Άρθρο υποψήφιου βουλευτή
Το προδιαγεγραμμένο έγκλημα με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, φέρνει στην επιφάνεια τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν, που δεν αφορούν μόνο τις σιδηροδρομικές, αλλά όλες τις συγκοινωνίες. Τα προβλήματα αυτά είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών που εφαρμόζονται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις, είναι αποτέλεσμα των πολιτικών της ΕΕ που στόχο έχουν την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων και όχι την ασφάλεια και τις ανάγκες του λαού.
Όσον αφορά τα νησιά μας, η επικοινωνία μας με την ηπειρωτική Ελλάδα γίνεται κατά κύριο λόγο μέσω θαλάσσης. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που καλύπτουν λοιπόν το μεγαλύτερο μέρος των λαϊκών αναγκών έχουν σωρεία προβλημάτων που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια και τη ζωή του λαού μας.
Αναφέρουμε μερικά από αυτά που αντιμετωπίζουν επιβάτες και ναυτεργάτες στα πλοία που εξυπηρετούν τα δρομολόγια Πόρος-Κυλλήνη, Σάμη-Πάτρα και Σάμη-Αστακό, δρομολόγια που εργάζονται πολλοί ναυτεργάτες και καθημερινά επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται χιλιάδες επιβατών και οχημάτων.
Με την άρση του καμποτάζ που ήταν εντολή της ΕΕ, καταργήθηκε το όριο ηλικίας των πλοίων, με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν πλοία που πλησιάζουν τα 50 έτη, πλοία που κάποτε είχαν χαρακτηριστεί ολική καταστροφή, πλοία στα οποία έχουν γίνει εκτεταμένες μετασκευές, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβαινόντων.
Τα δρομολόγια καθορίζονται όχι με βάση της ανάγκες των νησιωτών αλλά με βάση την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κατά την χειμερινή περίοδο την ολοκληρωτική διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης με το λιμάνι της Πάτρας. Γι’ αυτό φρόντισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις με το νομοθετικό τους έργο, αφού εξασφάλισαν για τους εφοπλιστές το δικαίωμα να μην αντικαθιστούν το πλοίο που με αφορμή την ετήσια επιθεώρηση σταματάει τα δρομολόγια με άλλο πλοίο, και ας είναι επιδοτούμενη η γραμμή, βάζοντας στις εφοπλιστικές τσέπες χιλιάδες ευρώ καθημερινά από την φορολογία του ελληνικού λαού.
Τα δρομολόγια στη γραμμή Πόρο – Κυλλήνη ξεκινούν στις 05.00 το πρωί και σταματούν στις 11.00 το βράδυ, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια πλοίου και επιβαινόντων από την κόπωση των ναυτεργατών.
Τα ναυτεργατικά σωματεία επανειλημμένα έχουν αναδείξει τις συνθήκες εργασίας με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, με την εφαρμογή του ν.4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων στα επιβατηγά πλοία, που προκαλούν εντατικοποίηση της δουλειάς, με αποτέλεσμα τις επαγγελματικές ασθένειες, τα ατυχήματα, αλλά και διαρκή κίνδυνο στην ασφάλεια της ζωής σε ναυτεργάτες, επιβάτες.
Είναι λοιπόν σε γνώση όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων και των αρμόδιων υπουργείων, για τις συνθήκες και τους κινδύνους που εγκυμονούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Χαρακτηριστικές ήταν οι περιπτώσεις των πλοίων «EXPRESS SAMINA», «EUROFERRYOLYMPIA», «NORMAN ATLANTIC», αλλά και παλαιότερα στην ακτοπλοϊκή γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου του «ΖΑΚΥΝΘΟΣ» με τραγικό απολογισμό, σε νεκρούς και αγνοούμενους.
Στο χώρο της ναυτιλίας διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις συγκαλύπτουν τα εφοπλιστικά εγκλήματα με το γνωστό τρίπτυχο «ο θεός, ο καιρός, ο κακός ο ναυτικός».
Σήμερα, στην εποχή της πολυδιαφημιζόμενης 4ης βιομηχανικής επανάστασης, υπάρχουν όλες οι δυνατότητες που προσφέρει η επιστήμη, η τεχνολογία, η ανθρώπινη εργασία για τη ριζική βελτίωση της ζωής του λαού. Αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της εργατικής εξουσίας, του ολοκληρωμένου επιστημονικού σχεδιασμού που θα έχει στο επίκεντρο τις ανάγκες των πολλών και όχι τα κέρδη των λίγων που μπαίνουν εμπόδιο στην κοινωνική ευημερία. «Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει το λαό», βαδίζοντας στο δρόμο της ανατροπής και οικοδομώντας τη δική του κοινωνική οργάνωση, για τις δικές του ανάγκες, κόντρα στη σημερινή καπιταλιστική βαρβαρότητα.
Για αυτό λοιπόν σήμερα ο λαός των νησιών μας, έχει συμφέρον να παλέψει να υλοποιηθεί η πρόταση του ΚΚΕ:
- Για βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έτσι που να γίνεται σεβαστό το δικαίωμα των νησιωτών και των επισκεπτών τους σε ασφαλείς και γρήγορες συγκοινωνίες με δρομολόγια πλοίων τακτικής σύνδεσης και φθηνό εισιτήριο.
- Για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες για ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων. Μιας πολιτικής, που οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών.
- Μόνο έτσι θα γλυτώσουμε από τα πανάκριβα ναύλα που κατατρώνε το εισόδημα μας. Θα μπορούμε να πάμε διακοπές με την οικογένεια μας χωρίς να δαπανούμε ένα και πλέον μισθό μόνο για εισιτήρια.
- Μόνο έτσι θα εξασφαλίσουμε συνθήκες εργασίας στα πλοία που να αρμόζουν στον 21ο αιώνα.
Είναι στο χέρι μας, με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών.
Σπύρος Καμπίτσης
Υποψήφιος βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης του ΚΚΕ
Πρόεδρος του Εργατικό Κέντρο -ΚΙ
ΥΓ: Ο Σπυρος Καμπίτσης του Νικολαου 34 ετων Πτυχιούχος του Τμήματος Οικονομικων Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρων . Εργάζεται ως ιδιωτικός υπαλληλος σε λογιστήριο καταστήματος λιανικού εμπορίου στο Αργοστολι ,είναι πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κεφαλλονιας&Ιθακης ,ειναι εκλεγμένος τοπικός σύμβουλος στην Τ.Κ Κεραμειων , και μελος της επιτροπής τη του ΚΚΕ στην δυτική Ελλάδα .Είναι παντρεμένος και πατέρας δυο παιδιών.