν χτύπησαν μόνο τον ευαίσθητο χώρο της υγείας με τις ζημιές δισεκατομμυρίων στο ΕΣΥ και τον πλούτο για τους επιτήδειους.
Φαίνεται ότι και τα «φώτα του πολιτισμού» αποτέλεσαν επί δεκαετίες την κότα με τα χρυσά αυγά για λίγους και εκλεκτούς.
Με κοινές λίγο πολύ μεθόδους βρισκόταν σε κάθε χώρο ο τρόπος αφαίμαξης. Μικρές ομάδες ισχυρών στελεχών, μερίδες συνδικαλιστών, υπουργικών συμβούλων, παρένθετων οργανισμών και σωματείων αλλά και εξωτερικών συνεργατών αλληλοτροφοδοτούσαν το σύστημα της διαφθοράς με ή χωρίς την εκάστοτε υπουργική γνώση ή ενδεχομένως και έγκριση.
Ενας τέτοιος εξαιρετικά προσοδοφόρος χώρος ήταν για χρόνια το υπουργείο Πολιτισμού. Μπορεί μια πτυχή της διαπλοκής να έγινε γνωστή όταν βγήκε στο προσκήνιο η υπόθεση του γενικού γραμματέα Χρ. Ζαχόπουλου, όμως τα ΜΜΕ για ευνόητους λόγους προτίμησαν να παραμείνουν στη ροζ συνιστώσα του σκανδάλου, αφήνοντας τότε σχεδόν ανέπαφο το μεγάλο φαγοπότι στα ταμεία του πολύπαθου υπουργείου.
Στις σελίδες της παλιάς «Ελευθεροτυπίας» συχνά δημοσιεύονταν ρεπορτάζ και αποκαλύψεις για τον ρόλο και τον τρόπο που δημόσιο και κρατικό χρήμα μοιραζόταν μέσω του περίφημου -ευρύτερα γνωστού και ως «αμαρτωλού»- Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού (ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ).
Ενα Ταμείο στο οποίο για 15 χρόνια οι επικεφαλής παρέμεναν ακλόνητοι (πρόεδρος: Γ. Τσακοπιάκος, διευθυντής: Γ. Βλαντής, για την περίοδο 2002-2017), ασχέτως εάν άλλαζαν κυβερνήσεις και νόμοι.
Με αυτό το δεδομένο, μάλλον δεν εξέπληξαν τους… παροικούντες την Ιερουσαλήμ τα όσα φέρεται -βάσει δημοσιευμάτων- να έχει πει στο παρελθόν ο τέως αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Ν. Ξυδάκης: «Εχω ακούσει ότι σε συνάντηση με υπουργό έχει ειπωθεί η μνημειώδης φράση “Μην το πειράζετε το Ταμείο, είναι δικό σας, υπουργέ”».
Το Δημόσιο πλήρωνε αδρά
Παρότι το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ επανιδρύθηκε το 2002 (επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου) υπό την ιδιότυπη νομική υπόσταση της «ένωσης προσώπων χωρίς νομική προσωπικότητα» (δηλαδή ιδιωτικού δικαίου), η χρηματοδότησή του γινόταν αποκλειστικά από το Δημόσιο.
Οι κρατικές επιχορηγήσεις που λάμβανε, διόλου ευκαταφρόνητες. Συνολικά το Ταμείο εισέπραξε 46 εκατ. ευρώ μεταξύ 2005-2016, περίοδος για την οποία βρίσκεται στην τελική ευθεία διαχειριστικός έλεγχος από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ).
Αρχικός σκοπός του Ταμείου -«κατάκτηση των εργαζομένων», όπως το έχει χαρακτηρίσει η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΥΠΠΟ (ΠΟΕ-ΥΠΠΟ)- ήταν μεταξύ άλλων η χορήγηση δανείων και οικονομικών βοηθημάτων σε υπαλλήλους του υπουργείου για λόγους κοινωνικής αλληλεγγύης.
Κι όμως, τα στοιχεία που συγκεντρώνονται μετά την αλλαγή διοίκησης δείχνουν ότι το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ αξιοποιήθηκε περισσότερο ως ένα Ταμείο αμοιβαίων εξυπηρετήσεων, είτε των πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου προς την Ομοσπονδία (παλαιότερα ΠΟΣ-ΥΠΠΟ) είτε και το αντίστροφο, με πρόσχημα την αλληλεγγύη προς τους εργαζομένους.
