07.02.2019, 10:29 | εφσυν
Διαβάζω σήμερα από το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για μια αξιοπρόσεκτη πρωτιά της χρεοκοπημένης Ελλάδας, η οποία αφορά τις επιδόσεις των εφοπλιστών, ενός κλάδου που όχι μόνο δεν έχει πληγεί μετά από δέκα χρόνια κρίσης, όπως το μεγαλύτερο τμήμα του ελληνικού λαού, αλλά αυγάτισε την περιουσία του, αφήνοντας πίσω Ιαπωνία και Κίνα:
«Σύμφωνα με την “Top 10 λίστα ιδιοκτησίας πλοίων” / “Top 10 Ship Owning List” των μεγάλων εθνών της ναυτιλίας, η οποία δημοσιεύεται από την εταιρεία Vesselsvalue του Λονδίνου και βρίσκεται στη διάθεση της γερμανικής εφημερίδας «Die Welt», η αξία των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών ξεπερνά για πρώτη φορά το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται γενικώς για την πρώτη φορά που μια χώρα διαθέτει τόσο μεγάλης αξίας φορτηγά πλοία. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αύξησαν για άλλη μια φορά το ποσό της αξίας των πλοίων τους κατά 5,5 δισ. δολάρια (4,8 δισ. ευρώ). Η διαφορά με τις επόμενες χώρες Ιαπωνία και Κίνα ανέρχεται σε ποσοστό πάνω από 10%».
Και αναρωτιέμαι εγώ ο αδαής και αφελής: στις προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος περιλαμβάνεται και το αμαρτωλό άρθρο 107 που αφορά τις δεκάδες σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών; Γιατί κάνοντας μια αναζήτηση στο google, βρήκα μόνο οργισμένες ανακοινώσεις των πλοιοκτητών στα φιλικά στον εφοπλισμό ΜΜΕ, όταν το 2016 ο Σόιμπλε μιλούσε για φορολογική ασυλία των εφοπλιστών.
Η δήλωση του τότε υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας δεν αναφερόταν πουθενά, ενώ οι ανακοινώσεις των βαρόνων της θάλασσας παρουσιάζονταν με διθυραμβικούς τίτλους όπως: «Επίθεση Ελλήνων εφοπλιστών κατά Σόιμπλε», «Έχασε την πρώτη μάχη με τους εφοπλιστές ο Σόιμπλε», «Τορπίλη σε Σόιμπλε από Έλληνες εφοπλιστές», «Οι Γερμανοί φθονούν την ελληνική πρωτιά», «Εφιάλτης του Σόιμπλε οι Έλληνες εφοπλιστές» και άλλα τέτοια «αντικειμενικά».
Το ερώτημα λοιπόν είναι ένα και σαφές: θα εξακολουθήσουν οι αποικιακού τύπου εφοπλιστικές φοροαπαλλαγές να προστατεύονται από ελληνικό Σύνταγμα;