iloveithaki.gr / jan 12th 2019
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προσπαθεί να εξαπατήσει τις λαϊκές οικογένειες των νησιών μας με το λεγόμενο ”μεταφορικό ισοδύναμο” (Μ.Ι.) στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Στην ίδια ρότα κινούνται και τα υπόλοιπα κόμματα δια μέσω βουλευτών τους αλλά και τοπικών διοικήσεων ( περιφερειάρχης και Δήμαρχοι ) που όψιμα και μπροστά στις εκλογές, επιχειρούν με εντυπωσιασμούς, να κοροϊδέψουν και να παγιδέψουν το λαό στα ψηφοθηρικά τους δίχτυα.
Αποφεύγουν όμως συστηματικά να τοποθετηθούν στο βασικό ερώτημα για το ποιος στην πραγματικότητα ωφελείται από το λεγόμενο ”μεταφορικό ισοδύναμο”.
Κρύβουν επιμελώς από το λαό ότι το μέτρο αφορά αποκλειστικά και μόνο το εισιτήριο της οικονομικής θέσης, πως αποκλείει όσους νησιώτες έχουν δηλώσει στην εφορία ότι η μόνιμη κατοικία τους βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα, αλλά από τη φύση της δουλειάς τους χρησιμοποιούν με αυξημένη πυκνότητα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Αντίστοιχα όσοι δηλώνουν μόνιμη κατοικία στα νησιά, απαιτούνται τα ανάλογα εισοδηματικά κριτήρια, αφού θα πρέπει οι ”αιτούντες” να καταθέτουν ανάμεσα στα άλλα δικαιολογητικά και φορολογική δήλωση.
Αντίστροφα, βέβαια, δεν προβλέπεται κανένα περιοριστικό μέτρο για τους εφοπλιστές ώστε να μην αυξήσουν κι άλλο τις τιμές των εισιτηρίων, εκτός της άμεσης επιδότησης για τις ”άγονες γραμμές”, η οποία αγγίζει τα 120 εκατ. ευρώ για τη δρομολογιακή περίοδο του 2018. Οι εφοπλιστές, που κατά μέσο όρο κερδίζουν πάνω από 10 δις ευρώ σε ετήσια βάση, πληρώνουν φόρο, ( αν πληρώνουν), μόνο περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα για κάθε πλοίο.
Είναι φανερό επομένως ότι το (Μ.Ι.) αποτελεί στην ουσία αέρα κοπανιστό για το λαό, την ώρα μάλιστα που με άλλους αντεργατικούς – αντιλαϊκούς νόμους χτυπιούνται εργασιακά του δικαιώματα και ανάγκες, ενώ αναγκάζεται να πληρώσει πολλαπλάσια ετησίως για φόρους, χαράτσια, ασφαλιστικές εισφορές, κ.ά. (Το παράδειγμα των νησιωτών στην Ικαρία βοά., αφού το όφελός τους ακουμπά μόλις τα 5 ευρώ!!! για ατομικό εισιτήριο μετ΄ επιστροφή.)
Πίσω λοιπόν από την ”κουρτίνα” του λεγόμενου ”μεταφορικού ισοδύναμου”, προωθείται καμουφλαρισμένα μία ακόμα γενναία επιδότηση στους εφοπλιστές και μάλιστα σε μια περίοδο που με τα «παιχνίδια» τους και τους ανταγωνισμούς τους συχνά- πυκνά αφήνουν (όποτε τους επιβάλει η εξασφάλιση του μεγαλύτερου κέρδους τους ή του μικρότερου κόστους τους ) για μεγάλα διαστήματα τα νησιά μας και τους κατοίκους τους χωρίς δρομολόγια και αποκλεισμένους, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τους τη ζωή..
Δεν μας εκπλήσσει λοιπόν, που ακόμη μία φορά τα κόμματα του ευρωμονόδρομου και στυλοβάτες του εφοπλιστικού κεφαλαίου, προωθούν ένα τέτοιο μέτρο και μάλιστα κομπορρημονούν όπως η κ. Βουλευτής του νομού μας, ότι τάχα αποτελεί το (Μ.Ι.) «θετική αφετηρία» που «αγκαλιάζει» τα νησιά μας δίνοντας «προνόμια και ελαφρύνσεις» όταν αυτά αφορούν κυρίως τους εφοπλιστές.
Το ΚΚΕ καλεί τους εργατοϋπάλληλους, τους αυτοαπασχολούμενους και τους μικρούς ΕΒΕ, τη μικρομεσαία αγροτιά να απαντήσουν στην αντιλαϊκή πολιτική και στον εμπαιγμό της κυβέρνησης για το ”μεταφορικό ψευτο-ισοδύναμο” δυναμώνοντας την πάλη του, και διεκδικώντας:
• Κατάργηση των μνημονίων, του κανονισμού 3577/92 της Ε.Ε. και του Νόμου 2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
• Καθημερινά δρομολόγια από Ιθάκη και Κεφαλονιά προς Πάτρα και Κυλλήνη, χειμώνα – καλοκαίρι.
• Τακτική καθημερινή σύνδεση των δύο νησιών μας.
• Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες.
• Μείωση 50% των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι, αναπληρωτές και νέοι εκπαιδευτικοί)
• Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με δημιουργία και εκσυγχρονισμό των αναγκαίων υποδομών των λιμενικών εγκαταστάσεων.
• Ουσιαστικοί έλεγχοι αξιοπλοΐας, από δημόσιο φορέα, με την συμμετοχή εκπροσώπων του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και λήψη αυστηρών μέτρων για την ασφάλεια και προστασία της ζωής στη θάλασσα.
• Δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά Δημόσιου, φορέα συγκοινωνιών, που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό.
ΤΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗΣ του ΚΚΕ