Πέρα από ευρήματα που προκαλούν βάσιμες ενδείξεις συναλλαγής μεταξύ πολιτικού και συνδικαλιστικού κατεστημένου της προηγούμενης δεκαετίας, μέσω του «τριγώνου» γραφεία υπουργών – ΠΟΣ ΥΠΠΟ – ΤΑΥΠ ΥΠΠΟ, στα χέρια εισαγγελέων και αρμόδιων υπουργών βρίσκονται αποκαλυπτικές καταγγελίες από μερίδα των ίδιων των υπαλλήλων του υπουργείου.
Εφόσον, δε, επιβεβαιωθούν τα καταγγελλόμενα και συνδυαστούν με τα ευρήματα, τότε ο λόγος θα δοθεί και στην περίπτωση αυτή στη Δικαιοσύνη.
Οι εισαγγελείς θα έχουν πλέον κάθε λόγο να ασκήσουν διώξεις για βαριά ποινικά αδικήματα, μεταξύ άλλων για πλαστογραφία, νόθευση εγγράφων αλλά και υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος.
Πάρτι στην πλάτη των εργαζομένων
Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται την περασμένη άνοιξη, όταν η σημερινή διοίκηση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ δέχθηκε μπαράζ αιτημάτων από πλευράς υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού.
Οι εργαζόμενοι ζητούσαν να μάθουν εάν εμφανίζονται να έχουν ζητήσει και να έχουν λάβει δάνεια ή οικονομικά βοηθήματα από το Ταμείο Αλληλοβοήθειας, σύμφωνα με αρχεία περασμένων ετών.
Ορισμένοι από τους εργαζόμενους διευκρίνιζαν εξαρχής ότι ουδέποτε ζήτησαν να τους χορηγηθεί κάποιο χρηματικό ποσό από το Ταμείο και με την αίτησή τους για τη χορήγηση σχετικών στοιχείων ήθελαν να το επιβεβαιώσουν. Για κάποιους οι απαντήσεις επιφύλαξαν δυσάρεστες εκπλήξεις…
Επειτα από δειγματοληπτικό μόνο έλεγχο βρέθηκε πλήθος υπαλλήλων που ήταν… «δανειολήπτες» εν αγνοία τους!
Τα ονόματά τους εμφανίζονταν σε βιβλία πρωτοκόλλου, πρακτικά συνεδριάσεων του Δ.Σ. του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ και αποδείξεις πληρωμών και εισπράξεων της περιόδου 2012-2014.
Φέρονταν να είχαν ζητήσει δάνεια και οικονομικά βοηθήματα (κάποιοι εμφανίζονταν να έχουν ζητήσει και τα δύο) της τάξης των 1.000 και 1.500 ευρώ.
Τα «αιτήματά» τους εγκρίνονταν από το Δ.Σ. του Ταμείου «γενομένης ξεχωριστής συζήτησης για την καθεμία από τις ανωτέρω περιπτώσεις αιτήσεων», όπως ανέφεραν τα πρακτικά του Δ.Σ. κάτω από τις λίστες με τους φερόμενους ως αιτούντες.
Ηταν τέτοια η ασυδοσία της πρώην διοίκησης του Ταμείου, που στις αποδείξεις πληρωμής έμπαινε επανειλημμένα η ίδια υπογραφή.
Υπογραφή που φέρεται να ανήκει σε πρώην διευθυντικό στέλεχος του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που πλέον έχουν στα χέρια τους οι εισαγγελείς.
Οταν ενημερώθηκαν οι υπάλληλοι για τη σύνδεση των ονομάτων τους με τη χορήγηση δανείων και βοηθημάτων, επανέλαβαν, και μάλιστα με υπεύθυνες δηλώσεις, ότι ουδέποτε ζήτησαν και ουδέποτε έλαβαν οποιοδήποτε ποσό, επισυνάπτοντας τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά τους, όπως κινήσεις των τραπεζικών τους λογαριασμών.
Παράλληλα ζήτησαν να ερευνηθούν τυχόν παράνομες πράξεις, να τους γνωστοποιηθεί ποια πρόσωπα ήταν μέλη του Δ.Σ. του Ταμείου στις επίμαχες συνεδριάσεις, αλλά και να τους αποσταλούν όλα τα στοιχεία προκειμένου να προχωρήσουν στις δέουσες νόμιμες ενέργειες.
