Τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τις μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζει σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μεταρρυθμίσεις οι οποίες ωστόσο δεν αναμένεται να ξεφύγουν από το πλαίσιο όσων έχουν ήδη ανακοινωθεί κατά περιόδους.
Η εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση θα γίνεται με τη διαδικασία των πανελλαδικών και την εξέταση σε τέσσερα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο και τη συμμετοχή σε ποσοστό 10% του βαθμού του απολυτηρίου.
Σαφής είναι η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να αναβαθμιστεί το κύρος του απολυτηρίου Λυκείου, δίνοντας τη δυνατότητα στους υποψηφίους να εγγράφονται σε σχολές χαμηλής ζήτησης μόνο με τον βαθμό που συγκεντρώνουν στο απολυτήριο του σχολείου.
Μάλιστα, προτείνονται οι ενδοσχολικές εξετάσεις σε τέσσερα βασικά μαθήματα, οι οποίες όμως θα διεξάγονται σε περιφερειακό επίπεδο.
Η αλλαγή αυτή συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο οι υποψήφιοι να δηλώνουν ήδη από τη Β’ Λυκείου τις πρώτες προτιμήσεις τους, δηλαδή τις σχολές και τα τμήματα στα οποία επιθυμούν να σπουδάσουν, κατά προτεραιότητα, προκειμένου το υπουργείο να έχει σχηματίσει από νωρίς ασφαλή εικόνα των δημοφιλών σχολών και των τάσεων που διαμορφώνονται την εκάστοτε χρονιά.
Πηγές του υπουργείου τονίζουν ότι το σχέδιο για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα παρουσιαστεί σήμερα προέκυψε κατόπιν πολλών προσομοιώσεων που έγιναν βάσει των μηχανογραφικών δελτίων των τελευταίων τριών ετών.
Παράλληλα με τις αλλαγές στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, το υπουργείο θα προχωρήσει και στην αναμόρφωση της Γ’ τάξης Λυκείου, η οποία μετατρέπεται σε ένα προπαρασκευαστικό έτος για την ανώτατη εκπαίδευση, με αυξημένες ώρες διδασκαλίας των βασικών ανά επιστημονικό πεδίο μαθημάτων, όπως έχουμε ήδη γράψει.
Πρέπει να τονιστεί ότι οι αλλαγές που μελετώνται θα αφορούν τη σχολική χρονιά 2019-2020 και όχι τη χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες. Το επόμενο βήμα είναι η αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων αλλά και των σχολικών εγχειριδίων.