ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΙΘΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΤΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ
Η Λαική Συσπείρωση Ιθάκης καταδικάζει την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί από την έλλειψη υπαλλήλων στο κατάστημα των ΕΛΤΑ στο Βαθύ, και που προέρχεται από τις κυβερνητικές επιλογές για την πλήρη απαξίωση ενός μέχρι πρόσφατα δημόσιου φορέα , προκειμένου να πωληθεί με εξευτελιστικό τίμημα σε οποιονδήποτε βρεθεί «σωτήρα» επενδυτή.
Μάλιστα η άθλια αυτή κατάσταση έφτασε στο έσχατο σημείο, να μην γίνεται διανομή των λογαριασμών της ΔΕΗ στους κατοίκους του νησιού μας, αλλά να υποχρεώνονται να μεταβούν στο Ταχυδρομείο, προκειμένου να βρούν, αν είναι τυχεροί, τον λογαριασμό του ρεύματος. Χωρίς να λαμβάνεται καμία απολύτως μέριμνα για το αν είναι κάποιος υπερήλικας, ή αδυνατεί για λόγους υγείας να βγεί από το σπίτι του. Παράλληλα συνεχίζεται το ξεζούμισμα του ενός μόνιμου και του ενός εποχιακού υπαλλήλου του Ταχυδρομείου, που πρέπει και να μεταφέρουν τα δέματα από το καράβι, και να κάνουν ταξινόμηση και να μοιράζουν τα δέματα του ΕΛΤΑ COURRIER, και να εκτελούν τραπεζικές εργασίες για λογαριασμό της Eurobank στην οποία ξεπουλήθηκε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
Η καθολική υποχρέωση να φτάνει το ταχυδρομείο σε κάθε σημείο της χώρας, ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο, μπαίνει στο ζύγι του κέρδους. Ετσι θα συνεχίσουν να κλείνουν καταστήματα, θα μειωθεί και άλλο ο αριθμός των ταχυδρόμων, θα μπουν νέα κριτήρια για την παράδοση γραμμάτων και δεμάτων ανάλογα με το αν αυτό επιφέρει κέρδος στον επενδυτή και όχι η υποχρεωτική και καθημερινή παράδοση όπως γνωρίζαμε, αλλά όλο και περισσότερο βλέπουμε να σταματάει.
Πίσω από τις λέξεις “εξυγίανση” και “εκσυγχρονισμός”, η κυβέρνηση καθώς και οι προηγούμενες κρύβουν ότι κριτήριο για τη λειτουργία των υπηρεσιών ταχυδρομείου – ταχυμεταφορών είναι τα επιχειρηματικά συμφέροντα κι όχι οι ανάγκες του λαού».
Τα «ελλείμματα» των ΕΛΤΑ είναι αποτέλεσμα της συνειδητής επιλογής όλων των κυβερνήσεων να μην ενισχύουν μέσω του κρατικού προϋπολογισμού την καθολική υπηρεσία και τη λειτουργία τους, συρρικνώνοντας το έργο τους και την πρόσβαση του λαού στις υπηρεσίες τους, έχοντας ήδη με αρνητικές συνέπειες ιδιωτικοποιήσει τμήματα όπως η καθαριότητα, η φύλαξη, δίνοντας έργο σε εργολάβους πράκτορες. Οι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται και οι νέοι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται μέσα από εργολαβικά γραφεία με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και χωρίς δικαιώματα.
Ο Λαός σήμερα έχει ανάγκη για σύγχρονες ταχυδρομικές υπηρεσίες, καθολικές και προσβάσιμες σε κάθε περιοχή της χώρας, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες. Με σύγχρονες υποδομές, γραφεία, κέντρα διαλογής, οχήματα και μέσα που να διασφαλίζουν τη φτηνή και ποιοτική πρόσβαση του λαού σε ενιαία κοινωνική υπηρεσία ταχυδρομείου – ταχυμεταφορών, από την Κρήτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από την Κέρκυρα μέχρι το Καστελόριζο, σε κάθε πόλη, κάθε χωριό.
Το εμπόδιο των επιχειρηματικών συμφερόντων και κερδών, για τα οποία λειτουργεί ή ανοίγει το δρόμο το κράτος, πρέπει να βγει από τη μέση για να ικανοποιηθούν ολοκληρωμένα και συνολικά οι κοινωνικές ανάγκες, για να μπορούν να διασφαλιστούν τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων του κλάδου, με σύγχρονους όρους και συνθήκες δουλειάς και όχι απάνθρωπα και εξοντωτικά ωράρια, όπως σήμερα, και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις που συνεχώς ακριβαίνουν.