Το Ταμείο προέβλεπε ότι όταν χορηγούσε ένα δάνειο σε υπάλληλο, τότε εκείνος θα το ξεχρέωνε μέσω μηνιαίων κρατήσεων από τον μισθό του.
Πώς όμως οι «δανειολήπτες» ενημερώθηκαν για την εμπλοκή τους το 2018 και όχι τη χρονιά που φέρονται να έχουν λάβει τα χρήματα;
Η πρώην διοίκηση του Ταμείου φαίνεται ότι είχε βρει τη «λύση»: σε νεότερες συνεδριάσεις του Δ.Σ. τα προς απόσβεση δάνεια μετατρέπονταν -«για λόγους κοινωνικής αντίληψης»- σε βοηθήματα, διαγράφονταν και η υπόθεση έκλεινε!
Σύμφωνα με πληροφορίες, παραμένει σε εκκρεμότητα η διερεύνηση ενός αρκετά μεγάλου αριθμού αιτημάτων υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού, που ζητούν να μάθουν εάν έχει χορηγηθεί δάνειο και στο δικό τους όνομα.
Να σημειωθεί ότι οι έρευνες μπορούν να εξετάσουν στοιχεία από το βιβλίο πρωτοκόλλου μέχρι το έτος 2014.
Αναζητούνται μέχρι σήμερα τα «χαμένα» βιβλία πρωτοκόλλου της τριετίας 2015-2017.
Η απώλειά τους διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο κλιμακίου του γραφείου της γενικής επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ), Μαρίας Παπασπύρου, στο ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ.
Αποτέλεσμα του ελέγχου ήταν και η παραπομπή τού επί 15ετία (πρώην πλέον) προέδρου του Ταμείου στο πειθαρχικό, καθώς οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι απουσίαζε αδικαιολόγητα από την υπηρεσία του για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του 8μήνου.
Παρότι είχε κριθεί παράτυπη η απόσπασή του και ο διορισμός του στο ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ βάσει πορίσματος του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, ο ίδιος δεν πειθάρχησε στην απόφαση του πρώην υπουργού Πολιτισμού, Αρ. Μπαλτά, και δεν επέστρεψε στην οργανική του θέση.
Αντίθετα -κι αυτό προκαλεί εύλογες απορίες- η ΑΔΕΔΥ ζήτησε την απόσπασή του στο Κοινωνικό Πολύκεντρο (ερευνητικό Ινστιτούτο της ΑΔΕΔΥ).
Για την 8μηνη απουσία του πρώην προέδρου παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό και ο πρώην διευθυντής του Ταμείου επειδή συναινούσε, σύμφωνα με τους επιθεωρητές, στη χορήγηση παράτυπης άδειας.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο πριν από τον έλεγχο των επιθεωρητών, το Ταμείο τελούσε υπό κατάληψη για 40 ημέρες, ενώ η απώλεια των βιβλίων πρωτοκόλλου φέρεται να διαπιστώθηκε αμέσως μετά τη λήξη της συγκεκριμένης κατάληψης.
Είναι γνωστό ότι πιθανή υπεξαγωγή εγγράφων συνιστά κακούργημα. Το βέβαιο πάντως είναι ότι η «εξαφάνιση» των εν λόγω βιβλίων έχει δυσχεράνει κάθε έλεγχο που διεξάγεται με επίκεντρο το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ.
Σας θυμίζουν μήπως όλα αυτά κάτι από την υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ; Υπενθυμίζουμε ότι στο ΚΕΕΛΠΝΟ οι επιθεωρητές στάθηκαν πιο «τυχεροί» και με τη βοήθεια της ειδικής διεύθυνσης της ΕΛ.ΑΣ. κατάφεραν να ανακτήσουν μεγάλο μέρος των εγγράφων, τα οποία βρέθηκαν σε σπίτια και σε προσωπικούς υπολογιστές των στελεχών που σήμερα κατηγορούνται.
Ας σημειωθεί ότι όσοι γνωρίζουν σε βάθος την υπόθεση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ μιλούν για ένα «δεύτερο ΚΕΕΛΠΝΟ».
