Μάχη με τη φωτιά που εκδηλώθηκε λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης σ’ ένα από τα γκαράζ του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τους πολύ πυκνούς καπνούς που έχουν κυκλώσει όλο το πλοίο, εξακολουθούν να δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις που βρίσκονται εντός και εκτός του σκάφους.
Η προσπάθεια της Πυροσβεστικής αλλά και του Λιμενικού έχει επικεντρωθεί στο να βγουν όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα από τα γκαράζ προκειμένου να ελευθερωθούν δίοδοι και να γίνει ευκολότερο το έργο των πυροσβεστών. Ωστόσο, μέχρι αργά το βράδυ είχαν βγει ελάχιστα φορτηγά, περίπου 5, και ένα λεωφορείο, καθώς τα περισσότερα έχουν υποστεί ζημιές και η έξοδός τους είναι δύσκολη.
Η επιχείρηση των δυνάμεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας αλλά και του πληρώματος που παραμένει στο πλοίο και συνδράμει, είναι αρκετά δύσκολη, καθώς το σκάφος είναι τεράστιο, οι χώροι αχανείς και η πρόσβαση αρκετά δύσκολη. Αποτέλεσμα όλων αυτών των αντίξοων συνθηκών είναι να μην έχει εντοπιστεί μέχρι τώρα σε ποιο σημείο ακριβώς εκδηλώθηκε η φωτιά, ενώ άγνωστα παραμένουν τα αίτια της πυρκαγιάς τα οποία θα αναζητηθούν τις επόμενες μέρες μόλις η φωτιά κατασβεστεί και μπορέσουν να μπουν στο πλοίο οι πραγματογνώμονες.
Σημειώνεται ότι αργά το βράδυ, το πλοίο που έχει καταπλεύσει στην ακτή Ξαβερίου, επανήλθε από την κλίση (σ.σ. εξαιτίας του νερού για την κατάσβεση της φωτιάς) που είχε πάρει μετά τις τρύπες που ανοίχτηκαν στο πλάι από τις οποίες έβγαινε το νερό, ενώ από τις ίδιες τρύπες οι πυροσβέστες έριχναν ειδικό αφρό.
Σημαντικό θεωρείται το γεγονός ότι παρά την επικινδυνότητα της κατάστασης, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αποβίβαση και των 875 επιβατών χωρίς να υπάρξει ο παραμικρός τραυματισμός.
Ο κεντρικός Λιμενάρχης Πειραιά Ανδρέας Θεοφίλου που βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στην ακτή Ξαβερίου μιλώντας στην «Εφ.Συν» απέδωσε την επιτυχία αυτή στο σωστό σχεδιασμό του Θαλάμου Επιχειρήσεων του Αρχηγείου του Λιμενικού σε συνεργασία με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.
Όπως εξήγησε ακόμα και η θέση που επιλέχθηκε να δέσει το πλοίο αποφασίστηκε μετά από σκέψη και σχεδιασμό, γεγονός που βοήθησε πάρα πολύ σε όλη την επιχείρηση. Από το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος δόθηκε εντολή στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και στον φορέα διαχείρισης του λιμένα να εφαρμοστεί το σχέδιο έκτακτης ανάγκης προς αποφυγή τυχόν ρύπανσης και τέθηκαν τα μέτρα απορρύπανσης σε ετοιμότητα, ενώ τοποθετήθηκε, προληπτικά, πλωτό φράγμα γύρω από το πλοίο.
Στο μεταξύ επιβάτες που ταξίδευαν με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και επιθυμούσαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους για Χανιά, αναχώρησαν στις 11 με το άλλο πλοίο της ΑΝΕΚ το Blue Galaxy.
⇒ Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΝΕΚ, ο πλοίαρχος του πλοίου και το πλήρωμα, με ανακοίνωσή τους, απηύθυναν ευχαριστίες σε όλους όσοι στάθηκαν στο πλευρό τους για την επιτυχή αντιμετώπιση του περιστατικού.
⇒ Άμεση αντίδραση της ΟΛΠ Α.Ε.