22:34 | 26 Δεκ. 2021 /tvxs/ Τελευταία ανανέωση 22:36 | 26 Δεκ. 2021
Στέλιος Κούλογλου
Σε αυτή τη χώρα, χρειάζεται συχνά να επαναλαμβάνεις τα αυτονόητα. Το Σύνταγμα προβλέπει ότι «η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη». Δηλαδή άμα θες πιστεύεις, αν δεν θέλεις δεν πιστεύεις. Δικαίωμα σου να είσαι βαθιά πεπεισμένος ότι η Παναγία έμεινε έγκυος με κρίνο. Αλλά και απαράβατο δικαίωμα άλλων είναι να μην το πιστεύουν ή και να σατιρίζουν τις αναπαραγωγικές ικανότητες του φυτού.
Tα συνταγματικά δικαιώματα του κ. Μόσιαλου, δέχονται από προχθές επίθεση, επειδή ανέβασε ένα σατιρικό σκίτσο που ενόχλησε την Ιερά Σύνοδο. Στο παιχνίδι μπήκε και η ακροδεξιά εντός και εκτός ΝΔ, από τον Μπογδάνο μέχρι τη θεούσα υπουργό «Παιδείας» που χαρακτήρισε την ανάρτηση του κ. Μόσιαλου «λυπηρή» (Να φανταστεί κανείς ότι μέσα στο φανατισμό τους, οι ακροκεντρώοι παρουσιάζουν την κυρία Κεραμέως ως «μεταρρυθμίστρια»!).
Διαβάστε επίσης: Ο Η. Μόσιαλος αναστατώνει τη ΝΔ
Οι θρησκείες γενικώς, δεν έχουν καμία σχέση με τη σάτιρα και το χιούμορ. Δεν υπάρχει καμία θρησκευτική εικόνα ή αναπαράσταση που να δείχνει τον Βούδα ή τον Χριστό ξελιγωμένο στα γέλια. Αντίθετα παρουσιάζουν θανάτους, σταυρώσεις, θεομηνίες, λιμούς και καταποντισμούς, γενικώς κλάμα. Είναι δικαίωμα του κάθε δόγματος και των πιστών του να σκέφτονται έτσι. Αν θέλουν μπορούν να αυτομαστιγώνονται κιόλας δημοσίως, στις καλύτερες παραδόσεις του καθολικισμού. Και της ιεράς εξέτασης.
Το πρόβλημα αρχίζει από τη στιγμή που θέλουν με το ζόρι να επιβάλλουν τα πιστεύω και τον τρόπο ζωής τους στους άλλους. Στην πολύ καθολική Πολωνία, απαγορεύουν τις εκτρώσεις σε πιστές και μη. Στη Σαουδική Αραβία, επιβάλλουν, στο όνομα του Θεού τους, οι γυναίκες να είναι κοινωνικά υποδεέστερες από τους άνδρες και όσες αντιδρούν πάνε στη φυλακή.
Στο Παρίσι το 2011, το σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo δημοσίευσε σκίτσα του Μωάμεθ. Οι φανατικοί Μουσουλμάνοι, στους οποίους δεν άρεσαν, έκαψαν τα γραφεία του περιοδικού και το 2015 δολοφόνησαν 12 μέλη της συντακτικής ομάδας. Στην Ελλάδα τα έβαλαν με τον Μόσιαλο για ένα σατιρικό σκίτσο. Επειδή οι ίδιοι δεν θέλουν -ή δεν μπορούν- να γελάνε, θέλουν να το επιβάλλουν και σε όσους θέλουν.
Ομως οι τζιχαντιστές-δολοφόνοι του Charlie Hebdo σκοτώθηκαν και οι συνεργάτες τους είναι στη φυλακή. Η Σαουδική Αραβία δεν είναι στην ΕΕ, η οποία εξετάζει να αποβάλλει και την Πολωνία. Τι γίνεται όμως στη χώρα όπου γεννήθηκε η σάτιρα των ανθρώπων και των Θεών, του Αριστοφάνη που δεν άφηνε ιερό και όσιο, όταν στους «Βάτραχους» παραδείγματος χάριν, παρουσιάζει τον θεό Διόνυσο με γυναικεία ρούχα, υποκριτή, υστερικό και αλόφρονα;
Διαβάστε επίσης: Τα Χριστούγεννα του Ηλία Μόσιαλου
H χώρα που είναι έτοιμη να θυσιαστεί για να «μείνει Ευρώπη», δεν γνωρίζει ούτε την Αρχαία Τραγωδία (απλώς μαθαίνει παπαγαλία στο σχολείο πώς κλείνονται τα χειλικόληκτα ρήματα σε όλους τους χρόνους) ούτε τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ που έχει λύσει αυτά τα θέματα εδώ και χρόνια.
Ενώ λοιπόν ο ακροδεξιός θίασος μπήκε αμέσως στο χορό, στο στρατόπεδο του «συνταγματικού τόξου» που θάλεγε και ο Β. Βενιζέλος, καμμία αντίδραση για την παραβίαση του Συντάγματος. Δεν περίμενε βέβαια κανείς αντίδραση από το στρατόπεδο του «κεντρώου» -τρομάρα μας- πρωθυπουργού: έχει δώσει εξετάσεις δειλίας απέναντι στο ιερατείο, σε όλη τη πανδημία. Αλλά και στην Αριστερά μόνο μια δήλωση του Ν. Φίλη και ένα-δύο tweet, ενώ στην αναγεννώμενη σοσιαλδημοκρατία νεκρική του τάφου σιωπή.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, εμφανίστηκε και ο βαλλόμενος Μόσιαλος στην τηλεόραση, απολογούμενος. Αντί να υπερασπιστεί το δικαίωμα του να κάνει το χιούμορ που θέλει, άρχισε να απαριθμεί πόσο καλά τα πήγε στην πρώτη φάση της πανδημίας! Τότε που συνεργαζόταν στενά με τον Μητσοτάκη, που τώρα τον έχει παρατήσει σύξυλο, βορά στα δηλητηριώδη σχόλια υπουργών και βουλευτών του.
Διαβάστε επίσης: Πώς απαντά ο Ηλίας Μόσιαλος στον θόρυβο για την «βλάσφημη» ανάρτησή του [Βίντεο]
Ας θυμίσω τέλος ότι το σκίτσο του Μόσιαλου αφορούσε τον εμβολιασμό. Αντί να απολογείται η Ιερά Σύνοδος που θρέφει εδώ και καιρό στον κόρφο της κάθε είδους αντεμβολιαστές, κρυφούς και φανερούς, ανάγκασε σε απολογία έναν επιστήμονα και εκπρόσωπο της χώρας στο Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Και το ερώτημα είναι πότε επιτέλους θα διατυπωθεί ευθέως το αίτημα του διαχωρισμού της εκκλησίας από το κράτος. ‘Η διαφορετικά: ως πότε όσοι επιμένουμε να εκφραζόμαστε ελεύθερα ή και να γελάμε, θα πληρώνουμε τους μισθούς των Αγιατολάχ;