Ευθύνες
Οι μεμονωμένες καταγγελίες, τα δημοσιεύματα αλλά και οι εκκρεμείς υποθέσεις σχετικά με το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, την ΠΟΣΥΠΠΟ, τον οικοδομικό συνεταιρισμό, την Γλαυκώπιδα Αθηνά και το Περίστυλο θα πρέπει κάποια στιγμή και με τη συμβολή όλων των ελεγκτικών μηχανισμών αλλά και της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού να συγκεντρωθούν σε μια δικογραφία και σε έναν εισαγγελέα, μήπως και καταφέρουν οι πολίτες να μάθουν πού πήγαιναν τα εκατομμύρια (και) του πολιτισμού, σε ποιες μαύρες τρύπες χάθηκαν και ενδεχομένως ποιων τις καρέκλες και την πολιτική επιρροή διασφάλισαν.
Και στη συνέχεια βέβαια, από ελέγχους σε λογαριασμούς προσώπων που φέρονται διαχρονικά να πρωταγωνιστούν στον «καταμερισμό» δημόσιου χρήματος, να βρεθούν και όσοι απέκτησαν μεγάλες περιουσίες που δεν δικαιολογούσε ούτε ο μισθός ενός εν ενεργεία πολιτικού ούτε, πολύ περισσότερο, εκείνος του δημοσίου υπαλλήλου, ακόμα και προ κρίσης.
Μεγάλα γραφεία, μεγάλες… υπερωρίες
Παρά την απώλεια εγγράφων και τις «χαμένες» αποδείξεις, κάποιες φαίνεται ότι διασώθηκαν (σε παραπεταμένα χαρτιά στο υπόγειο του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ).
Μπορεί να αφορούν σχετικά μακρινές εποχές, αλλά δεν παύει να αποτελούν ένα αδιάσειστο δείγμα τού πώς οι εκάστοτε πολιτικοί προϊστάμενοι του υπουργείου Πολιτισμού συνέχιζαν τις αποδοτικές και για τις δύο πλευρές νεφελώδεις και αδιαφανείς σχέσεις.
Με γενικές περιγραφές και με μόνιμη δικαιολογία την υπεραπασχόληση, σύμφωνα με τις αποδείξεις που βρέθηκαν:
- Στις 25/9/2000 το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ εισπράττει από την ομοσπονδία (ΠΟΣΥΠΠΟ) 10.000.000 δραχμές για την οικονομική τακτοποίηση του προσωπικού του γραφείου του γενικού γραμματέα αλλά και του γραφείου του υπουργού.
- Στις 19/2/2003 δίνονται για υπερωριακές απασχολήσεις στο γραφείο του υπουργού 17.890 ευρώ.
- Με ανάλογη απόδειξη στις 9/4/2003 το ίδιο ταμείο εισπράττει 23.467 ευρώ και πάλι για την κάλυψη των υπεραπασχολήσεων στα γραφεία του γενικού γραμματέα και του υπουργού.
- Στις 10/7/2003 δίνονται άλλα 19.994 ευρώ για τους ίδιους λόγους στα ίδια γραφεία.
Την περίοδο εκείνη υπουργός Πολιτισμού ήταν ο Ευάγγ. Βενιζέλος και γενική γραμματέας η Λίνα Μενδώνη.
Μέσα σε μόλις ένα τρίμηνο οι υπερωρίες στα δύο γραφεία έφτασαν -και στον βαθμό που δεν διασώζονται άλλες αποδείξεις- περίπου τις 60.000 ευρώ!
Η τακτική αυτή συνεχίζεται προφανώς, μια και το 2008, σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ, πληρώνεται 1 εκατ. ευρώ από το Ταμείο στην ΠΟΣΥΠΠΟ μόνο για υπερωρίες!
Με ανάλογο τρόπο γίνονταν και οι προσλήψεις στα συγκεκριμένα γραφεία. Οι συγγενικές και φιλικές σχέσεις φυσικά προσπερνούσαν (κι εδώ) τα απαιτούμενα προσόντα του κάθε προσλαμβανόμενου.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης ελέγχου, η μισθολογική επιβάρυνση του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ που προκλήθηκε από την (παράνομη) διάθεση εργαζομένων για τις διοικητικές ανάγκες συνδικαλιστικών σωματείων έφτασε το 1,6 εκατ. ευρώ στο διάστημα 2005-2016.
Τα ευρήματα όλων των ελέγχων είναι αποκαλυπτικά και δεν αφήνουν πολλές αμφιβολίες για το τι πραγματικά γινόταν και στο συγκεκριμένο υπουργείο.
