iloveithaki.gr \ nov 10th 2018
σχόλια ημέρας:
- πως ένα δόγμα επικυριαρχεί παρ’ όλη την ανάπτυξη του λόγου, της επιστήμης και της τέχνης
- «οι τούρκοι επέβαλαν το ράσο στους ελληνες. υπό μορφήν τιμωρίας… είναι μια αραβοπερσική στολή και δεν συνδέεται με την ιστορία μας
- τα απλά ράσα δεν ενοχλούν τόσο· ενοχλούν επικινδύνως τα πλουμιστά του ιερατείου και τι αυτά κρύβουν από κάτω
- η εκλογή του βέμπερ έρχεται να κουμπώσει με το συντηρητικό και ακροδεξιό κύμα που φαίνεται να σαρώνει την ευρώπη και να αλλάζει το πολιτικό τοπίο. λεπέν, σαλβίνι, ορμπαν, βέμπερ, βίλντερς, κουρτς και πάει λέγοντας
ειδήσεις ημέρας:
όταν σου αξίζει η συντριβή
επικρίθηκε λοιπόν ο Σαλβίνι για την ελαφρότητά του, που τον σκηνοθέτησε χαμογελαστό σε αυτάρεσκη σέλφι, ενώ ξεκινούσε για να επιθεωρήσει τα πλημμυροπαθή χωριά της βόρειας Ιταλίας. Τι απάντησε; «Δεν δίνω δεκάρα». Συν κάτι ειρωνικά για τους διανοούμενους, που και στο δικό του μυαλό είναι λαπάδες, τι άλλο, ακριβώς όπως στο μυαλό των εν Ελλάδι ομοϊδεατών ή πιστών του. Για τον Τραμπ είναι λαπάδες όσοι δεν λατρεύουν τα κουμπούρια. Οσοι δεν αντιλαμβάνονται ότι οι ύπουλοι Δημοκρατικοί, με το πρόγραμμά τους για τη μετανάστευση θέλουν να εισαγάγουν στις Ηνωμένες Πολιτείες ναρκωτικά, εγκληματίες και τον σοσιαλισμό – με το τελευταίο «κακό» να προορίζεται κατ’ αρχάς για την άτυχη Φλόριντα. Και βέβαια κατάπτυστοι κουλτουριάρηδες, και αντιαμερικανοί, είναι και όσοι δεν συμφωνούν ότι «τα αγκαθωτά συρματοπλέγματα μπορεί να είναι ένα πολύ όμορφο θέαμα». Τέτοια σοφά πράγματα δεν θα τα έλεγαν ούτε οι μικροκτηματίες, στο τεύχος «Σύρματα στα λιβάδια» του Λούκυ Λουκ. Αυτοί είχαν τον φόβο των γελαδοκοπαδιών. Με τα πρωτόγονα κριτήριά του ο Ντόναλντ Τραμπ υπολογίζει τους μετανάστες της Κεντρικής Αμερικής και τα καραβάνια τους σαν πιο ανάξιους και από τετράποδα. Πέντε χιλιάδες αυτοί; Τριπλάσιοι οι στρατιώτες που θα τους αναχαιτίσουν. Ενα «πολύ όμορφο θέαμα» θα ’ναι κι αυτό. Με τέτοιας ευτέλειας προεκλογικό υλικό, ο Τραμπ κατάφερε να χάσει μόνο τη Βουλή. «Τεράστια επιτυχία» απεφάνθη σεμνά. Αν σου αξίζει η συντριβή, η ισοπαλία είναι όντως θρίαμβος \ π μπουκάλας
η γενιά της νέας δεξιάς
χρησιμοποιώντας τον γκεμπελισμό, οι γερμανοί εκπρόσωποι αυτής της νέας δεξιάς υποστήριζαν ότι οι ίδιοι είναι «φιλελεύθεροι» και πολεμούν κατά της «πολιτικής ορθότητας» των αριστερών, οι οποίοι είναι αυταρχικοί. Στον πόλεμο μάλιστα κατά της υποτιθέμενης πολιτισμικής κυριαρχίας της Αριστεράς εφάρμοσαν έναν «γκραμσισμό της Δεξιάς», προκειμένου να ανατρέψουν την πνευματική ηγεμονία των αντιπάλων τους. Πρόκειται για τα ίδια επιχειρήματα που λανσάρισαν και στην Ελλάδα οι Καρατζαφέρης – Βορίδης του ΛΑΟΣ. Βασικές αρχές αυτού του κινήματος ήταν (και είναι) η εθνική ομοιογένεια, το έθνος ως «κοινότητα του πεπρωμένου», η «γεωπολιτική» και φυσικά -όπως σε κάθε φιλοφασιστικό κίνημα- η ανάγκη ενός «ισχυρού κράτους» που δήθεν θα αντιμετωπίζει το χάος της φιλελεύθερης κοινωνίας. Στο πλαίσιό του δημιουργήθηκε ένας συνασπισμός, με επίκεντρο την εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) και συντηρητικούς πολιτικούς όπως οι Εντμουντ Στόιμπερ, Πέτερ Γκαουβάιλερ, Αλφρεντ Ντρέγκερ και βέβαια Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, όλοι τους με εχθρική στάση απέναντι στο θέμα της αλληλεγγύης και των διασώσεων στην ευρωζώνη. Ο Σόιμπλε έχει περιγράψει το έθνος ως μια «κοινότητα προστασίας και πεπρωμένου», όρος που απευθύνεται στα πιο σκοτεινά βάθη του γερμανικού εθνικισμού και που, σύμφωνα με τον καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης Ρίτσαρντ Γουόλιν, «υποδηλώνει ότι οι υπαρξιακές ανάγκες της εθνικής κοινότητας είναι ανώτερες από άλλες αρχές, σε αντίθεση με τον Χέλμουτ Κολ που έλεγε ότι ένας καλός Γερμανός είναι ένας καλός Ευρωπαίος». Αυτή λοιπόν η γενιά της Νέας Δεξιάς βρίσκεται σήμερα στο προσκήνιο, συκοφαντώντας το ’68, προωθώντας τον ιστορικό αναθεωρητισμό και τονίζοντας τη σημασία της «εθνικής ομοιογένειας». Οσο για το μέλλον; Ας μας προβληματίσει περισσότερο
ο διαγωνισμός για την γραμμή πάτρα – σάμη – ιθάκη
“μύλος” είχε γίνει αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με τη Σάμη και την Ιθάκη, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρία “Kefalonia Lines” ζητούσε επιμόνως να επιδοτηθεί η γραμμή και μάλιστα, με ποσό που θα έφθανε τα 2εκ. ευρώ ετησίως. Ως εκ τούτου, διακόπηκαν τα δρομολόγια μέχρι να γίνει ο διεθνής διαγωνισμός, που σύμφωνα με πληροφορίες έχει προγραμματιστεί για τις 17 Δεκεμβρίου, ημέρα Δευτέρα. Αν δεν αλλάξει κάτι αιφνιδίως, οι υποψήφιες εταιρίες θα “κονταροχτυπηθούν” τη συγκεκριμένη ημερομηνία, καταβάλλοντας προσπάθεια να λάβουν την άδεια για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Πάτρας με τη Σάμη και την Ιθάκη
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”bounce” album_title=”false” album_id=”1535″]