iloveithaki.gr \ july 20th 2018
με λίγα λόγια:οι δημοσιογράφοι σωστά νιώθουν ότι δίνουν εξετάσεις καθημερινά
σχόλια ημέρας:
σε λάθος λαό, σε λάθος πολιτισμό απευθύνεται η νδ
πολλοί «καλοπροαίρετοι» θεωρούν ότι ο εθνικιστικός – διχαστικός λόγος, η απογυμνωμένη από προσχήματα ακροδεξιά ρητορική και οι ρατσιστικές εκφορές που συγκροτούν σήμερα τον «πολιτικό λόγο» και τις πρακτικές της ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας δεν αποτελούν παρά έναν τακτικισμό. Η προσπάθεια αποφυγής σχηματισμού ενός ακροδεξιού – εθνικιστικού μορφώματος και η «αξιοποίηση» του Μακεδονικού κατά της κυβέρνησης αποτελούν, όπως μας λένε αυτοί, τα «επικοινωνιακά όπλα» της ΝΔ. Η «κεντροδεξιά» σφραγίδα παραμένει, κατά τ’άλλα, αναλλοίωτη. Όμως η ιστορική πραγματικότητα είναι διαμετρικώς αντίθετη. Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με το παρελθόν της. Πρόκειται για αλλαγή του πυρήνα της ιδεολογικοπολιτικής ταυτότητας της παράταξης και των κοινωνικών της αναφορών. Πριν εκδηλωθεί η εθνικιστική – ακροδεξιά – ρατσιστική «ταυτότητα» που κυριαρχεί σήμερα στον πολιτικό λόγο και στις πρακτικές της ΝΔ, είχαν εκδηλωθεί και εδραιωθεί ο κοινωνικός και οικονομικός ρατσισμός, η ακροδεξιά – νεοφιλελεύθερη αντίληψη και πρακτική που κυριάρχησε την περίοδο 2010-2014, με αποκορύφωμα τη διετία της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Η εθνικιστική – ρατσιστική – ακροδεξιά ΝΔ ήταν «έτοιμη από καιρό», δεν αποτελεί «προϊόν της συγκυρίας». Αντίθετα, έχει αποκτήσει ιστορικές ρίζες στον κοινωνικό δαρβινισμό και στον κοινωνικό ρατσισμό, που χαρακτηρίζουν την πραγματική της πολιτική στρατηγική. Όμως η επαγγελία της «κοινωνίας της ζούγκλας» και τα αντιανθρωπιστικά μηνύματα που τη συνοδεύουν απευθύνονται σε λάθος τόπο και χρόνο, σε λάθος λαό, σε λάθος πολιτισμό. Και τέτοια «λάθη» δεν τα συγχωρεί η Ιστορία…/ μενέλαου γκίβαλου
η ανοχύρωτη ιθάκη παραδίδεται πλέον στους τουρίστες της
ενταγμένη η ιθάκη σε ένα παγκόσμιο ιεραρχικό σύστημα, κινέίται στη λογική του ανταγωνιστικού καπιταλισμού, ώστε να επιτύχει την κατά το δυνατόν υψηλότερη θέση σ’ αυτήν την ιεράρχηση. Νοούμενν ως επιχειρήση,η ιθάκη ανταγωνίζεται για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής ορατότητας, την αναρρίχησή της στην ανταγωνιστική ιεραρχική κλίμακα των πόλεων και με την υιοθέτηση ενός νέου τύπου αστικής διακυβέρνησης. η επιχειρηματική ιθάκη προσπαθεί να δημιουργήσει μια έντονη εικόνα-προϊόν, την οποία στη συνέχεια θα προσπαθήσει να «πουλήσει» στη διεθνή διαφημιστική αγορά και τα δίκτυα του παγκόσμιου τουρισμού. υιοθετόντας πρακτικές αστικού εξευγενισμού, ώστε μέσω της ανάπλασης και αναμόρφωσης του αστικού περιβάλλοντος, της αναδόμησης και αλλαγής χρήσης παλαιών, να δημιουργηθούν προϋποθέσεις εμφάνισης νέων ευκαιριών κερδοφορίας και συγκέντρωσης κεφαλαίων. η επιχειρηματική ιθάκη προσπαθεί επίσης να εισέλθει στο έντονο διεθνές ανταγωνιστικό πεδίο με στόχο την προσέλκυση των παγκόσμιων τουριστικών ροών και του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, με όχημα τη διοργάνωση προσωρινών, εφήμερων ή μονιμότερων γεγονότων που θα βελτιώσουν την ορατότητά της στο παγκόσμιο στερέωμα. Η «ανοχύρωτη» ιθάκη παραδίδεται πλέον στους τουρίστες της, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για αλλαγές και αλλοίωση της φυσιογνωμίας της. \ παράφραση από αδάμ αδαμόπουλο “η πόλη ανήκει στους τουρίστες της”
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”bounce” album_title=”false” album_id=”1420″]