Μια και οι παραπάνω αποδείξεις αφορούν συγκεκριμένη περίοδο, ίσως λίγοι θα θυμούνται τον μεγάλο καβγά Πάγκαλου- Βενιζέλου για την τρύπα των 3 δισ. δραχμών που ανακάλυψε ο πρώτος μόλις ανέλαβε επικεφαλής του υπουργείου.
«Ο κ. Πάγκαλος ανέστειλε επ’ αόριστον τα συγκεκριμένα “χρέη” (2 δισ. 681 εκατ. δρχ.) και ο καβγάς γενικεύτηκε. Η Ν.Δ. χάρηκε για την “επιβεβαίωση των καταγγελιών της για φαυλότητα, κακοδιαχείριση και σπατάλη στον ευαίσθητο χώρο του πολιτισμού και του αθλητισμού” και το πολιτικό ρεπορτάζ άνοιξε έναν νέο κύκλο δελφινολογίας. Xάριν όμως της… ενότητας της παράταξης, η παρτίδα σούμο δεν εξελίχθηκε. Ακόμα και η λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα με τις απλήρωτες επιχορηγήσεις του ΥΠΠΟ, της περιόδου 22/5/98-14/3/2000, δεν σχολιάστηκε όσο -και με τον τρόπο που- θα έπρεπε. Λίγοι απάντησαν στα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν όταν εκτίθεται ένα τόσο συγκεκριμένο και εκτεταμένο πελατολόγιο» (Ιός «Ελευθεροτυπία» 17/2/2008).
Τα θέματα των επιχορηγήσεων και των ρουσφετιών στο πελατειακό σύστημα του ΥΠΠΟ είχαν έρθει λίγα χρόνια μετά την εποχή Σαμαρά και «το σκάνδαλο των πολλών δισ. που ξοδεύτηκαν από τις “απόρρητες δαπάνες” του ΥΠΕΞ για την “εθνική προπαγάνδα”. Τότε που ο Κων/νος Μητσοτάκης μιλούσε για τις “μαύρες πλαστικές σακούλες σκουπιδιών από τις οποίες έφευγαν λεφτά” κυρίως προς τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης -όχι μόνο του στενού πολιτικού περιβάλλοντος των κρατούντων».
Από τους παλιούς…
Σύμφωνα με τους πίνακες που δημοσίευσε η «Ελευθεροτυπία» το 2008, μόνο μεταξύ 2004-2005 εκταμιεύτηκαν στην ΠΟΣΥΠΠΟ 16 εκατ. ευρώ. Στο Ταμείο δόθηκαν μεταξύ 2004-2006 περίπου 16 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Αλλα εκατομμύρια δόθηκαν σε σωματεία του ίδιου υπουργείου.
Το 2010 δημοσιεύτηκε η έκθεση του τότε ΓΕΔΔ, Λ. Ρακιντζή, που συνοδεύτηκε με την αποκάλυψη ότι βρέθηκε πρώην συνδικαλιστής και ήδη συνταξιούχος δημόσιος υπάλληλος με 9 εκατ. ευρώ στον λογαριασμό του.
Και βέβαια, παρά το γεγονός ότι ο συνδικαλιστής ανήκε στη ΔΑΚΕ και το φούσκωμα του λογαριασμού του χρονολογούνταν από την περίοδο της «γαλάζιας» διακυβέρνησης, στην προβολή αυτής της είδησης έδωσαν τον δικό τους τόνο οι εφημερίδες της Δεξιάς, που δεν θα έχαναν την ευκαιρία να χύσουν το μελάνι τους συλλήβδην σε «συνδικαλιστές» και «δημοσίους υπαλλήλους».
Τα ποσά που διακινούνταν επί χρόνια στους προσωπικούς λογαριασμούς συνδικαλιστών του υπουργείου αφορούσαν πολλά άτομα και πολλά σωματεία, ενώ η εκταμίευσή τους γινόταν φυσικά από την πολιτική ηγεσία.
Κάτω από το πρόσχημα ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος για την πληρωμή επιδομάτων στους εργαζόμενους του υπουργείου, υπουργοί και γενικοί γραμματείς διαχειρίζονταν κατά βούληση τον αμαρτωλό «ειδικό λογαριασμό», εξασφαλίζοντας με «ειδικά κίνητρα» τη συνεργασία μιας διακομματικής συνδικαλιστικής ελίτ.
Οι κυβερνήσεις άλλαζαν αλλά το Ταμείο παρέμενε σταθερά ακλόνητο και συνέχιζε να αποσπά δημόσιο χρήμα και να το μοιράζει κατά βούληση
…στους νέους ελέγχους
Χρήματα, αλλά και προσωπικό, περιλάμβανε το «πάρε-δώσε» μεταξύ Ταμείου, Ομοσπονδίας και πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού και κατά την περίοδο 2004-2009, σύμφωνα με το προσωρινό πόρισμα του διαχειριστικού ελέγχου του ΓΛΚ:
◼ Στη διάρκεια του 2005 το ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ κατέβαλε μη νόμιμα 21.663 ευρώ για κάλυψη υπηρεσιακών εξόδων κλητήρων που απασχολήθηκαν στα γραφεία της αναπληρώτριας υπουργού, του υφυπουργού και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού.
Θήτευαν εκείνη την περίοδο στις παραπάνω θέσεις οι Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, Π. Τατούλης και Χρ. Ζαχόπουλος. «Υπήρχε ανάγκη κάλυψης των παραπάνω δαπανών, την οποία ανάγκη διαπίστωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και αποφάσισε να πραγματοποιηθεί μέσω ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ» αναφέρει η πρώην διοίκηση του Ταμείου στο κείμενο με τις αντιρρήσεις της επί των ευρημάτων του ελέγχου του ΓΛΚ.
◼ Με έγγραφό του στις 10/12/2008 ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου, Θ. Δραβίλας (περίοδος υπουργίας Μ. Λιάπη), μετέφερε κονδύλι ύψους 1 εκατ. ευρώ από τα διαθέσιμα του Ταμείου στον λογαριασμό της ΠΟΣΥΠΠΟ «για πληρωμή υπεραπασχολήσεων». Να σημειωθεί ότι ήταν η περίοδος που ελεγχόταν ο Ειδικός Λογαριασμός του υπουργείου στον απόηχο του σκανδάλου Ζαχόπουλου (την επόμενη χρονιά καταργήθηκε ο ειδικός λογαριασμός).
Σύμφωνα με τους ελεγκτές του ΓΛΚ, από κανένα σημείο της ιδρυτικής πράξης του Ταμείου δεν προκύπτει η δυνατότητα μεταφοράς χρηματικών του διαθεσίμων στον λογαριασμό της Ομοσπονδίας, είτε με έγγραφα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είτε με απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου.
«Ακόμα και αν γίνει δεκτό ότι η μεταφορά του 1.000.000 ευρώ στον λογαριασμό της Ομοσπονδίας έγινε για υποβοήθηση του ρόλου του Υπουργείου (…), προκαλεί εντύπωση το γεγονός γιατί αυτές οι πληρωμές δεν έγιναν από το ίδιο το Ταμείο, αφού άλλωστε πολλές φορές έχει αναλάβει τον ρόλο αυτό» σχολιάζουν οι ελεγκτές στην έκθεσή τους.
Η μεταφορά του ποσού έγινε «σε συνέχεια συνεννοήσεων με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου» αναφέρει η πρώην διοίκηση του Ταμείου στις αντιρρήσεις της, υποστηρίζοντας ότι η ενέργεια αυτή εσφαλμένα αξιολογήθηκε ως μη προβλεπόμενη από την ιδρυτική του πράξη.
◼ Στις 25/6/2009, σε συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑΥΠ-ΥΠΠΟ, ο πρόεδρος του Ταμείου ενημερώνει τα υπόλοιπα μέλη ότι «σε συνέχεια σχετικών συζητήσεων με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ τίθεται ζήτημα πρόσληψης 10 υπαλλήλων που είναι απολύτως απαραίτητοι στην κάλυψη επιτακτικών αναγκών του υπουργείου».
Πρόκειται για την περίοδο υπουργίας του μετέπειτα πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά. Οι διαδικασίες πρόσληψής τους ξεκίνησαν σύντομα από τον διευθυντή του Ταμείου.
Οι μισοί φέρονται να υπηρέτησαν στο γραφείο του υπουργού για ένα χρόνο. Οι υπόλοιποι φέρονται να εργάστηκαν είτε για τις ανάγκες του Ταμείου είτε για τις ανάγκες της Ομοσπονδίας.